iLoveAthens #33

Facebook Twitter
0

Το Bios και οι μύθοι των stars

 

Περπατάω Σάββατο βράδυ στην Πειραιώς, με χαβανέζικα πουκάμισα, πράσινα νερά και ένα σπαστικό έφηβο να γυρίζουν στο μυαλό μου σαν χαλασμένο πλυντήριο. Ίσως να ήταν μια πολύ καλή ταινία και εγώ απλά να βαριέμαι τις κομεντί. Να θέλω μόνο γέλιο ή μόνο κλάμα. Μπορεί να μην έχει κλείσει ακόμα το στόμα μου, απ το μεγάλο χασμουρητό των 90s που ακούει στο όνομα French Kiss. Ποιος ξέρει;

Όταν μπαίνουμε στο Bios, ο King Elephant είναι ήδη στην σκηνή και ένα ηχητικό πανδαιμόνιο παρασύρει, όλη την πλήξη του φιλμ σαν τεράστιο χαβανέζικο κύμα. Μόνο για τρία κομμάτια. Μετά κάτι γίνεται με τον ήχο. Εκνευρίζεται. Ρίχνει ένα σοφτ μπινελίκι στο μικρόφωνο. Διακόπτει τη συναυλία και πηγαίνει και κάθεται σε μια γωνία.

Ξαναθυμάμαι έναν απ τους περίεργους λόγους μου με κάνουν να αγαπώ το  Bios. Εκτός απ τα διάφορα events με χαμηλό εισιτήριο ή ελεύθερη είσοδο όπως αυτό, τον ιδιοκτήτη του που αεικίνητος ανεβοκατεβαίνει τους ορόφους του για να δει αν όλα πάνε καλά, πάντα διακριτικός σαν να είναι ένας απλός θαμώνας του μαγαζιού, τις τεράστιες τζαμαρίες του που αφήνουν εκτεθειμένο τον κόσμο στους ανυποψίαστους οδηγούς της Πειραιώς («Μαμά κοίτα! Αυτά τα παιδιά μοιάζουν με παπάδες που φορούν περίεργα ρούχα»), το ότι είναι γνωστό αλλά διατηρεί ακόμα και σήμερα κάτι απ τον υπόγειο χαρακτήρα του, υπάρχει και κάτι άλλο:

Πουθενά αλλού δεν έχω δει αυτή την απόσταση ανάμεσα στον κόσμο και το σταρ (εντός ή εκτός εισαγωγικών) να είναι τόσο μικρή και τις μπάντες απόλυτα εκτεθειμένες στο κοινό τους.

Μετά από λίγο, o κόσμος πλησιάζει τον King Elephant, του μιλάνε, μοιάζουν να δικαιολογούν την αντίδραση του για τον κακό ήχο, άλλοι τον αγγίζουν στο ώμο σαν να λένε «εντάξει δεν πειράζει», αυτός είναι κατσουφιασμένος. Τους παρατηρώ από μακριά λες και βλέπω κάτι περίεργο και επικίνδυνο από απόσταση ασφαλείας. Όπως και με τον Gonja Sufi που καθόταν στα σκαλάκια μαζί με τον Gaslamp Killer  έξω απ το μαγαζί μετά το πρώτο live, έβλεπα  τον κόσμο που πήγαινε προς το μέρος τους και να τους μιλούσε  με άνεση, σαν να ήταν κάποιοι από αυτούς.

Ή τους Chromatics που μετά το live πουλούσαν αγχωμένα μπλουζάκια και δίσκους. Απόλυτα εκτεθειμένοι στον πραγματικό κόσμο, η εικόνα τους φώναζε: «Μια μπάντα έχει έξοδα, πρέπει να κάνουμε και αυτό για να επιβιώσουμε. Μην κοιτάς. Αγόρασε!»

Μεγάλωσα με αυτή την απόσταση, να συντηρεί μέσα μου μικρούς και μεγάλους μύθους. Θυμάμαι τον Moby σε ένα φεστιβάλ, που περιφερόταν δίπλα μας στους πάγκους με τις μπλούζες και τα λουκάνικα. Ακόμα και οι σκληροπυρηνικοί του φανς δεν πλησίαζαν. Έμοιαζε σαν ήταν μέσα σε ένα αόρατο προστατευτικό κουκούλι. Στις μέρες μας το κουκούλι του σταρ σπάει και από μέσα βγαίνουν κανονικοί άνθρωποι με αδυναμίες.

Επιλέγω μέχρι τώρα την απόσταση ασφαλείας, δεν θέλω να πλησιάσω. Προτιμώ τα παραμύθια απ την πραγματικότητα…

 

Οι Μικροπόλεις και οι μούντζες.

 

Έχω ανοίξει την τηλεόραση και κάνω το ζαπινγκ του κατατονικού (κανάλι-πατατάκι-σκέψεις για το ενδεχόμενο νέας περικοπής του μισθού μου- πατατάκι-off-on- κανάλι-κ.ο.κ). Σταματάω σε μια εκπομπή της ΕΤ1, που βλέπω για πρώτη φορά, λέγεται Μικροπόλεις. Σε κάθε εκπομπή παρουσιάζεται και μια διαφορετική γειτονιά της Αθήνας. Σήμερα έχει για τα Εξάρχεια. Αποφασίζω να της δώσω 5 λεπτά και μένω ως το τέλος!

Τι δεν είχε; Την άθλια μουσική που συνήθως καλύπτει τους ήχους της πόλης, όταν γίνονται εξωτερικά γυρίσματα. Προτίμησαν τα εξωτερικά πλάνα, να αφήσουν το φυσικό ήχο της πόλης. Μπορούσες να ακούσεις, ακόμα και την σιωπή.

Τι άλλο δεν είχε; Το γνωστό ημισελέμπριτι που μένει στην περιοχή, το οποίο μιλάει σαν να αντιπροσωπεύει όλους τους κατοίκους. Αντί για αυτό μια φοιτήτρια απ την επαρχία(«Η Αθήνα καιγόταν αλλά είχαμε κλείσει το σπίτι και κάναμε τη μετακόμιση. Η ζωή συνεχίζεται»), μια γηραιά  κάτοικος της περιοχής(«Πήγα στην Κηφισιά αλλά δεν άντεξα την ησυχία. Θέλω να ακούω τον κόσμο αλλιώς φοβάμαι») και ένας κύριος που αναρωτιόταν τι θέλει να πει ο γκραφιτάς που έφτιαξε αυτή την μαύρη αλεπού σε λευκό φόντο και μετά από μέρες την άσπρη αλεπού σε μαύρο φόντο.

Έμπνευση, απλότητα, εικόνες κανονικής ζωής. Χθες είδα και την εκπομπή για την Ομόνοια. Υπέροχη. Εντάξει. Αυτή τη φορά θα μουντζώσω απλά το λογαριασμό της ΔΕΗ, δεν θα πω κακές λέξεις:)

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ