Mεγάλοι πελάτες της διαφήμισης και του μάρκετινγκ φέρονται σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal να είναι πολύ αναστατωμένοι με το Facebook καθώς έγινε γνωστό πως υπήρξαν λανθασμένες μετρήσεις και εκτιμήσεις για το μέσο χρόνο προβολής διαφημιστικών βίντεο στην πλατφόρμα. Σύμφωνα δε με το δημοσίευμα, δεν ήταν έναν μεμονωμένο περιστατικό, αλλά κάτι που συνέβαινε για δύο χρόνια.
Πριν από αρκετές εβδομάδες, το Facebook αποκάλυψε σε μια ανάρτηση στο του "Advertiser Help Center" ότι o μετρητής τους για το μέσο όρο του χρόνου θέασης βίντεο που δαπανήθηκε από τους χρήστες θα άλλαζε. Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, οι μετρήσεις ήταν λανθασμένες καθώς συνυπολόγιζαν τους χρόνους από τα τρία δευτερόλεπτα και έπειτα, αποδίδοντας έτσι ένα αρκετά διογκωμένο αποτέλεσμα στους μέσους όρους των βίντεο. Η εταιρεία δεσμεύτηκε πως αλλάζει τους μετρητές, αλλά οι διαφημιστικοί κολοσσοί που διαχειρίζονται τεράστια κονδύλια για πελάτες είναι αρκετά ενοχλημένοι με το λάθος του Facebook καθώς τέτοιου είδους μέτρηση μπορεί να είχε απόκλιση από 60% έως και 80% σε σχέση με το πραγματικό νούμερο.
Η Wall Street Journal σημειώνει πως τα νέα αυτά είναι πολύ ταπεινωτικά για το Facebook το οποίο εδώ και δύο χρόνια διατρανώνει τη ραγδαία άνοδο της δημοφιλίας των βίντεο στην πλατφόρμα του.
Λόγω των λάθος δεδομένων που σαφώς έδιναν προβάδισμα στο Facebook, εκτιμάται πως αρκετοί διαφημιστές ίσως υποτίμησαν την απόδοση της διαφήμισης σε άλλες πλατφόρμες και να επηρεάστηκαν υπέρ του πρόμο στην πλατφόρμα του Zuckerberg. Ένα ζήτημα που προκύπτει από το σφάλμα αυτό είναι το πώς τελικά εταιρείες όπως το Facebook και η Google δεν επιτρέπουν σε τρίτους τη μέτρηση στις δικές τους πλατφόρμες και ουσιαστικά αυτοβαθμολογούνται. Σύμφωνα με εσωτερικό σημείωμα ενός μεγάλου buying agency, αναφέρεται πως υπάρχει απόλυτη ανάγκη να υπάρχει επαλήθευση από τρίτο φορέα για τα δεδομένα και τις μετρήσεις των υπηρεσιών του Facebook.
Με πληροφορίες από Wall Street Journal
σχόλια