Την ώρα που στις ΗΠΑ η δικαιοσύνη κινείται ταχύτατα για να επιβάλει αυστηρά και μεγάλα πρόστιμα στην γερμανική Volkswagen για τους ψευδείς μειωμένους ρύπους στα οχήματά της, στις Βρυξέλλες δεν έχει κινηθεί ακόμη καμία διαδικασία κατά της ναυαρχίδας των Γερμανών, αλλά υπάρχουν προειδοποιήσεις για όσους παρανομήσουν στο μέλλον.
Συγκεκριμένα, πέντε μήνες μετά το ξέσπασμα του μεγάλου σκανδάλου, η Κομισιόν του κ. Γιούνκερ ενέκρινε σήμερα ένα φιλόδοξο και αυστηρό σχέδιο κανόνων ασφάλειας και περιβάλλοντος, με ποινές έως 30.000 ευρώ ανά όχημα για τους κατασκευαστές που θα παρακάμψουν τους κανόνες και τις τεχνικές επιτροπές που είναι υπεύθυνες για να τους συμμορφώσουν.
Η Επιτροπή σημειώνει ότι αυτά τα μέτρα θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά, ενώ η αρμόδια επίτροπος Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα υποστηρίζει ότι η Ε.Ε. θέλει να τελειώσεις τις παράνομες πρακτικές των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Αυτό, σύμφωνα με τους νέους κανόνες, θα γίνει ενισχύοντας την αξιοπιστία των δοκιμών, κάνοντας ελέγχους σε περισσότερα οχήματα και δίνοντας στην Κομισιόν την εξουσία να αναστείλει, να περιορίσει ή να κλείσει τις τεχνικές υπηρεσίες που είναι πάρα πολύ χαλαρες στα τεστ.
Σύμφωνα με την επίτροπο, η νομοθεσία αυτή θα μπορούσε να τεθεί σε ισχύ εντός του έτους.
Την ίδια ώρα, πέντε μήνες μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου, η έρευνα για τη Volkswagen συνεχίζεται. Η επίτροπος διαβεβαιώνει ότι δεν θα εγκαταλείψει η Κομισiόν τους καταναλωτές, παρότι μέχρι στιγμής οι έρευνες δεν προχωρούν με το ρυθμό που θα έπρεπε. Πάντως δεν περιμένει ότι η γερμανική εταιρεία θα καταβάλει την ίδια αποζημίωση με αυτή που επέβαλε η αμερικανική δικαιοσύνη στις ΗΠΑ, δηλαδή 1.000 δολάρια ανά όχημα, το οποίο δεν δέχεται η ηγεσία της Volkswagen. Οι αποζημιώσεις αυτές, μαζί με τις ενδεχόμενες αγωγές, μπορεί να προκαλέσουν μια τρύπα δισεκατομμυρίων στο ταμείο του γερμανικού γίγαντα.
Παρότι το σκάνδαλο αποκαλύφθηκε από τις ΗΠΑ, από τα 11,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα που αναγνωρίζει η Volkswagen ότι έχουν πειραγμένους ρύπους, τα 8,5 εκατομμύρια κυκλοφορούν στην Ευρώπη.
σχόλια