Να τι κάνεις όταν είσαι μέλος της κριτικής επιτροπής της Eurovision

Να τι κάνεις όταν είσαι μέλος της κριτικής επιτροπής της Eurovision Facebook Twitter
1
Να τι κάνεις όταν είσαι μέλος της κριτικής επιτροπής της Eurovision Facebook Twitter
Τα κριτήρια της επιλογής, φαντάζομαι, είναι η γνώση της μουσικής και η εμπειρία σε διαγωνισμούς.

— Πώς πέρασες την προηγούμενη Τρίτη και Παρασκευή σου;

Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία. Όλοι μας, λίγο-πολύ, έχουμε μεγαλώσει με αυτό τον διαγωνισμό. Για μένα, αυτός ο διαγωνισμός είναι συνδεδεμένος με φίλους σε σπίτια και με στιγμές χαράς.

— Πώς βρέθηκες εκεί; Με ποια κριτήρια επιλέχθηκε η επιτροπή;

Εγώ είμαι τραγουδιστής. Τα κριτήρια της επιλογής, φαντάζομαι, είναι η γνώση της μουσικής και η εμπειρία σε διαγωνισμούς. Στο παρελθόν είχα συμμετάσχει, κάνοντας φωνητικά, στον διαγωνισμό Eurovoice με την Αυστρία – ίσως μέτρησε κι αυτό. Δέχτηκα ένα τηλέφωνο από την ΕΡΤ για να συμμετάσχω στην επιτροπή του διαγωνισμού και δέχτηκα με μεγάλη χαρά.

Ο διαγωνισμός της Eurovision δεν είναι απαραίτητα ένα φεστιβάλ τραγουδιού. Δεν κερδίζει απαραίτητα το καλύτερο τραγούδι, είναι ένα σύνολο πραγμάτων. Ξεχώρισα τις συμμετοχές της Ρωσίας, της Αρμενίας, της Κύπρου, της Αυστραλίας, της Τσεχίας και της Ουκρανίας.

— Ποιο ήταν το έργο της επιτροπής φέτος και ποια η διαδικασία της ψηφοφορίας;

Το έργο της επιτροπής ήταν να ακούσει μια μέρα νωρίτερα τα κομμάτια στη γενική τους πρόβα και να βαθμολογήσει με βάση τη φωνή, τη σκηνική παρουσία και τη μελωδία του τραγουδιού. Υπάρχουν δύο βαθμολογίες, μία από την επιτροπή και μία από το κοινό.

— Πώς ήταν η όλη εμπειρία; Τι σου έκανε περισσότερο εντύπωση;

Ήταν πολύ όμορφη εμπειρία. Μου έκανε τρομερή εντύπωση η οργάνωση που είχε ο διαγωνισμός και είχε πολύ ενδιαφέρον η γενική πρόβα των καλλιτεχνών. Επίσης, φέτος ήταν πολύ εντυπωσιακή η εμφάνιση του Justin Timberlake, που αποφάσισε να παρουσιάσει το νέο του τραγούδι σε αυτόν το διαγωνισμό. Είναι πρώτη φορά που ένας τόσο γνωστός, παγκοσμίως, καλλιτέχνης κάνει εμφάνιση στον διαγωνισμό.

— Ποιες συμμετοχές ξεχώρισες εσύ, προσωπικά;

Υπήρχαν πολύ όμορφα τραγούδια και δυνατές συμμέτοχες. Ο διαγωνισμός της Eurovision δεν είναι απαραίτητα ένα φεστιβάλ τραγουδιού. Δεν κερδίζει απαραίτητα το καλύτερο τραγούδι, είναι ένα σύνολο πραγμάτων. Ξεχώρισα τις συμμετοχές της Ρωσίας, της Αρμενίας, της Κύπρου, της Αυστραλίας, της Τσεχίας και της Ουκρανίας.

— Γιατί πιστεύεις ότι κέρδισε η Ουκρανία;

Πραγματικά, είναι μια έκπληξη το τραγούδι που κέρδισε. Ήταν ένα πολιτικό τραγούδι, με μια εκπληκτική τραγουδίστρια. Πιστεύω πως συγκίνησε το μήνυμα του τραγουδιού και η φωνή της τραγουδίστριας.

— Παρατήρησες τις γνωστές σκοπιμότητες στην ψηφοφορία ή φέτος ήταν πιο αντικειμενικά τα πράγματα;

Πάντα στην Eurovision υπάρχει αυτό το θέμα με τις συμμαχίες. Οι γειτονικές χώρες που έχουν καλές πολιτικές σχέσεις πάντα ευνοούν η μία την άλλη στη βαθμολογία. Βέβαια, φέτος παρουσίασαν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον οι δύο ξεχωριστές βαθμολογίες από επιτροπές και κοινό.

— Περίμενες να αποκλειστεί η Ελλάδα από τον τελικό;

Όλοι ελπίζαμε η ελληνική συμμετοχή να περάσει στον τελικό. Τα παιδιά, φαντάζομαι, έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν. Τώρα, θέματα σχετικά με την οργάνωση και τα χρήματα που δαπανήθηκαν για την προώθηση του τραγουδιού δεν τα ξέρω. Απλώς, όπως είπα, η Eurovision δεν είναι ένα φεστιβάλ τραγουδιού, είναι ένα σύνολο πραγμάτων, ένα τηλεοπτικό show. Η αλήθεια είναι ότι σκηνοθετικά το τραγούδι δεν ήταν πολύ δυνατό σε σχέση με τον ανταγωνισμό που υπήρχε. Όταν παίρνεις μέρος σε έναν διαγωνισμό, υπάρχει και η περίπτωση του αποκλεισμού. Αυτό θα πρέπει να μας κάνει πιο δυνατούς για την επόμενη φορά.

fb: Adam Tsarouchis

 

To άρθρο δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της LIFO.

Αρχείο
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ