ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Φεστιβάλ Χορού της Βιέννης/ όλα καινούργια

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Φεστιβάλ Χορού της Βιέννης/ όλα καινούργια Facebook Twitter
0

Οταν ήμουν παιδί ήθελα να γίνω ποδοσφαιριστής αλλά έγινα χορευτής

Ο θεσμός [ 8:tension ] 2013 του Φεστιβάλ Χορού της Βιέννης Impulstanz υπάρχει εδώ και πέντε χρόνια και παρουσιάζει τις δουλειές έντεκα νέων χορογράφων, οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να κερδίσουν το Ευρωπαϊκό Βραβείο Χορού Prix Jardin d Europe ή το βραβείο κοινού.


Την Παρασκευή 12 Ιουλίου στο Θέατρο Schauspielhaus, ο Michael Turinsky ένας από τους έντεκα νέους χορογράφους "σε ένταση" , παρουσίασε το έργο "Heteronymous Male".Ο χορογράφος εμφανίζεται στη σκηνή, συνοδευόμενος από μια γυναίκα με γυμνά πόδια όπως συνηθιζόταν στο σύγχρονο χορό της δεκαετίας του 90. Ο Michael Turinsky είναι σε καροτσάκι, από αυτά που χρησιμοποιούνται μετά από κάποιο ατύχημα ή όταν κάποιος είναι εκ γενετής άτομο με ειδικές ικανότητες.
Το στήθος του είναι γυμνό, προβάλλοντας τον αισθησιασμό του, φοράει ανοιχτό ένα fashionable γκρί πουκάμισο και ένα μπλέ παντελόνι με κόκκινη ζώνη. Αν κάποιος δεν είχε διαβάσει το πρόγραμμα και βλέποντας τον performer να κινείται, μπορεί να νόμιζε ότι προσποιείται τη δυσπλασία της κίνησης των ατόμων με ειδικές ικανότητες, όπως παρουσιάζεται σε παραστάσεις σύγχρονου χορού, ειδικά στη "Βρυξελλιώτικη σχολή" (ανεπιτυχώς τις πιο πολλές φορές) .

Όχι, ο Michael Turinsky δεν προσποιείται. Σύντομα διαφαίνεται στην κίνησή του ότι είναι ένας "ιδιαίτερος" χορευτής, με μια μορφή δυσπλασίας στην κίνηση εκ γεννετής και κάποιες δυσλειτουργίες του εγκεφάλου.Ο Steve Hawkins του χορού σα να λέμε.
Δεν ήταν μια μίμηση όπως οι περισσότεροι νόμισαν και δε θα είχε νόημα ίσως να τον μιμηθεί κανείς, θες γιατί είναι ταμπού η μίμηση της δυσπλασίας, θες επειδή τελικά η ιδιαιτερότητά του στην κίνηση έχει τελικά μεγάλο ενδιαφέρον; Εκτελεί μια χορογραφία με σταυρωμένα πόδια ψηλά, ρολλάρει στο πάτωμα, στη συνέχεια περπατάει στα γόνατα με καθαρές διαδρομές στο χώρο έχοντας τα χέρια του ψηλά, σταυρωμένα στους καρπούς με τα ιδιαίτερά του δάχτυλα να θυμίζουν τη θέση χεριών "λουλούδι" που έκανε ο Νιζίνσκι στο έργο ¨Spectre de la Rose¨. Μπορεί οι κινήσεις του να μην έχουν χειρουργική ακρίβεια, αυτό ακριβώς όμως χρησιμοποίησε ο Michael Turinsky με χιούμορ και αυτοσαρκασμό. Πηγαίνοντας στην άκρη ενός τραπεζιού που βρισκόταν στη σκηνή κι αρπάζοντας με τους μηρούς του τη γωνία του άρχισε να μιλάει για το ενδιαφέρον του για τη χορογραφία , τον conceptual χορό με μια επιτηδευμένη περιπλοκότητα που έγινε αστεία κι έκανε τους πάντες να γελάσουν. Η σκηνή με τον ίδιο να στέκεται πάνω στο τραπέζι στα γόνατα, λέγοντας ιδιοφυώς ¨πόσο φαλλοκρατική είναι η βαρύτητα για εμάς τα άτομα με δυσπλασίες¨. Εκείνη τη συγκινητική στιγμή δήλωσε ότι είχε νικήσει τη βαρύτητα και μετέτρεψε το τραπέζι στην πιο υψηλή κορυφή γιατί αν το είχε βάλει στόχο σιγουρα ο Michael Turinsky θα είχε ήδη βάλει τη σημαία της Αυστρίας , που είναι και η χώρα καταγωγής του, στην κορυφή των Ιμαλαίων αν όχι στη Σελήνη.


Στη συνέχεια κάθεται στην καρέκλα και η κοπέλα που τον συνόδευε αρχικά του έφερε τρεις πλαστικές μπάμπουσκες τις οποίες "χόρεψε" με τα πόδια του. Αυτό θα μπορούσε να παραλειφθεί, να το εκτελέσει με καλύτερο τρόπο η σε άλλο χώρο. Προς το τέλος η minimal ηλεκτρονική μουσική δραματοποίησε το χορό του χωρίς λόγο λίγο βάρυνε την ατμόσφαιρα. Αν χρησιμοποιούσε μουσική φλαμένκο για παράδειγμα, μιας και τα χέρια του θυμίζανε αυτόν το χορό θα ήταν πιο κοντά στην αισθητική του και τον πολύ ωραίο αυτοσαρκασμό με τον οποίο ξεκίνησε. Στο τέλος έκλεισε λέγοντας τη φράση "όταν ήμουν παιδί ήθελα να γίνω ποδοσφαιριστής, όταν μεγάλωσα έγινα χορευτής ". Στην μπαλλετική υπόκλιση η μεγάλη χαρά του Michael Turinsky είναι ζωγραφισμένη στο ανοιχτό του χαμόγελο βγήκε τρεις φορές με αποθέωση από το κοινό, σωστός μπαλλαρίνος των Μπολσόι.

 

Ιστορικά κι άλλες "άχρηστες/χρηστικές" πληροφορίες

 

Την παράσταση παρακολούθησε η Gia Kourlas από New York Times.
Η οποία ήταν μαζί με τον πιο hot χορογράφο στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή. Τον αμερικάνο Trajal Harell που έχει ως βάση του την Αθήνα και έφτιαξε ένα φανταστικό opening που κατέληξε σε ένα τεράστιο πάρτυ με 5.000 άτομα στο πάρκο του Museum Quartier της Βιέννης.

Ο οποίος Trajal Harell θα δώσει ένα κοινό workshop με τον Jerome Bel .Ο οποίος Jerome Bel, το φοβερό παιδί του Γαλλικού χορού, μετά το Κάσελ παρουσιάζει το DISABLED THEATER χρησιμοποιώντας ως χορευτές μόνο άτομα με σύνδρομο down κι άλλες "ειδικές ικανότητες".

Ο Michael Turinsky ετοιμάζει ομαδικό κομμάτι με πολλούς "abled" χορευτές όπως λεεί με το χιούμορ του σε αντιπαράθεση με τους "disabled". Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον!
Και ποιος δεν είναι και λίγο "disabled" στην τελική.

Στο [ 8:tension ] θα παρουσιάσει τη δουλειά της και η δικιά μας αγαπημένη Ελληνίδα χορογράφος Λενιώ Κακλέα που ζει και εργάζεται στο Παρίσι.

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ