Την επέκταση του Προαστιακού ως το Λαύριο μέχρι το 2020 μελετά το υπουργείο Μεταφορών, θέλοντας να αναδείξει τη νοτιοανατολική Αττική σε επίκεντρο δραστηριοτήτων logistics και διαμεταφορικών λειτουργιών.
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, ο Προαστιακός σιδηρόδρομος θα συνδέσει το Λαύριο και με ενδιάμεσες περιοχές ενώ εξετάζονται και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού για να φτάσει το έργο σε αυτές τις περιοχές. Το έργο της επέκτασης του Προαστιακού εξαγγέλθηκε ήδη από τον υπουργό ενώ αποφάσεις θα ληφθούν σύντομα και για την Αττική Οδό.
Η ταχύτητά του Προαστιακού θα είναι έως 120 χιλιόμετρα την ώρα και η γραμμή δεν θα έχει ισόπεδες διαβάσεις στις διασταυρώσεις με μεγάλους δρόμους για να μην δημιουργούνται προβλήματα.
Το «πράσινο φως» για να ξεκινήσει την διαδρομή του προς το Λαύριο ο προαστιακός, έδωσε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία ενέκρινε πρόσφατα τη χορήγηση ενίσχυσης ύψους έως 1,8 εκατ. ευρώ για τη διενέργεια της β΄ φάσης της σχετικής μελέτης του έργου.
Η καινούργια γραμμή προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στο λιμάνι του Λαυρίου) και επτά στάσεις (Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρίτη, Περιγιάλι, Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου).