Πόδια τοτέμ από τον Βαγγέλη Ρασσιά στο Ίδρυμα Κακογιάννη

Facebook Twitter
0

 


Σε ενδιέφερε πάντα να φωτογραφίζεις γυναικεία πόδια;

Ναι. Κι όπως με κάθε τέχνη, έτσι και μέσα από τη φωτογραφία ανακαλύπτεις τον εαυτό σου. Για τα γυναικεία πόδια πάντα είχα μια έλξη και πριν ν' αρχίσω να φωτογραφίζω. Όπως λένε οι Γάλοι, από το περπάτημα μιας γυναίκας φαίνεται η αισθαντικότητα της, ότι το περπάτημα την χαρακτηρίζει.  Κάτι που νομίζω ότι ισχύει τουλάχιστον στη δυτική κοινωνία όπου το πόδι φετιχοποιήθηκε και έγινε ένα τοτέμ δημιουργίας, μια υπεραξία με τα αξεσουάρ της: κάλτσες, καλσόν, γόβες, δαχτυλίδια, αλυσίδες, τατουάζ. Αντίθετα από την Άπω Ανατολή όπου επικρατεί μια άλλη φιλοσοφία και πολιτισμός που θέλει τα πόδια μικρά και περιορισμένα. Και ένα περπάτημα εντελώς διαφορετικό από εκείνο του δυτικού πολιτισμού. Ένα άλλο τοτέμ. Στην Αφρική πάλι, τα πόδια είναι γυμνά, η γυναίκα ξυπόλυτη. Μια εντελώς διαφορετική άποψη του ανθρώπινου ποδιού.

Η έκθεση καλύπτει τριάντα χρόνια φωτογραφίας. Είναι από φωτογραφίσεις μόδας;

Στην αρχή από δικούς μου πειραματισμούς. Αργότερα κυρίως μόδα.

Για χρόνια έστελνες ανταποκρίσεις από τις Κάννες. Τα πόδια αυτά ανήκουν σε κάποιες διάσημες γυναίκες;

Δε θέλησα να βάλω πόδια διασημοτήτων αν και όντως έχω βγάλει αρκετών. Της Κιάρα Μαστρογιάννι, της Κατρίν Ντενέβ, της Σάρον Στόουν, της Μίλα Γιόγιοβιτς, της Χιούστον, του Τζόνυ Ντεπ… Έστρεφα το φακό και έβγαζα στα κλεφτά. Πιστεύω ότι η λεπτομέρεια, η απόληξη του ποδιού, και τα υποδήματα χαρακτηρίζουν την προσωπικότητα. Αυτό έμαθα από τη ψυχολογία του όλου.

Σε τι διαφέρει το γυναικείο από το αντρικό πόδι;

Η πλαστικότητα που έχει το γυναικείο πόδι δεν έχει σχέση μ΄εκείνη του αντρικού. Είναι διαφορετική. Δε θα έλεγα ποτέ ότι τα αντρικά πόδια δεν έχουν μια αισθητική, απλά στον πολιτισμό μας, η έκφραση και η υπεραξία επικεντρώνονται στα γυναικεία πόδια.

Από ποιον φωτογράφο έχεις δεχτεί τη μεγαλύτερη επιρροή σ΄αυτές σου τις φωτογραφίες;

Από τον Richard Avedon, τον Irvin Penn και τον David Belley  πάνω στον οποίο βάσισε ο Αντονιόνι το Blow Up. Τις φωτογραφίες αυτές τις έβγαλα στη Γαλλία, στο Λας Βέγκας και στην Ελλάδα σε ένα διάστημα τριάντα χρόνων. Μόδα, γυμνά για το Penthouse. Προσπαθώντας έξω από τις  επαγγελματικές μου υποχρεώσεις να αναπτύξω μια προσωπική αισθητική σαν δημιουργός κι όχι σαν εκτελεστικό όργανο.

Η έκθεση "Πόδια τοτέμ" του Βαγγέλη Ρασσιά αποτελείται από 23 φωτογραφίες στο χώρο του μπαρ εστιατορίου και στο αίθριο του Ιδρύματος Κακογιάννη. Παράλληλα προβάλονται σε δύο τηλεοράσεις ένα slide-show 300 φωτογραφιών ενώ στον εξωτερικό τοίχο το video της Αθηνάς Παπά "Πόδια φετίχ".

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ