Σε ενδιέφερε πάντα να φωτογραφίζεις γυναικεία πόδια;
Ναι. Κι όπως με κάθε τέχνη, έτσι και μέσα από τη φωτογραφία ανακαλύπτεις τον εαυτό σου. Για τα γυναικεία πόδια πάντα είχα μια έλξη και πριν ν' αρχίσω να φωτογραφίζω. Όπως λένε οι Γάλοι, από το περπάτημα μιας γυναίκας φαίνεται η αισθαντικότητα της, ότι το περπάτημα την χαρακτηρίζει. Κάτι που νομίζω ότι ισχύει τουλάχιστον στη δυτική κοινωνία όπου το πόδι φετιχοποιήθηκε και έγινε ένα τοτέμ δημιουργίας, μια υπεραξία με τα αξεσουάρ της: κάλτσες, καλσόν, γόβες, δαχτυλίδια, αλυσίδες, τατουάζ. Αντίθετα από την Άπω Ανατολή όπου επικρατεί μια άλλη φιλοσοφία και πολιτισμός που θέλει τα πόδια μικρά και περιορισμένα. Και ένα περπάτημα εντελώς διαφορετικό από εκείνο του δυτικού πολιτισμού. Ένα άλλο τοτέμ. Στην Αφρική πάλι, τα πόδια είναι γυμνά, η γυναίκα ξυπόλυτη. Μια εντελώς διαφορετική άποψη του ανθρώπινου ποδιού.
Η έκθεση καλύπτει τριάντα χρόνια φωτογραφίας. Είναι από φωτογραφίσεις μόδας;
Στην αρχή από δικούς μου πειραματισμούς. Αργότερα κυρίως μόδα.
Για χρόνια έστελνες ανταποκρίσεις από τις Κάννες. Τα πόδια αυτά ανήκουν σε κάποιες διάσημες γυναίκες;
Δε θέλησα να βάλω πόδια διασημοτήτων αν και όντως έχω βγάλει αρκετών. Της Κιάρα Μαστρογιάννι, της Κατρίν Ντενέβ, της Σάρον Στόουν, της Μίλα Γιόγιοβιτς, της Χιούστον, του Τζόνυ Ντεπ… Έστρεφα το φακό και έβγαζα στα κλεφτά. Πιστεύω ότι η λεπτομέρεια, η απόληξη του ποδιού, και τα υποδήματα χαρακτηρίζουν την προσωπικότητα. Αυτό έμαθα από τη ψυχολογία του όλου.
Σε τι διαφέρει το γυναικείο από το αντρικό πόδι;
Η πλαστικότητα που έχει το γυναικείο πόδι δεν έχει σχέση μ΄εκείνη του αντρικού. Είναι διαφορετική. Δε θα έλεγα ποτέ ότι τα αντρικά πόδια δεν έχουν μια αισθητική, απλά στον πολιτισμό μας, η έκφραση και η υπεραξία επικεντρώνονται στα γυναικεία πόδια.
Από ποιον φωτογράφο έχεις δεχτεί τη μεγαλύτερη επιρροή σ΄αυτές σου τις φωτογραφίες;
Από τον Richard Avedon, τον Irvin Penn και τον David Belley πάνω στον οποίο βάσισε ο Αντονιόνι το Blow Up. Τις φωτογραφίες αυτές τις έβγαλα στη Γαλλία, στο Λας Βέγκας και στην Ελλάδα σε ένα διάστημα τριάντα χρόνων. Μόδα, γυμνά για το Penthouse. Προσπαθώντας έξω από τις επαγγελματικές μου υποχρεώσεις να αναπτύξω μια προσωπική αισθητική σαν δημιουργός κι όχι σαν εκτελεστικό όργανο.
Η έκθεση "Πόδια τοτέμ" του Βαγγέλη Ρασσιά αποτελείται από 23 φωτογραφίες στο χώρο του μπαρ εστιατορίου και στο αίθριο του Ιδρύματος Κακογιάννη. Παράλληλα προβάλονται σε δύο τηλεοράσεις ένα slide-show 300 φωτογραφιών ενώ στον εξωτερικό τοίχο το video της Αθηνάς Παπά "Πόδια φετίχ".
σχόλια