Η αυτοάνοση παράνοια

Η αυτοάνοση παράνοια Facebook Twitter
4

Από το the elf bay

Στα κιτάπια της φιλοσοφίας, υποβόσκει ο κίνδυνος να χαθείς στα κοινωνικά πλαίσια, στα συλλογικά ανώνυμα και στα μαρξιστικά θέσφατα της ψευδοσοσιαλιστικής ουτοπίας, καθώς ο Χέγκελ ήταν ειλικρινής και επινοητικός: «Ο άνθρωπος είναι αυτό που δεν είναι αυτό που είναι, και που είναι αυτό που δεν είναι». Θα μπορούσαμε κάλλιστα να θυμηθούμε λακανικά ρητά, Πλάτωνα, ακόμα και τον Fichte, υπό το βλέμμα των θανόντων Πολωνών οικονομολόγων που εφηύραν τον όρο «οικονομία της Σελήνης» για να αναλύσουν την ορθολογικότητα του γραφειοκρατικού τους κόσμου την δεκαετία του '50. Ο Καστοριάδης δεν μασάει τα λόγια του για τις πρώην ανατολικές χώρες, χρησιμοποιώντας την επινοητικότητα της γλωσσολογίας και του συμβολισμού για να αποκαλύψει το παράλογο των πράξεων αυτών που μάχονται κατά του κεφαλαίου αλλά συμμετέχουν επίσης σε αυτό που οι ίδιοι μάχονται να πετάξουν απ'το βάθρο.

Η ιστορία δεν επαναλαμβάνεται, όσο κι αν το αναρχοφασιστικό βασίλειο ιδρώνει για να αποδείξει το αντίθετο, μιμούμενο τον Τσίπρα που ομιλεί για την Δημοκρατία της Βαϊμάρης επειδή του άρεσε ο τίτλος σε κάποιο ανώνυμο σχόλιο στο διαδίκτυο. Φυσικά η αλήθεια και η αντίφασή της θυμίζουν τον Derrida, όταν επέμενε ότι η απόλυτη υποκειμενικότητα δεν ευσταθεί αλλά αυτό δεν νοιάζει καθόλου τους πρωτεργάτες του «όλα είναι δρόμος», αφού εν Ελλάδι πρέπει να αποδεικνύεται καθημερινά η μαχητικότητα του πολεμιστή που μάχεται εναντίον των νόμων και του κοινωνικού ιστού· οι εν δυνάμει εχθροί εξάλλου δεν είναι αόρατοι· απεναντίας, οι ακροαριστεροί, οι νεοναζιστές και οι αναρχικοί μεγαλώνουν εντός ενός αυστηρού και κλειστού μαθηματικού μοντέλου, με την πολυτέλεια της σύγχρονης τεχνολογίας καθώς ο ελεύθερος χρόνος τους δίνει την δυνατότητα να επανορθώσουν για τον εφιαλτικό εκφυλισμό τους, ακροποδητί κι αμετάκλητα.

Το τοπίο της εμφυλιακής κακογουστιάς δεν χρειάζεται μονοσήμαντους ορισμούς. Το έλλειμμα Δημοκρατικού Ήθους, οι παράνομες οικονομικές συναλλαγές για πλείστες εκδουλεύσεις, ο απών κοινωνικός έλεγχος, η ελευθερία του λόγου που έχει αντικατασταθεί με το hate speech, η ανωνυμία στα κοινωνικά δίκτυα, η αδιαφορία έναντι της τάξης και της ασφάλειας, ο φόβος της παρρησίας για να μην θεωρηθείς φασίστας και νεοφιλελεύθερος απ'το ανταγωνιστικό ασκέρι της μετριότητας, η έλλειψη ουσιαστικής γνώσης της ίδιας της ύπαρξης και η ανημπόρια συμμετοχής στην κοινωνικότητα και τους θεσμούς, θυμίζουν το άγχος του Engels όταν ανέλυε μονοσήμαντα την εξέλιξη της εργασίας αλλά του διέφευγε ότι η βιοτεχνία και η κτηνοτροφία φερειπείν αναφέρονται σε διαφορετικές τεχνικές οδηγώντας οι ίδιες με την σειρά τους σε επαγγέλματα κι όχι σε τάξεις. Έτσι συμβαίνει κι εδώ ασχέτως γνωστικού πεδίου. Θεός και εξέγερση μαζί.

Οι Έλληνες λόγω παντελούς απουσίας εθνικής ταυτότητας, έρμεοι της βαλκανικής ακαθοριστίας τους, με φαντασιακές συνιστώσες μεγαλείου, προσπαθούν να ενώσουν ανεπιτυχώς το ροζ μαλλί της γριάς με την υπεραξία, το τσιφτετέλι στα πάρτι των αναρχικών με την καπιταλιστική οικονομία, τον χαλβά Φαρσάλων με την απαξία της αυτονόμησης των θεσμών, τις σουργελοπορείες αλληλεγγύης με τα βρόμικα σουβλάκια, την πολυπολιτισμικότητα με τις αυτομαστιγώσεις των μωαμεθανών λόγω ανεκτικότητας, την επανάσταση με δανεικά τσιγάρα συμφιλίωσης, τις σταλινικές θηριωδίες με καλλιτεχνικά τσίρκα Αγανακτισμένων στο Σύνταγμα, την ασάφεια της διαλεκτικής ικανότητας με τα τρεμάμενα χέρια που πίνουν τσίπουρο στα Πετράλωνα, την κριτική της πολιτικής οικονομίας με ακροάσεις αντάρτικων στο iTunes της Apple, προδίδοντας εν τέλει ότι η φιλοσοφία και η εκλογίκευση των ιδεών αποτελούν πολυτέλεια για την μειοψηφία που εξακολουθούμε να πιστεύουμε στα ιδανικά, στον εξορθολογισμό και στις αξίες της Δημοκρατίας, αγαπώντας το κράτος που πρέπει να μειωθεί, να σοβαρευτεί και να προοδεύσει.

Αρχείο
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

4 σχόλια
Η αυτοάνοση παράνοια και η επίκτητη μπουρδολογία του συγγραφέα του άρθρου. Ο συμψηφισμός των άκρων, είναι πραγματικός φασισμός, χωρίς τη σβάστικα για brand name, αλλά τη δήθεν εναλλακτική άποψη. Ο Καστοριάδης,σίγουρα, δε μάσαγε τα λόγια του, αλλά εσείς αναμασάτε τα δικά του, πολιτική μηρυκαστική σκέψη,δηλαδή, και με άσχημο αποτέλεσμα. Η επίκληση στην αυθεντία καλό είναι να γίνεται με μέτρο.''Οι Έλληνες λόγω παντελούς απουσίας πολιτικής ταυτότητας, έρμαιοι της προσωπικής ακαθοριστίας τους, με φαντασιακές συνιστώσες μεγαλείου, προσπαθούν να μεγαλώσουν τον τραπεζικό τους λογαριασμό''. Τώρα είναι πιο σωστό. Το κείμενο έχεις τόσες γενικεύσεις, που χρειάζεται ανάλυση η κάθε σειρά ξεχωριστά..
Η απάντηση μου στις και καλά αφ'υψηλού φανφάρες σου θα είναι πάντα η ίδια http://www.lifo.gr/team/readersdigest/34656Ας τα πάρουμε ένα ένα όμως:- "Το έλλειμμα Δημοκρατικού Ήθους" - γελάμε με τη δημοκρατία όπου ένας είναι ανώτερος από τους άλλους και μάλιστα κατα φαντασίαν.- "οι παράνομες οικονομικές συναλλαγές για πλείστες εκδουλεύσεις," - που ζείς; - "ο απών κοινωνικός έλεγχος," αυτό δεν σημαίνει κάτι, το έβγαλες από το μυαλό σου. Η κοινωνία δεν είναι μέσο ελέγχου αλλά σύνολο αλληλοεξαρτώμενων συμφερόντων. - "η ελευθερία του λόγου που έχει αντικατασταθεί με το hate speech," - το οποίο διαπράτεις όταν βρίζεις τους πάντες για να μας πείς ότι εσύ είσαι ανώτερος και μηδενίζεις κάθε σχολή σκέψης με την σχολή "κρύα φασολάδα".- "η ανωνυμία στα κοινωνικά δίκτυα," ο ΕλφατμπεΪόπουλος είσαι; Πες το και μπερδεύτηκα...- "η αδιαφορία έναντι της τάξης και της ασφάλειας," μόνιμο αίτημα των αριστερών η εξυγίανση της αστυνόμευσης και η ανθρωπιστική προσέγγιση στα ζητήματα ασφαλείας, αλλά δεν πειράζει, κάνε το κομμάτι σου.- "ο φόβος της παρρησίας για να μην θεωρηθείς φασίστας και νεοφιλελεύθερος απ'το ανταγωνιστικό ασκέρι της μετριότητας," - Πέραν από γελοίος είσαι και επηρμένος. Ποια ακριβώς είναι τα επιτευγματα σου αγαπητέ; Ποια η βιβλιογραφία σου, οι τίτλοι σου; Οι επιχειρήσεις σου; Τι είναι αυτό που σε κάνει μη μέτριο και σου επιτρέπει να κρίνεις τους άλλους;Τι θα γίνει με την αστειότητα που ακούει στο ψςυδώνυμο elf at bay τελικά;
Απλα ακαταληπτο κειμενο, εν ειδει lorem ipsum για το πλασαρισμα ενος ψευτοψαγμενου τροπου γραφης, ο οποιος σε συνθηκες πνευματικης φτωχιας γινεται δεκτος με τον ιδιο ενθουσιασμο που καταλαμβανε τους ιθαγενεις μπροστα στο θεαμα απλως φανταχτερων γυαλινων χαντρων. Το μονο που κανει ειναι να αναπαραγει στερεοτυπα τα οποια ουτε πολυ ευστοχα και βαθυστοχαστα ειναι και σε ορισμενες περιπτωσεις απλα αναδυουν τη χαρακτηριστικη μυρωδια της μουχλας που συνοδευει την κοινοτοπια. Μπορει τελικα να απαλαξει καποιος τον κοσμοπολιτη εστετ απο την αγωνια που του προκαλει η υποψια οτι η μοναδικοτητα του χανεται μεσα στη βαλκανικη μιζερια των γυρω του, να βρουμε και εμεις την ησυχια μας; Και στην τελικη, μερικοι απο μας γουσταρουμε τον χαλβα φαρσαλων, υπαρχει προβλημα;