Απόψε, στις 21:15 θα γίνουν τα εγκαίνια τεσσάρων εκθέσεων στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Πρόκειται για τις παρακάτω:
Αναδρομική έκθεση του Γιώργου Τσακίρη.
Η έκθεση θα περιλάβει έργα από όλη την πορεία του καλλιτέχνη, από τις αρχές της δεκαετίας ΄80 -όταν είχε αρχίσει να διαφαίνεται το ενδιαφέρον του για τους ζωντανούς οργανισμούς, φυτικούς και ζωικούς, τους κήπους κτλ, ενδιαφέρον που εξελίχθηκε σε συνεκτικές εγκαταστάσεις και δράσεις- μέχρι και έργα πολύ πρόσφατα.
Ο Γιώργος Τσακίρης, μια από τις πιο τολμηρές εκφράσεις που αναπτύσσονται από τη γενιά του 1970 και μετά, προτείνει μια εμπειρία που είναι εδώ και δεκαετίες συντονισμένη με όλο του το βιωματικό υπόστρωμα και την εμπειρία του αγροτικού κόσμου. Τι σημαίνει να αναδιατάσσεις έναν κήπο; Να εκθέτεις μια ‘νεκρή φύση’ -κυριολεκτικά; Τι διαστάσεις παίρνει η χειρονομία παρέμβασης στο φυσικό περιβάλλον; Και τι συνιστά η μετάθεση όλων αυτών στον εκθεσιακό χώρο και μετά ξανά πάλι η επιστροφή στο χωράφι-εργαστήριο; Αυτά τα ερωτήματα ανακινούνται στην έκθεση και αναμένουν την κριτική ανταπόκριση του κοινού.
επιμέλεια: Θούλη Μισιρλόγλου
Αρχιτεκτονική τοπίου, Έργα για την πόλη, Θεσσαλονίκη 2012
Η Έκθεση "Αρχιτεκτονική Τοπίου, Έργα για την πόλη, Θεσσαλονίκη 2012" διοργανώνεται από το Τμήμα Αρχιτεκτόνων και το Μεταπτυχιακό "Αρχιτεκτονική Τοπίου", ΑΠΘ, στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων για τη Θεσσαλονίκη 2012, υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Παρουσιάζονται εκατό προτάσεις - projects για το τοπίο της Θεσσαλονίκης, όπως προκύπτουν από Εργαστηριακά Μαθήματα και Μεταπτυχιακές Διατριβές του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Αρχιτεκτόνων, Πολυτεχνικής Σχολής και της Γεωπονικής Σχολής. Αφορούν το σχεδιασμό του αστικού, περιαστικού και φυσικού περιβάλλοντος.
Διαπραγματεύονται με σύγχρονη οπτική πληθώρα ζητημάτων, που σχετίζονται με προοπτική βιωσιμότητας και αειφορίας για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή. Δίνουν έμφαση στην ιστορία του τόπου, φυσική και πολιτισμική, τα βιώματα των κατοίκων, κοινωνικά και απόλαυσης, την οικολογία και οικονομία του τοπίου της πόλης, ορίζοντας έτσι την μετασχηματιζόμενη εικόνα της.
Οι άλλες δύο εκθέσεις που παρουσιάζονται είναι της μόνιμης συλλογής του μουσείου και είναι οι εξής:
Rue de l'Ouest 100. Mec Art Graphic 1972
Η πρώτη εκδοτική απόπειρα της Μάγδας Κοτζιά στο εργαστήρι του Νίκου Κεσσανλή και της Χρύσας Ρωμανού στο Παρίσι. O Νίκος Κεσσανλής φτιάχνει την ομάδα της Mec Art, συγκεντρώνοντας καλλιτέχνες που κάνουν πολύ διαφορετικά πράγματα μεταξύ τους αλλά με κοινό τόπο το ότι δουλεύουν με μηχανικά μέσα και όχι με τα χέρια.
Η Μάγδα Κοτζιά αναλαμβάνει την οργάνωση και διακίνηση της έκδοσης Mec Art Graphic το 1972. Η σειρά αυτή συγκεντρώνει κατ' αρχήν τους στενούς φίλους του Νίκου και της Χρύσας (Δανιήλ, Κωνσταντίνος Ξενάκης, Κώστας Καραχάλιος, Ναυσικά Πάστρα) και μέσα από τη σχέση τους με τον Pierre Restany, σημαντικούς ξένους καλλιτέχνες που ζουν στο Παρίσι (Erik Dietman, Alex Mlynarsik, Antoni Miralda, Gil Joseph Wolman, Seund Ja Rhee, Davos Hanich, Wright Royston Adzak, Herve Ficher), καλλιτέχνες από την ομάδα των decollagistes (Jacques Mahe de la Villegle, Raymond Hains και Francois Dufrene) και βέβαια κάποιους σημαντικούς καλλιτέχνες της παλιότερης γενιάς που συνεχίζουν να πειραματίζονται όπως ο Francois Arnal, o Louis Chavignier, ο Camille Bryen, ο Jacques Spacagna, αλλά και νεότερους όπως ο Yvon Taillandier, ο Alain Kirili, o Nicolas Garcia Uriburu, ο Anton Cetin, o Arthur Aeschbacher, o Victor Cupsa, o Nerot, η Claude Torey και ο Eduardo Jorge Eielson, που εκφράζουν το διεθνές κλίμα του Παρισιού το 1972.
επιμέλεια: Ντένης Ζαχαρόπουλος
Αλέξανδρος Ξύδης. Παράλληλες Ιστορίες.
Ένα αφιέρωμα στον σπουδαίο τεχνοκριτικό και δωρητή του ΜΜΣΤ. Η παρουσίαση της έκθεσης «Παράλληλες Ιστορίες», παράλληλα με την έκθεση της δωρεάς της Μάγδας Κοτζιά, επιβεβαιώνει πολλές πεποιθήσεις του Αλέξανδρου Ξύδη: Αφενός την εμπιστοσύνη που έδειξαν εξαιρετικοί δωρητές στο Μουσείο. Αφετέρου την πεποίθηση ότι οι Έλληνες καλλιτέχνες παρήγαγαν έργο που στέκει ισότιμα δίπλα με γνωστών ξένων.
επιμέλεια: η επιστημονική ομάδα του ΜΜΣΤ
σχόλια