[Από τον Θανάση Χαραμή]
Όταν ο δημοσιογράφος του Βusinessinsider επισκέφτηκε το εστιατόριο Balthazar στη Νέα Υόρκη και αποφάσισε να γράψει την εμπειρία του και τη γνώμη του για κάτι που τον ενόχλησε, σίγουρα δεν είχε φανταστεί την απίθανη τροπή.
Ο Ηenry Blodget ξεκίνησε το κείμενό του περιγράφοντας πόσο ωραίο πρωινό έφαγε στο εστιατόριο και πόσο όμορφα πέρασε. Σύντομα όμως, το κείμενο του επεκτάθηκε σε αυτό που του έκανε πολύ κακή εντύπωση.
Ο τίτλος άλλωστε ήταν:" Aς συζητήσουμε για την απαίσια τακτική των φροντιστών τουαλέτας στα εστιατόρια..."
Αυτό που ακολουθούσε ήταν μια περιγραφή του πόσο άσχημα ένιωθε για τον φροντιστή τουαλέτας του Balthazar και την χάλια δουλειά που ο απαράδεκτος εργοδότης τον υποχρέωνε να κάνει.
Συνέχισε με το πόσο αμήχανα αισθάνθηκε για τον άνθρωπό που όλη μέρα έπρεπε να στέκεται μέσα στη τουαλέτα και να βλέπει κόσμο να ανακουφίζεται στους ουρητήρες καθώς και το πόσο ντροπιαστικό ήταν να του ανοίγει ο υπάλληλος τη βρύση για να πλύνει τα χέρια. Όλη τη διαδικασία την χαρακτήρισε εξευτελιστική και εντελώς άχρηστη
Στο τέλος κατέληγε σε μια έκκληση προς τους ιδιοκτήτες που συντηρούν αυτή την παρωχημένη και απαράδεκτη παροχή να την καταργήσουν.
Το κείμενο του Blodget όχι απλά δεν πέρασε απαρατήρητο αλλά προκάλεσε αίσθηση στο διαδίκτυο και έγινε viral!
Kάπως έτσι τα νέα και η κακή κριτική έφτασαν στα αυτιά του ιδιοκτήτη ο οποίος βομβαρδίστηκε με μηνύματα και τελικά δύο 24ωρα μετά, απάντησε με μια λιτή επιστολή:
"Δυστυχώς, συμφωνώ απόλυτα με την άποψη του άρθρου και για αυτό μέσα στις επόμενες εβδομάδες, θα απαλλάξω τους φροντιστές μπάνιου των καθηκόντων τους. Είναι εξαιρετικά πιστοί εργαζόμενοι που μπορεί, ίσως απροσδόκητα, να αγαπούν τη δουλειά τους.
Αλλά o Henry Blodget -παρά τα αμφιβόλου ηθικής επιχειρήματα του- έχει δίκιο και συμφωνώ μαζί του.
Αν και ανυπομονώ να σταθώ στο ουρητήριο του Balthazar χωρίς τους φροντιστές να με κοιτάζουν ομολογώ πως θα μου λείψουν. Ήταν μια υπέροχη συνεργασία."
Εδώ θα ήταν θεωρητικά το σημείο που λίγο αυθόρμητα και απερίσκεπτα κάποιος θα έλεγε τέλος καλό-όλα καλά!
Τα πράγματα όμως δεν είναι και τόσο καλά μιας και αφενός ο ιδιοκτήτης του Balthazar δεν έδωσε καμία πληροφορία για το τι θα γίνουν οι υπάλληλοι που δούλευαν στο πόστο αυτό, πράγμα που σημαίνει πως μάλλον θα κατέληγαν απλά απολυμένοι και αφετέρου την ώρα που το ένα site δημοσίευε την απάντηση του ιδιοκτήτη, ένα άλλο είχε την συνέντευξη του υπαλλήλου.
Ο φροντιστής, τον οποίο είχαν προλάβει οι εξελίξεις, μίλησε και εν ολίγοις υπερασπίστηκε την θέση του.
Εξήγησε πόσο σημαντική είναι η δουλειά του και πως αν δεν υπήρχαν οι φροντιστές, οι τουαλέτες θα ήταν το απόλυτο χάος στις ώρες αιχμής και η βρωμιά θα ήταν πολύ χειρότερη από το αίσθημα ντροπής που αισθάνθηκε ο δημοσιογράφος που έγραψε την κριτική.
Πρόσθεσε επίσης πως το αφεντικό του αποκλείεται να υποκύψει σε μια κακή κριτική ενός οποιουδήποτε και πως η θέση εργασίας του δεν κινδυνεύει από μια άποψη. Το ακόμη χειρότερο είναι πως εξομολογήθηκε ότι η δουλειά του φροντιστή του αρέσει, τα χρήματα είναι καλά και ο εργοδότης του ιδανικός.
Όπως ήταν λογικό οι δύο παράλληλες εξελίξεις προκάλεσαν συγκρούσεις και τώρα ο δημοσιογράφος που ξεκίνησε το ντόμινο των απολύσεων εξέφρασε μέσω twitter πως δεν είχε κακές προθέσεις και πως αυτό που ήθελε δεν ήταν να απολυθούν οι φροντιστές αλλά να χρησιμοποιηθούν αλλιώς στην επιχείρηση.
Για να ελαφρύνει την ομολογουμένως δύσκολη θέση στην οποία βρέθηκε δήλωσε πως θα πηγαίνει κάθε μέρα στο εστιατόριο αρκεί ο ιδιοκτήτης να μην τους απολύσει και παρότρυνε και άλλους να το κάνουν σαν ένδειξη συμπαράστασης.
σχόλια