ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ

50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter
0

[Λ.Φ.]

1.

50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter


Ταινία-μύθος


[via] «Έγιναν πολλά στην ταινία "Κλεοπάτρα"... Για να είμαι ειλικρινής, δεν θυμάμαι τα περισσότερα. Είχα σοβαρότερα πράγματα να ασχοληθώ».

Έχοντας εξασφαλίσει την πρωτοκλασάτη πρωταγωνίστριά της, η Fox επέλεξε τον Ρεξ Χάρισον για το ρόλο του Καίσαρα. Για το ρόλο του Αντώ¬νιου αποφάσισε να ρισκάρει, επιλέγοντας τον Ουαλό ηθοποιό Ρίτσαρντ Μπάρτον. Η εταιρεία έκρινε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να του δώσει μια ευκαιρία να εδραιωθεί ως κινηματογραφικός αστέρας πρώτης γραμμής. Αγόρασαν το θεατρικό του συμβόλαιο έναντι 250.000 δολαρίων και ήλπιζαν ότι η μαγεία που τον διέκρινε στο θεατρικό σανίδι θα μεταφερόταν και στη μεγάλη οθόνη.

 

2.

50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter

3.
50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter

4.
50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter

5.
50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter

6.
50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter

7.
50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter



Τα γυρίσματα ξεκίνησαν στο Λονδίνο, αλλά λίγο αργότερα μεταφέρθηκαν στη Ρώμη. Η Τέιλορ είχε αρρωστήσει τόσο σοβαρά, ώστε χρειάστηκε να της γίνει τραχειοτομή για να σωθεί η ζωή της. Το καλό κλίμα της Ρώμης θεωρήθηκε ευεργετικό για την ευάλωτη υγεία της. Συν τοις άλλοις, τα στούντιο της Τσινετσιτά ήταν ιδανικά για το μέγεθος της συγκεκριμένης παραγωγής. Ήταν, άλλωστε, σύνηθες να χρησιμοποιούνται για τις μεγαλύτερες χολιγουντιανές παραγωγές της εποχής. Η τεχνογνωσία των Ιταλών στα σκηνικά και τα κοστούμια, βλέπετε, υπερτερούσε αυτής των Αμερικανών.

 

8.

50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter

9.
50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter

10.
50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter

11.
50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter



Με την άφιξη του συνεργείου στη Ρώμη, ο αρχικός προϋπολογισμός είχε προ πολλού ξεπεραστεί. Το μόνο που είχε να επιδείξει το συνεργείο στα ανυπόμονα στελέχη της Fox στις ΗΠΑ ήταν δέκα λεπτά άχρηστου υλικού. Η «Κλεοπάτρα» απομυζούσε οικονομικά την εταιρεία σε τέτοιο σημείο, ώστε η Fox αναγκάστηκε να σταματήσει άλλες παραγωγές, προκειμένου να είναι σε θέση να χρηματοδοτεί «την πιο φιλόδοξη ταινία στην ιστορία του κινηματογράφου».
Η ταινία προχωρούσε αργά αλλά σταθερά. Τα προβλήματα, όμως, δεν άργησαν να επανεμφανιστούν: Οι χορεύτριες προχώρησαν σε απεργία, διαμαρτυρόμενες για τα κοστούμια τους. Ο Χάρισον δεν σταματούσε να δημιουργεί προβλήματα με την ανταγωνιστική συμπεριφορά του. Όταν έμαθε, δε, ότι ο σοφέρ του έχει χαμηλότερες απολαβές από το σοφέρ της Τέιλορ, αρνήθηκε να συμμετάσχει στα γυρίσματα μία ημέρα! Η ηθοποιός περιγράφει γλαφυρά τις καθημερινές αυτές προστριβές στην αυτοβιογραφία της.

 

12.

50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter

13.
50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter

14.
50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter

15.
50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter



Όταν έφτασε η στιγμή να γυριστεί η σκηνή της εισόδου της Κλεοπάτρας στη Ρώμη –η πιο μεγαλειώδης σκηνή της ταινίας–, όλα ήταν στη θέση τους. Χιλιάδες κομπάρσοι, χορεύτριες, εξωτικά λουλούδια και ελέφαντες είχαν τοποθετηθεί με μαθηματική ακρίβεια. Οι σκιές του χειμώνα, όμως, είχαν καταστήσει ακατάλληλο το σκηνικό, που είχε κατασκευαστεί το προηγούμενο καλοκαίρι. Έπρεπε να περιμένουν αρκετούς μήνες μέχρι να ολοκληρώσουν τη σκηνή.


Ο Μπάρτον ήταν εγκλωβισμένος σε μια πολυτελή βίλα με την οικογένειά του. Είχε φτάσει στη Ρώμη αρκετούς μήνες νωρίτερα, αλλά, λόγω των καθυστερήσεων, δεν συμμετείχε στα γυρίσματα. Έπληττε θανάσιμα και ήταν ανήσυχος για την έκβαση της ταινίας και της συνεργασίας του με την Τέιλορ. Δεν την είχε γνωρίσει ακόμα προσωπικά, αλλά δεν τη θεωρούσε παρά μία εγωκεντρική σταρ.

 

16.

50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter

17.
50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter

18.
50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter

19.
50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter



«Ποιον από τους συζύγους μου έχω αγαπήσει περισσότερο;... Ας πούμε ότι μόνο έναν παντρεύτηκα δύο φορές!»


Όταν άρχισαν τα γυρίσματα, η Τέιλορ ήταν παντρεμένη με τον τέταρτο σύζυγό της. Ο Μπάρτον ήταν επίσης παντρεμένος. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, όμως, οι δύο ηθοποιοί ερωτεύτηκαν παράφορα. Διέλυσαν τους γάμους τους, κι έτσι ξεκίνησε ένα διάσημο ειδύλλιο.
Το σκάνδαλο προκάλεσε αρνητική δημοσιότητα σε μια ήδη προβληματική ταινία. Ο έρωτας αυτός επισκίασε την παρ' ολίγον οικονομική καταστροφή της 20th Century Fox και την εκτόξευση του κόστους. Το ζευγάρι τελικά παντρεύτηκε. Το κοινό δεν χόρταινε να παρακολουθεί τον πολυτελή βίο τους, οι δε φωτογράφοι τούς ακολουθούσαν παντού καταπόδας.

 

20.

50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter

21.
50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter

22.
50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter

23.
50 χρόνια μετά την «Κλεοπάτρα» της Λιζ Τέιλορ Facebook Twitter

24.


Στα δέκα χρόνια της συμβίωσής τους, οι δυο τους συνεργάστηκαν σε αρκετές ταινίες. Αναμφίβολα, η ποιοτικότερη δουλειά τους ήταν το έργο «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;». Η Τέιλορ έλαβε εξαιρετικές κριτικές και διέψευσε όλους εκείνους που δεν τη θεωρούσαν αρκετά ταλαντούχα για έναν τόσο απαιτητικό θεατρικό ρόλο. Η σχέση της με τον Μπάρτον διαλύθηκε το 1974. Δύο χρόνια αργότερα παντρεύτηκαν για δεύτερη φορά και ξαναχώρισαν λίγο αργότερα. Η Τέιλορ έπαιξε σε συνολικά εξήντα ταινίες και κέρδισε δύο Όσκαρ. Στην προσωπική της ζωή έκανε άλλους δύο γάμους.


Η ταινία που τους ένωσε κατακεραυνώθηκε από τους κριτικούς, αλλά με την πάροδο του χρόνου καθιερώθηκε στη συνείδηση του κοινού ως κλασική. Αξίζει να τη δει κανείς για την υπέροχη χημεία μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών. Περισσότερο, όμως, αξίζει επειδή η βασίλισσα Κλεοπάτρα και ο μύθος που την ακολούθησε δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερη ενσάρκωση από αυτή της Τέιλορ.


Η Κλεοπάτρα ήταν δαιμόνια βασίλισσα, αλλά έμεινε στην ιστορία κυρίως γιατί κατάφερε να γοητεύσει δύο από τους ισχυρότερους άνδρες της εποχής της. Η Τέιλορ κατάφερε να χτίσει μια σημαντική καριέρα χάρη στη φιλοδοξία και το ταλέντο της, έμεινε, όμως, στην ιστορία κυρίως λόγω της γεμάτης ζωής και των θυελλωδών ερώτων της. Όπως η Κλεοπάτρα, έτσι και η Τέιλορ, κατέληξε να αντιπροσωπεύει όσο καμιά άλλη το πρότυπο της μοιραίας γυναίκας. Χωρίς αμφιβολία, η «Κλεοπάτρα» αποτέλεσε έναν από τους σημαντικότερους σταθμούς τόσο στην καριέρα όσο και στην προσωπική ζωή της Τέιλορ, συμβάλλοντας αποφασιστικά στη δημιουργία του μύθου της.



0

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ