Ο μπασίστας των Electric Litany και ο πρώτος αγαπημένος του δίσκος

Ο μπασίστας των Electric Litany και ο πρώτος αγαπημένος του δίσκος Facebook Twitter
Άλεξ Δεληγιαννίδης
0

Ο μπασίστας των Electric Litany και ο πρώτος αγαπημένος του δίσκος Facebook Twitter
Τρύπες

Μια κασέτα που έγραφε "ΤΡΥΠΕΣ"

 

Απο τον Άλεξ Δεληγιαννίδη

Καλοκαίρι στο χωριό, 93’ μπορεί και 94’( σε ηλικία 12-13), στο πανηγύρι για τα εννιάμερα της Παναγίας. Δεκάδες πάγκοι μικροπωλητών, κόσμος, βαβούρα, χαλασμός από γεννήτριες για ρεύμα κτλ. Ανάμεσα τουςένας Ρομά, ζίνγκα στις πειρατικές κασέτες με ένα ηχοσύστημα να παίζει τέρμα γυφτο-σκυλάδικα. Μικρόφωνο καρφωμένο στο ηχοσύστημα και πότε τραγουδάει, πότε μιλάει με τους πελάτες, πάντα στο μικρόφωνο. Τσεκάρω τον πάγκο. Πετυχαίνω κασέτα να γράφει με πράσινο μαρκαδόρο «ΤΡΥΠΕΣ»…μόνο αυτό. Κάτι μου έλεγε αλλά δεν ήμουν και σίγουρος. «Τι είναι αυτό;» ο Ρομά εκτός μικροφώνου «Ροκ φιλαράκι, ροκ». Πληρώνω κασέτα, τσιμπάω κασέτα…σπίτι.  

  Πρώτο κομμάτι στην κασέτα «Δεν ξεσηκώνομαι, δεν ψάχνω, δεν ξεσπάω…» και ασυναίσθητα το χέρι πάει στο volume, μέχρι να έρθει μέσα  η μάνα για κράξιμο. Λίγο πολύ το ξέρουν όλοι ότι στο πρώτο μας ηχοσύστημα η ένταση δεν σχετιζόταν με το πόσο αντέχει η συσκευή και τα ηχεία αλλά με το threshold υπομονής της μάνας. Δεύτερο κομμάτι «Λα Λα Λα Λα Λα» και δεν είμαι καλά «....μονάχα απλώστε μου το τρύπιο σας πιάτο, να το γεμίσω με ολόγλυκια φρίκη…» πώς να είμαι καλά;

 Τελικά μαθαίνω λίγο καιρό μετά και αφού η κασέτα έχει μασηθεί αρκετές φορές και επανέρθει στη ζωή με σιλοτέιπ, ότι περιέχει τα «εννιά πληρωμένα» συν μερικά παλιότερα από τις Τρύπες για να γεμίσει μια εξηντάρα, γραμμένα σε τυχαία σειρά. Τότε είχαν κάνει «σουξέ» με αυτόν τον δίσκο. Έτσι βρέθηκε στον πάγκο του «Ροκ φιλαράκι, ροκ» και τελικά στα χέρια μου. Θα τις είχα συναντήσει λίγο παρακάτω και ας μην είχαν κάνει σουξέ, δεν υπάρχει περίπτωση, αλλά σίγουρα το μέρος που τις βρήκα πρόσθεσε στη σφαλιάρα που έφαγα με τον δίσκο και γενικά με τις Τρύπες.

  Η μάνα μπαίνει στο δωμάτιο ενώ εγώ «….θυμάμαι ένα σπίτι με βγαλμένες τις πόρτες, που σύχναζαν μέσα του οι ανίκανες ώρες ….». «Τι είναι αυτά που ακούς;»  «δεν θυμάμαι, δεν θυμάμαι, αν έζησα ποτέ μου μέσα εκειιιιιιι!!!». Στα υπόλοιπα της κασέτας ήταν τα «ταξιδιάρα ψυχή», «βραδινή πλάνη», «η ασφάλεια ξέρει» (μάλλον κάτι θα ‘ξερε και ο Ρομά;), “πάρτυ στον 13ο» και το «εδώ» μισό (λογικά δεν χωρούσε άλλο)

 Η σφαλιάρα λοιπόν ήταν από τις πιο δυνατές που έφαγα, ακούγοντας ένα άλμπουμ, μέχρι και σήμερα. Είχε πολύπλευρο χαρακτήρα επηρεάζοντάς με στη μουσική και στη σκέψη με ένα τρόπο τσαμπουκαλεμένο και ευφορικό. Για ένα διάστημα πριν χρόνια είχαμε κάνει στο Λονδίνο κάτι σαν tribute band στις Τρύπες, μάλιστα την ονομάσαμε και «Χάρτινο Τσίρκο» μπας και τα παίξουμε και φύγει το μικρόβιο. Αλλά που;

  Οι Τρύπες πιστεύω πως είναι από τα λίγα (αν όχι το μοναδικό) γκρουπ στην Ελλάδα που κατάφερε το δημιούργημα να αποκολληθεί από τον δημιουργό του. Από την άλλη ίσως είναι για την Ελλάδα ότι ήταν οι Kino και ο Τσόι για την τότε Σοβιετική Ένωση. Έγιναν πολλές φορές στη ζωή μου ό,τι είναι το τσιγάρο για τον καφέ, και ενώ κατά καιρούς τις ξεχνάω, πάντα επιστρέφουν όταν χρειάζεται να πάρω ένα μάθημα κατά της εγωπάθειας και των ανούσιων φιλοδοξιών που μονίμως καραδοκούν στην «καλλιτεχνική πραγματικότητα» και στην μουσική βιομηχανία.

 

Εννιά πληρωμένα τραγούδια

 

 

Ο δίσκος Εννιά πληρωμένα τραγούδια είναι ο τέταρτος δίσκος του συγκροτήματος Τρύπες. Ηχογραφήθηκε τον Μάρτιο του 1993, και κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά από τη δισκογραφική εταιρία Virgin. Η διάρκεια του δίσκου είναι 38 λεπτά και 48 δευτερόλεπτα και περιλαμβάνει 10 τραγούδια (τα "εννιά πληρωμένα" τραγούδια του τίτλου συν μια ακουστική διασκευή του Αμνησία απ' τον πρώτο τους δίσκο). Ο δίσκος αυτός χάρισε και τη μεγαλύτερη επιτυχία στο συγκρότημα, κάνοντάς τους γνωστούς στο πλατύ κοινό, ίσως και μόδα.

Οι Electric Litany πρόσφατα κυκλοφόρησαν τον δεύτερο δίσκο τους με

τίτλο "Enduring Days You Will Overcome" και συν-παραγωγό τον Alan Parsons. 

Κυκλοφορεί σε Ελλάδα και Ευρώπη από την Inner Ear σε συνεργασία με την Rough Trade.

Το επόμενο τους live είναι την Τετάρτη 5 Μαρτίου στον Λονδίνο ενώ σύντομα θα ανακοινωθούν και ημερομηνίες για την Ελλάδα.

 

H σελίδα τους στο Facebook είναι εδώ

 

 

 

 


0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ