Ο μουσικός που κόβει αλουμίνια για να ζήσει και η ετήσια βράβευση του Σάκη

Facebook Twitter
0

Είμαι πτώμα αυτές τις μέρες στην πιτσαρία με το Euro. Έχω και live το βράδυ να δω πως θα βγω 

Πριν χρόνια, λίγες μέρες μετά το τέλος του Rockwave Festival βρέθηκα σε μια παρέα.

Μιλώντας για το φεστιβάλ κάποιος από την παρέα που γνώριζα πρώτη φορά με ρώτησε πως μου φάνηκε ένα ελληνικό αγγλόφωνο συγκρότημα που έπαιξε σε αυτό. Θυμάμαι ότι του είχα πει ότι αν και ήταν καλοί, το ότι έπαιζαν κάτω από τον ήλιο μέρα μεσημέρι δυσκόλευε και την μπάντα αλλά και τον κόσμο.

«Είμαι ο μπασίστας του συγκροτήματος» μου είπε στη συνέχεια. Αν και η μπάντα είχε στο ενεργητικό της ήδη τρεις δίσκους, με τους κριτικούς να παραληρούν για τον δεύτερο, με συνεντεύξεις σε περιοδικά αλλά και στην τηλεόραση δεν τον θυμόμουν. Αφού κατάπια την γλώσσα μου, και ευχαρίστησα την τύχη μου που δεν είχα πει κάτι άσχημο η κουβέντα συνεχίστηκε μιλώντας για τις ζωές μας. Η βασική δουλειά του συγκεκριμένου μουσικού ήταν να κόβει αλουμίνια.

Σποραδικά μέσα στα χρόνια βρισκόμασταν στην ίδια παρέα. Η μπάντα στη συνέχεια διαλύθηκε, οικογένειες, παιδιά κ.τ.λ. Τον συνάντησα πριν ένα μήνα ξανά. Συνεχίζει να ασχολείται με την μουσική έχοντας δημιουργήσει ένα καινούριο σχήμα. Φυσικά δεν βγάζει λεφτά από αυτό. Συνεχίζει να κόβει αλουμίνια για να ζήσει.

«Ακόμα και πτώμα από την δουλειά συνεχίζει να ασχολείται με την μουσική» μας είχε πει η γυναίκα του.

Τον θυμήθηκα το Σαββατοκύριακο βλέποντας αποσπάσματα από κάποια μουσικά βραβεία. Είναι τα βραβεία αυτά που όπως εύστοχα έγραψε ένας δημοσιογράφος στο Facebook: «H Ελλάδα σε αυτά τα βραβεία για ακόμα μια φορά έσκισε!». Ήταν φυσικά ένα ειρωνικό σχόλιο γιατί μόνο έλληνες καλλιτέχνες διαγωνίζονται!

Θυμήθηκα λοιπόν τον μουσικό με τα αλουμίνια καθώς ο Σάκης έτρεχε να παραλάβει ακόμα ένα βραβείο, και οι γνωστές τραγουδίστριες της παραλιακής έκαναν ντουέτο με ραπερ της φακής και αυτό το  ονόμαζαν «πρόκληση». Σκεφτόμουν εάν υπάρχει στην Ελλάδα του σήμερα θέση για αυτούς τους μουσικούς. Η απάντηση είναι «ναι φυσικά αλλά θα πρέπει να κόβεις αλουμίνια για να ζήσεις».

Ζούμε σε μια χώρα που για να ζήσεις από την μουσική πρέπει « να πατάς το γαρύφαλλο». Την ίδια στιγμή υπάρχει μια μουσική έκρηξη δημιουργίας σε Αθήνα αλλά και σε επαρχία. Θα έλεγε κανείς ότι οι δυσκολίες της εποχής έχουν φέρει την δημιουργικότητα στο ζενίθ.

Όμως κανείς ή σχεδόν κανείς δεν ζει από την μουσική του. Οι άνθρωποι αυτοί δημιουργούν αποκλειστικά για την «φάση». Για να εκφράσουν αυτό που έχουν μέσα τους. «Γιατί δεν γίνεται αλλιώς».

Ακόμα και όταν γίνονται εξώφυλλα, παίζουν στο Bios ή στο 6 dogs ξέρεις ότι την άλλη μέρα «το μεροκάματο βγαίνει αλλιώς». Την ίδια στιγμή μια μερίδα του κόσμου (κατά την γνώμη μου η μεγαλύτερη) κατηγορεί δημοσιογράφους και μουσικούς για το «hype της εβδομάδας». «Τον πλασάρουν οι δημοσιογράφοι», «Είναι το hype δεν λέει μια», «Πάλι με αυτόν «μας τον έχουν κάνει ένεση», «Γιατί τραγουδάς ρε φίλε στα αγγλικά ποιος νομίζεις πως είσαι».

Θερμή παράκληση: Αφήστε τους να αναπνεύσουν. Ακόμα και στις μέρες τις κρίσης το σκυλάδικο είναι νούμερο ένα σε αυτή την χώρα. Κανείς από αυτούς δεν βγάζει λεφτά. ΚΑΝΕΙΣ. Τα λεφτά ακόμα και σήμερα είναι στην παραλιακή. Τα εξώφυλλα μπορεί να γίνονται, οι hipsters να μιλούν για αυτούς, να υπάρχει ένα μυστήριο γύρω από τις ζωές τους όμως την άλλη μέρα ο τύπος από τους Baby Guru θα γυρίσει στο φαρμακείο του. Γιατί με αυτό ζει.

Δεν έχω πρόβλημα με το Σάκη. Μακάρι ο άνθρωπος να βραβεύεται κάθε χρόνο και να είναι εδώ μετά από τριάντα χρόνια, ζωντανά στη σκηνή, ένας γερόλυκος της παραλιακής, με τις ρουβίτσες να πηγαίνουν να τον δουν ακόμα και με τα πί (σ.σ γιατί ο σταρ γερνάει πιο αργά από το κοινό του).

Ας αφήσουμε όμως και αυτούς «τους άλλους» να εκφραστούν, χωρίς να τους την πέφτουμε. Είτε πρόκειται για τον μπασίστα με τα αλουμίνια, είτε για την καλοζωισμένη Monika* αν δεν θέλουμε να τους ακούσουμε ας μην κατηγορούμε το μερίδιο προβολής που τους αναλογεί. Είναι άδικο μπροστά στην δικτατορία της παραλιακής που καλά κρατεί ακόμα.

* Σε μια συνέντευξη της σε εφημερίδα η Monika είχε αποκαλύψει την καλή οικονομική κατάσταση της οικογένειας της. Έπεσαν να την φάνε. Λες και έχουν δικαίωμα να εκφράζονται μέσα από την μουσική μόνο όσοι έχουν οικονομικές δυσκολίες.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ