Χρήστος Μήτσης - Κριτικός κινηματογράφου

Χρήστος Μήτσης - Κριτικός κινηματογράφου Facebook Twitter
0

Πώς είναι μέχρι στιγμής το φεστιβάλ; Tι διαφορές διακρίνετε συγκριτικά με άλλες χρονιές;

Είναι φανερό, από την πρώτη στιγμή που μπαίνεις στο φεστιβάλ, πως είναι πιο φτωχό στη λάμψη του σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Ακόμα και στα κινηματογραφικά στέκια, όπου μαζεύονται σκηνοθέτες, παραγωγοί, ηθοποιοί, δημοσιογράφοι, Έλληνες και ξένοι, το καταλαβαίνεις αμέσως. Είναι λιγότερος ο κόσμος εκεί. Πρέπει να είναι το 1/5 απ' ό,τι πέρσι.

Οι αίθουσες όμως;

Οι αίθουσες, από την άλλη, είναι γεμάτες. Κάθε ταινία είναι γεμάτη και όχι από μηδενικά εισιτήρια. Δηλαδή, δεν βλέπεις διαφοράν, μια και η πόλη της Θεσσαλονίκης συμμετέχει πιο πολύ και οι ταινίες επιτέλους έχουν πάρει τον πρώτο λόγο.

Τι ακριβώς συνέβη με τη διαμαρτυρία της Εταιρείας Ελληνων Σκηνοθετών στην τελετή έναρξης;

Έξω από το Ολύμπιον, όπου θα γινόταν η έναρξη του φεστιβάλ, μαζεύτηκαν άτομα από την Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών της Θεσσαλονίκης, ζητώντας την απόσυρση του υπό ψήφιση νόμου για τον κινηματογράφο. Επίσης, μαζί με αυτούς ήταν και μια ομάδα από άτομα που είχαν δουλέψει προηγούμενες χρονιές στον θεσμό και δεν έχουν πληρωθεί ακόμα για τις υπηρεσίες τους. Αξίζει να πούμε πως το φεστιβάλ χρωστάει αυτήν τη στιγμή 6,2 εκατομμύρια ευρώ και πως φέτος μάζεψε μόλις 2,5 εκατομμύρια ευρώ για να μπορέσει να πραγματοποιηθεί: 1,3 εκατομμύρια από το υπουργείο και άλλα τόσα από χορηγούς - πέρσι η όλη διοργάνωση είχε στοιχίσει 7 εκατομμύρια. Αυτό, βέβαια, έχει ως αντίκτυπο να έχουν πέσει κάπως οι ρυθμοί, κάνοντάς το πιο ανθρώπινο. Επίσης, η τελετή έναρξης ξεκίνησε στην ώρα της σε αντίθεση με άλλα χρόνια, που είχε μια ώρα και καθυστέρηση, ενώ κανένας επίσημος, πλην του αντιδημάρχου της πόλης, δεν μίλησε. Σε παλιότερα φεστιβάλ μιλούσαν όλοι οι επίσιμοι της Θεσσαλονίκης και βγαίναμε από το Ολύμπιον στις 00:30. Τώρα, 11 το βράδυ είχε τελειώσει και η ταινία. Πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια που συνέβη κάτι τέτοιο.

Πώς σας φαίνεται που ο θεσμός φέτος γίνεται Δεκέμβρη;

Παρόλο που έγινε αναγκαστικά φέτος η μετακίνηση των ημερομηνιών, δεν νομίζω πως βολεύει κάτι τέτοιο, αφού είμαστε στο τέλος της σεζόν, δεν μπορούν να παιχτούν πολλές ταινίες και είναι πολύ κοντά ημερομηνιακά με το μεγάλο κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου, που παίρνει πάρα πολλές ταινίες από μόνο του. Βέβαια, ο νέος διευθυντής ήρθε αργά και δεν ξέρω αν θα το κρατήσουν για Δεκέμβριο κάθε χρόνο. Προσωπικά, πάντως, προτιμώ χωρίς δεύτερη σκέψη το φεστιβάλ να γίνεται τον Νοέμβρη.

Ποιες ταινίες δεν πρέπει να χάσουμε με τίποτα;

Έχει πολύ καλές ταινίες και φέτος. Η Ποίηση είναι μια πολύ αξιόλογη ταινία που βραβεύτηκε και στις Κάννες, το 127 Ωρες του Ντάνι Μπόιλ, αν και είχε σεναριακά κενά, ήταν πολύ καλό. Επίσης καλός ήταν και ο Μαύρος Κύκλος που παίχτηκε και στο Φεστιβάλ της Βενετίας. Φέτος, υπάρχει πολύ καλό σινεφίλ και πολύ δυνατό διαγωνιστικό τμήμα, το οποίο είναι και η βιτρίνα της διοργάνωσης. Εντύπωση μου έκανε το ιταλικό φιλμ Οι 4 φορές και το Αnimal Kingdom από την Αυστραλία. Περιμένουμε, ακόμα, τις ελληνικές ταινίες όπως το Attenberg, τα 45 τ.μ. και την Άπνοια και διάφορες άλλες. Έχει πολύ καλές ταινίες και φέτος. Απαρατήρητο έχει περάσει μέχρι στιγμής το αφιέρωμα στον αραβικό κινηματογράφο, αφού ο κόσμος προτιμά άλλες, πιο εμπορικές ταινίες.

Το καλύτερο φαγητό πού το φάγατε μέχρι στιγμής;

Στα Λαδάδικα, στο μαγαζί Εις την Πόλιν, που όπως προδικάζει και το όνομά του, έχει πολύ ωραίο πολίτικο φαγητό, και στο Κρεοπωλείο, που βρίσκεται εκεί που ήταν παλιά ο Ρομπότης κι έχει φοβερό κρέας!

TV & Media
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεναριογράφος κατηγορεί τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και το Netflix ότι του έκλεψαν σενάριο ταινίας

TV & Media / Σεναριογράφος κατηγορεί τον ΛεΜπρόν Τζέιμς και το Netflix ότι του έκλεψαν σενάριο ταινίας

Ο κορυφαίος σκόρερ στην ιστορία του NBA κατηγορείται από τον σεναριογράφο Ρομπ Γκράμποου ότι, μαζί με την εταιρεία παραγωγής του, SpringHill Company, έκλεψε το σενάριό του για την αθλητική ταινία Rez Ball, η οποία κυκλοφόρησε στο Netflix τον Σεπτέμβριο
LIFO NEWSROOM