«Ο παλιός κόσμος έχει πεθάνει, ηλίθιοι»

«Ο παλιός κόσμος έχει πεθάνει, ηλίθιοι» Facebook Twitter
1

Late Night.

Μια αίθουσα χορού με σωρούς από σοβάδες περιμετρικά της, ένα πεσμένο φωτιστικό δαπέδου, ένα έπιπλο μπαρ, μια παλιά τηλεόραση που μεταδίδει ένα απροσδιόριστο γαλλικό πρόγραμμα, μερικές καρέκλες παραταγμένες στο βάθος, μια ακαθόριστη, δυστοπική εποχή (κάπου μεταξύ του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, του παρόντος και του μέλλοντος), μια παρέα τριών ζευγαριών χορεύει βαλς και προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει την ιστορία μιας θρυμματισμένης Ευρώπης μέσα από τα συντρίμμια του έρωτα, της απόγνωσης και των μοιραίων λαθών που σηματοδοτούν το βίαιο τέλος του παλιού κόσμου και την αβεβαιότητα ενός καινούργιου.

Ο Ghédalia Tazartès τραγουδάει έναν σπαρακτικό ύμνο στις χαμένες αγάπες με το «Quasimodo Tango» (το οποίο μεταφράζει στα ελληνικά μπροστά στο μικρόφωνο ο Χρήστος Πασσαλής), αποσπασματικές εικόνες από έναν αόρατο πόλεμο σαν καρτ-ποστάλ από το μέτωπο, από τάγματα εφόδου, από βόμβες που πέφτουν, από καταφύγια και μια πόλη χωρίς ίντερνετ, από το σαστισμένο Βερολίνο, την Αμβέρσα, την Τιμισοάρα και αλλού, και μετά πάλι χορός, πάλι βαλς και η φωνή της Chinawoman στο εκπληκτικό «Lovers are strangers» πριν από το τέλος.

«Ο παλιός κόσμος έχει πεθάνει, ηλίθιοι» επαναλαμβάνουν οι ηθοποιοί σε αυτή την εξαιρετική παράσταση των Blitz στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (προλαβαίνεις μέχρι τις 18/11).

Σκέφτομαι την Αθήνα ως αυτή την απροσδιόριστη πόλη της παράστασής τους, που ξενυχτάει εν μέσω ενός πυρηνικού οικονομικού πολέμου και προσπαθεί να μαζέψει τα συντρίμμια της σε ένα παρασκονισμένο ballroom, χορεύοντας ένα αδιάλειπτο βαλσάκι κάθε μέρα, κάθε βράδυ, άλλοτε πάνω σε τσαλακωμένα χαρτιά της εφορίας και άλλοτε στα μπαρ του κέντρου, στα ελληνάδικα της δυτικής όχθης, στα μπιφτεκάδικα της Γλυφάδας, στα εναπομείναντα μπουζούκια της Ιεράς Οδού και της Πειραιώς, στις καφετέριες της Ηλιούπολης, στις χαρτοπαικτικές λέσχες της Κυψέλης.

Η Αθήνα Late Νight κατεστραμμένη και βομβαρδισμένη, με τους κατοίκους της να ψάχνουν για καταφύγιο στα μέρη που κάθε βράδυ «γίνεται». Έχω την αίσθηση ότι από τον Σεπτέμβρη που γυρίσαμε από τις διακοπές και μετά οι Αθηναίοι είναι όλο και πιο πολύ έξω, όχι κάθε μέρα, αλλά τουλάχιστον τα Παρασκευοσάββατα είναι παντού, γεμίζουν τα μπαρ, τρέχουν σε συναυλίες και events σαν να έρχεται το τέλος του κόσμου.

Το Tobacco στη Σουλτάνη παίζει μέχρι τις δέκα το πρωί heavy metal μαζί με Μάλαμα και Βασίλη Καρρά, η πλατεία ήταν γεμάτη, το d.o.g.s. ανταγωνίζεται το βερολινέζικο Berghain (το τελευταίο πραγματικά ωραίο κλαμπ του παλιού κόσμου) σε συνεχόμενες ώρες λειτουργίας, η πόλη δεν κοιμάται ποτέ, στον όροφο του No Central γράφονται underground ιστορίες, στο Key της Πραξιτέλους μια παρέα ανοίγει την πόρτα στις 6 το πρωί, στα σπίτια το πάρτι τελειώνει στις δέκα το πρωί με τσίπουρα και chill out music, ένα νέο υποβόσκον rave (όχι μουσικά) κίνημα είναι εκεί έξω.

«Ο παλιός κόσμος έχει πεθάνει, ηλίθιοι» Facebook Twitter

Το Σάββατο το βράδυ στα Yuria 2012, στο πάντα επίκαιρο Vinyl Microstore της Διδότου, παρατηρούσα ξανά τους τοίχους του και σκεφτόμουν πως ένας σπουδαίος μικρόκοσμος αυτής της πόλης έχει συνδέσει τη ζωή του με αυτό το μέρος (εδώ γεννήθηκαν παρέες, μπάντες, φανζίν, καλλιτέχνες, ιδέες, ταξίδια και έρωτες).

«Ο παλιός κόσμος έχει πεθάνει, ηλίθιοι» Facebook Twitter

Έπαιζαν live οι «Chinese Basement», μια μπάντα 16χρονων από τη Θεσσαλονίκη, φουλ στη νιχιλιστική ενέργεια, οργισμένοι με αιτία (και χωρίς να το κάνουν θέμα), μουσικοί εκπληκτικοί, με ένα μεταμοντέρνο coolness που δύσκολα συναντάς σε αυτή την ηλικία. Πιο δίπλα, στο An Club ξεκινούσε το event της εβδομάδας.

«Ο παλιός κόσμος έχει πεθάνει, ηλίθιοι» Facebook Twitter

Οι Acid Baby Jesus μαζί με τον garage star της χρονιάς, τον Ty Segall από το Σαν Φρανσίσκο. Οι ABJ απέδειξαν για ακόμα μια φορά γιατί είναι η καλύτερη νέα ελληνική μπάντα και γιατί κατάφεραν να περιοδεύσουν σε όλη την Αμερική, ο Ty Segall γιατί ασχολούνται όλοι μαζί του και οι Arte Fiasco πώς πρέπει να διοργανώνονται οι συναυλίες (και ποιους πρέπει να προσκαλούμε να παίζουν).

Στη Rebound, μετά, τα παιδιά με το ρίμελ κάτω από τα μάτια, αυτά με τις γλαδιόλες στην κωλότσεπη, οι όψιμοι χίπστερ, οι παραζαλισμένοι new-wave-άδες, θα χόρευαν με κλειστά τα μάτια και το ένα χέρι ακουμπισμένο στο σημείο της καρδιάς ένα κομμάτι των Flock of Seagulls μέχρι να ξημερώσει ο νέος κόσμος. Ο παλιός κόσμος έχει πεθάνει, ηλίθιοι. Ο καινούργιος ζει πολύ αργά το βράδυ.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια