Προειδοποιήσεις για επιθέσεις ηλεκτρονικού "ψαρέματος", γνωστό και ως "phishing", προειδοποιούν εδώ και λίγες μέρες οι ελληνικές τράπεζες τους καταναλωτές και ιδιαίτερα όσους χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες e-banking.
Το "phishing" που συνήθως γίνεται μέσω email, που οπτικά - με τη χρήση λογοτύπων - προσπαθεί να πείσει ότι προέρχεται από επίσημη πηγή, όπως έναν τραπεζικό οργανισμό, στοχεύει να υποκλέψει τα προσωπικά στοιχεία του εκάστοτε πελάτη με την δικαιολογία ότι έχει λήξει η κάρτα του ή έχει γίνει αρχικοποίηση (reset) κωδικού πρόσβασης, οπότε και τον προτρέπει να μπεί σε μια σελίδα - κόπια της αυθεντικής - και να εισάγει τα στοιχεία του.
Παρόμοια περίπτωση "phishing" αντιμετωπίζει, σύμφωνα με δημοσιεύματα, εδώ και λίγες ώρες αρκετά μεγάλος αριθμός πελατών της Τράπεζας Πειραιώς, η οποία έχει αποκλείσει ήδη την συγκεκριμένη ιστοσελίδα - απάτη, ενώ στο παρελθόν όλες οι ελληνικές τράπεζες που παρέχουν υπηρεσίες e-banking έχουν βρεθεί μπροστά παρόμοια φαινόμενα.
Για να αντιμετωπίσουμε το "phishing" είμαστε πολύ προσεκτικοί όταν λαμβάνουμε email που μας ζητά κωδικούς και αριθμούς λογαριασμών ενώ πριν κάνουμε κλίκ σε κάποιο σύνδεσμο, καλό είναι να κοιτάμε στο αντίστοιχο πεδίο του εκάστοτε browser (στον firefox, εμφανίζεται κάτω αριστερά) την ηλεκτρονική διεύθυνση που στοχεύει το link. Φυσικά, επειδή τα περισσότερα τέτοιου είδους email πείθουν εξ' όψεως για την αυθεντικότητά τους, καλό θα είναι να διαβάζουμε προσεκτικά το κείμενο, που συνήθως περιέχει μαργαριτάρια συντακτικού και γραμματικής αφού προκύπτει από αυτόματους μεταφραστές.
σχόλια