ΑΥΡΙΟ

Art Talks: Χριστίνα Ανδρουλιδάκη

Facebook Twitter
1

Χριστίνα Ανδρουλιδάκη

 

Πώς προέκυψε η ενασχόληση σου με την τέχνη;
Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ήξερα πως ήθελα να ασχοληθώ με την τέχνη. Ουδέποτε ως δημιουργός, αλλά πάντοτε ως θεατής και συνομιλητής.


Πώς είναι να ανοίγει κανείς γκαλερί στην Αθήνα το 2012;
Η Αθήνα του 2012 διαφέρει πολύ από την Αθήνα του 2005 που γνώρισα όταν πρωτο-ήρθα στην Ελλάδα. Μετά την Ολυμπιακή φιέστα όλοι βρίσκονταν σε παροξυσμό. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει η έπαρση που υπήρχε τότε στην κοινωνία, δεν υπάρχει πια η φούσκα των τιμών, ενώ είναι διάχυτη πλέον η αίσθηση ότι η τέχνη οφείλει να είναι ρηξικέλευθη και ουσιαστική.
Ο κόσμος αρχίζει και καταλαβαίνει ότι μπορεί να παρακολουθεί το πρόγραμμά μας χωρίς να τον αναγκάζει κανείς να αγοράσει κι ότι επενδυτικά μπορεί να τοποθετήσει τα χρήματα του σε νέους καλλιτέχνες χωρίς φόβο, μιας και η σύγχρονη τέχνη αυτή τη στιγμή δεν είναι μόνο προσιτή αλλά αποτελεί και μία πολύ σταθερή και συμφέρουσα «μετοχή».

Pavlos Tsakonas solo show at CAN gallery, installation view

Αυτή τη στιγμή είσαι η πιο νεαρή γκαλερίστα στην Αθήνα. Πως και δεν έφυγες να κάνεις κάτι στο γόνιμο περιβάλλον του εξωτερικού και έμεινες εδώ να αντιμετωπίσεις την επικρατούσα κατάσταση; Τι πιστεύεις για το νεανικό ανθρώπινο δυναμικό της Ελλάδας που «ξενιτεύεται» για ένα καλύτερο μέλλον;
Δεν μου αρέσει να κρίνω τους άλλους για τις αποφάσεις ζωής τους και δεν μπορεί να κατηγορήσει κανείς νέους με ταλέντο και εξαιρετική μόρφωση οι οποίοι αδυνατώντας να εργαστούν στην χώρα τους φεύγουν για το εξωτερικό. Έπειτα, είναι λάθος να θεωρούμε ότι το να φύγεις είναι η εύκολη λύση. Τις περισσότερες φορές δεν είναι καθόλου εύκολη.
Από την άλλη μεριά, άνθρωποι σε συγκεκριμένα επαγγέλματα όπως οι καλλιτέχνες πρέπει να είναι ελεύθεροι να διαλέξουν την χώρα που θα ζήσουν για να δημιουργήσουν. Εμένα προσωπικά μου αρέσει η Αθήνα και θεωρώ ότι ζούμε μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συγκυρία. Μπορεί η κρίση να κρύβει πολλούς κινδύνους αλλά επιφυλάσσει και ευκαιρίες. Παράλληλα, με ενδιαφέρει μέσα από τη δουλειά μου αλλά και τη ζωή στην πόλη να αφουγκραστώ τις αλλαγές που λαμβάνουν χώρα σε μία κοινωνία σε τέτοιες στιγμές αλλαγής.

Pavlos Tsakonas solo show at CAN gallery, installation view


Η γκαλερί βρίσκεται στο Κολωνάκι, μια παλιά αστική περιοχή των Αθηνών. Τι ρόλο έπαιξε η τοποθεσία στην επιλογή σου;
Τα τελευταία 8 χρόνια ζω στο κέντρο και δεν οδηγώ. Η Αθήνα είναι μία πολύ όμορφη πόλη για να ανακαλύψει κανείς περπατώντας. Από την άλλη, μία γκαλερί είναι ένας εμπορικός χώρος. Θεωρώ λοιπόν ότι είναι υποχρέωσή μας να είναι εύκολα προσβάσιμος και να μπορεί κάποιος που ενδιαφέρεται να μας επισκεφθεί, να μας βρει εύκολα και χωρίς να φοβάται να κυκλοφορήσει στην περιοχή.

Pavlos Tsakonas solo show at CAN gallery, installation view

Πως θα σχολίαζες την κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα όσον αφορά το εικαστικό γίγνεσθαι;
Αυτή τη στιγμή ολόκληρος ο τόπος θυμίζει καζάνι που βράζει. Οι εικαστικοί έχουν πλέον καταλάβει ότι πρέπει να βρίσκονται συνεχώς σε κίνηση. Έχει περάσει πλέον η εποχή που οι ζωγράφοι έκαναν μία έκθεση κάθε 2 χρόνια και όλο το υπόλοιπο διάστημα κάθονταν και περίμεναν πότε θα ξανακάνουν ατομική σε γκαλερί. Τώρα όλοι σχεδόν βρίσκονται σε αναβρασμό. Γίνονται πολλά πράγματα, όχι όλα εξίσου ποιοτικά, αλλά φυσικά σε αυτό το σημείο είναι στο χέρι μας να γίνει η αλλαγή.


Θα ήθελα να μου μιλήσεις λίγο για το roster των καλλιτεχνών που εκπροσωπεί η γκαλερί και το στοιχείο που τους ενώνει όλους μεταξύ τους.
H γκαλερί εκπροσωπεί ένα σύνολο καλλιτεχνών οι οποίοι εργάζονται σε διάφορα μέσα όπως η ζωγραφική, η γλυπτική, η φωτογραφία, η ταπισερί, το βίντεο, το σχέδιο και άλλα. Στο επίπεδο της φόρμας η φιλοσοφία μας είναι να δείξουμε έργα που βρίσκονται στην πρωτοπορία, είναι φρέσκα και δυναμικά. Οι καλλιτέχνες είναι νέοι επαγγελματίες που είχαν ήδη ένα kick-start στην καριέρα τους έχοντας ολοκληρώσει από μία έως τρεις ατομικές εκθέσεις ο καθένας τους. Κάποιοι ζουν στην Ελλάδα, κάποιοι άλλοι εργάζονται στο εξωτερικό, όλοι όμως ανεξαρτήτως μέσου ή τόπου κατοικίας καταπιάνονται με το διεθνές discourse.

Pavlos Tsakonas solo show at CAN gallery, installation view


Αυτές τις μέρες παρουσιάζεται στην γκαλερί η έκθεση του Παύλου Τσάκωνα . Θα ήθελα να μου πεις δυο λόγια για αυτή τη συνεργασία, για την έκθεση, και το πώς είναι να συνεργάζεται κανείς με τόσο νεαρούς καλλιτέχνες.

Ο Παύλος Τσάκωνας είναι γεννημένος το 1983 και αποφοίτησε πρόσφατα από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Κατασκευάζει έργα από ξύλο ή κόντρα-πλακέ τα οποία έπειτα ζωγραφίζει με ακρυλικά. Η δουλειά του είναι πολύ ιδιαίτερη και ισορροπεί ανάμεσα στη ζωγραφική και τη γλυπτική. Το Αθηναϊκό κοινό τον γνωρίζει από το έργο του αλλά και από διάφορες επεμβάσεις στο δημόσιο χώρο όπως είναι το χαρακτηριστικό ασπρόμαυρο γκραφίτι με τα χέρια σε σχήμα προσευχής που βρίσκεται στον τοίχο του ξενοδοχείου Vienna, Πειραιώς 20.
Η συνεργασία με έναν τόσο νεαρό εικαστικό δεν είχε καμία απολύτως διαφορά με συνεργασίες που είχα με πολύ μεγαλύτερους ηλικιακά καλλιτέχνες. Το σημαντικό σε αυτή τη δουλειά είναι να έχεις απέναντί σου έναν ταλαντούχο δημιουργό και ευφυή συνομιλητή και ως γνωστόν η διάνοια και το ταλέντο δεν γνωρίζουν ηλικία. Ας μην ξεχνάμε πως πολλοί από τους διασημότερους καλλιτέχνες όλων των εποχών δημιούργησαν κάποια από τα σημαντικότερα έργα τους σε πολύ νεαρή ηλικία... O Πικάσο ζωγράφισε τις Demoiselles d'Avignon στα 26 του, ο Μότσαρτ έγραψε το κομμάτι που δημιούργησε ρήγμα στη μουσική το κοντσέρτο για πιάνο No9 μόλις στα 21 του, ενώ ο Φιτζέραλντ ολοκλήρωσε τον Μεγάλο Γκάτσμπι στα 28 του. Μπορεί λοιπόν οι γηραιότεροι να γνωρίζουν τους κανόνες, οι νέοι όμως πολύ συχνά είναι οι μόνοι που έχουν την διορατικότητα να διακρίνουν τις εξαιρέσεις!

Σκοπεύεις να συνεργαστείς μόνο με Έλληνες καλλιτέχνες;
Δεν με απασχολεί τόσο από που κατάγεται ένας καλλιτέχνης όσο εάν το έργο που παράγει είναι φρέσκο και ουσιαστικό. Κοιτάζω καθημερινά portfolios καλλιτεχνών από όλον τον κόσμο και μέσα στους επόμενους μήνες θα φιλοξενηθούν στη γκαλερί δουλείες τόσο Ελλήνων όσο και ξένων καλλιτεχνών.


Ποια είναι η σημαντικότερη εμπειρία που έχεις αποκομίσει μέχρι τώρα με τη συμμετοχή σου στο εικαστικό γίγνεσθαι;
Ότι τίποτα δεν κατακτάται τυχαία, άλλα με πολύ πείσμα και εργατικότητα.

CAN gallery

 

Η ατομική έκθεση του Παύλου Τσάκωνα θα παρουσιάζεται στην CAN gallery ως τις 6 Απριλίου. 

H Χριστίνα Ανδρουλιδάκη επέλεξε τα αγαπημένα της έργα τέχνης, για το lifo.gr Μπορείς να δεις την επιλογή της, εδώ 

CAN CHRISTINA ANDROULIDAKI GALLERY
42 ANAGNOSTOPOULOU STR
10673 Athens GR

 Photos: Constantinos Caravatellis

1

ΑΥΡΙΟ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Μ' εντυπωσίασαν οι απαντήσεις της. Δίχως το παραμικρό ίχνος επιτηδευμένου ύφους και άψογες. Και είναι και πάρα πολύ ωραία. Και φαίνεται να είναι και γλυκοαίματη. Να μου το θυμηθείτε, η συγκεκριμένη κυρία θα γίνει δικαιωματικά βασίλισσα στο χώρο της.