Non Stop Κώστας Μακεδόνας

Non Stop Κώστας Μακεδόνας Facebook Twitter
1

Μπορεί να ήταν η θέση που καθόμουν χθες βράδυ στο Ρυθμός Stage της Ηλιούπολης – απέναντι από το κέντρο της σκηνής, συγκεκριμένα – και γι' αυτό να μου φάνηκε ότι συμμετείχα σε ένα γλέντι βασισμένο εξ ολοκλήρου στα καλύτερα λαϊκά τραγούδια των τελευταίων 60 χρόνων με τον Κώστα Μακεδόνα, περιτριγυρισμένο από τους μουσικούς του, σε ρόλο ιεροφάντη, η θρησκευτικότητα του οποίου στηρίχτηκε σε μία εξωστρέφεια αρκούντως νεοελληνική και για μένα μάλλον ξεχασμένη μεσ' στην κρίση.

 

Καθώς ο ερμηνευτής τραγουδούσε το ''Βρέχει στη φτωχογειτονιά'' του Μίκη Θεοδωράκη ή το ''Βρέχει φωτιά στη στράτα μου'' του Μίμη Πλέσσα, ένας αρκετά ηλικιωμένος κύριος παραδίπλα χόρευε το πιο όμορφο αργόσυρτο ζεϊμπέκικο, προκαλώντας τα φλας από τις φωτογραφικές μηχανές και τα κινητά τηλέφωνα των θαμώνων.

 

Διότι, στιγμές σαν κι αυτήν ή την άλλη, όπου νεαρά παιδιά έκοβαν τούρτα γιορτάζοντας κάποια γενέθλια με την παρέα τους, είχα να τις ζήσω εδώ και πολλά χρόνια, μη σου πω από το λύκειο με τις συνήθεις εκδηλώσεις σε κάποιο κέντρο διασκεδάσεως.

 

Στη χορταστική τρίωρη παράσταση του, ο Κώστας Μακεδόνας προσφέρει ψυχοθεραπεία κανονική και δικαιώνει τον Βασίλη Τσιτσάνη όταν έλεγε πως το λαϊκό τραγούδι έσωσε τους Έλληνες από τα ψυχιατρεία. Ένας Μακεδόνας απέριττος, αφοσιωμένος στην τέχνη του τραγουδιού, χωρίς χαριεντισμούς με το κοινό του, αλλά και ταυτόχρονα άκρως επικοινωνιακός.

 

Στο πρώτο μέρος ερμήνευσε τραγούδια της προσωπικής πορείας του, κυρίως Σταμάτη Κραουνάκη και Χρήστο Νικολόπουλο, που όλοι τα γνώριζαν, εξ ου και τα τραγουδούσαν μαζί του. Ένα κομμάτι επίσης του Σταμάτη Χατζηευσταθίου, που ο ίδιος είπε ότι το έχει αδικήσει κι αξίζει να του δώσει μία εκ νέου ευκαιρία, καθώς και ένα καινούργιο τραγούδι επίσης του μουσικού της μπάντας του, συνθέτη Κωνσταντίνου Βελλιάδη. Παρουσία του συνθέτη Γιώργου Καζαντζή ακόμη, ο Μακεδόνας τραγούδησε τις ''Μέλισσες'' του, και δε νομίζω να διαφώνησε κανείς όταν το προλόγισε ως το τραγούδι της δεκαετίας! Με το μικρό αφιέρωμα του στον Γούναρη, τέλος, ο Μακεδόνας απέδειξε πως είναι ένας άξιος συνεχιστής του αγέραστου αρχοντορεμπέτικου τραγουδιού.

 

Εξαιρετική δίπλα στον Μακεδόνα, η Ζωή Παπαδοπούλου, η οποία ναι μεν τραγούδησε λαϊκό ρεπερτόριο, όπως τα παλιά τραγούδια της Αλεξίου που πηγαίνουν στη φωνή της, αποτέλεσε όμως και τη μοναδική πιο εναλλακτική πρόταση της βραδιάς, όταν απέδωσε το δικό της hit ''Αχ και να σ' είχα εδώ'' σε electro – pop ύφος.

 

Χωρίς διάλειμμα, μόνο με την εναλλαγή του Μακεδόνα και της Παπαδοπούλου επί σκηνής, το δεύτερο μέρος ξεκίνησε με τους ''Χαρταετούς'' του Θεοδωράκη, με τον Μαργιολά να σολάρει στο μπουζούκι του. Από κει και πέρα, το πρόγραμμα εκτινάχτηκε σε…διονυσιακά επίπεδα: Πολλά τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη και του Σταύρου Ξαρχάκου (συγκλονιστικός ο ερμηνευτής στο ''Μάνα μου Ελλάς'' από το ''Ρεμπέτικο''), ο ''Γκρεμός'' του Μάνου Χατζιδάκι, το ''Δε με πονάς'' του Απόστολου Καλδάρα, το ''Αυτά τα χέρια'' του Δήμου Μούτση,  το ''Δεν θα ξαναγαπήσω'' των Μ. Λοΐζου – Λ. Παπαδόπουλου, ''Οι μάγκες δεν υπάρχουν πια'' των Ν. Ξυδάκη – Μ. Ρασούλη και πολλά – πολλά ακόμη, ολοκληρωμένα και ενωμένα σε ένα ποτ – πουρί ιδανικό για κάθε φαν του λαϊκού τραγουδιού.

 

Η παράσταση έλαβε τέλος με τα ντουέτα Κώστα Μακεδόνα – Ζωής Παπαδοπούλου  σε τραγούδια των προαναφερόμενων συνθετών κι όταν ο κόσμος ζήτησε τον ερμηνευτή ξανά στη σκηνή για το καθιερωμένο encore, αυτός επέλεξε το ''Ερωτικό'' των Θ. Μικρούτσικου – Α. Αλκαίου.

 

Με δυο λόγια, στου Μακεδόνα περνάς καλά! Σε όποιον αρέσει ν' ακούει αγαπημένα λαϊκά τραγούδια από μια στεντόρεια ανδρική φωνή, η συγκεκριμένη παράσταση συστήνεται ανεπιφύλακτα.

 

Και κάτι ακόμη: πάντα, όταν ένας καλός ερμηνευτής σαν τον Μακεδόνα ξεκινάει παραστάσεις, γράφονται διάφορα του στυλ ''ο καλύτερος τραγουδιστής της γενιάς του'' κλπ. Εγώ πάλι λέω πως το τραγούδι δεν είναι μπάλα και πως δεν υπάρχει καλύτερος, λιγότερο καλός ή χειρότερος εκπρόσωπος του, ειδικά όταν υπηρετεί ένα καθιερωμένο ρεπερτόριο, τόσο δικό του, όσο και συναδέλφων του από το ένδοξο παρελθόν. Θεωρώ ευτύχημα που υπάρχουν τραγουδιστές σαν τον Κώστα Μακεδόνα, οι οποίοι αναμφίβολα αντιμετωπίζουν την τέχνη τους σαν ζωτική λειτουργία και ψυχαγωγούν παράλληλα έναν ρημαγμένο, αυτή την περίοδο, λαό. 

 

 

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Αγαπημένος.Και στα τραγούδια του Κραουνάκη μέσα από τα οποία μας συστήθηκε,και σε κείνα του Ζήκα που είπε μοναδικά,σε κείνα του Νικολόπουλου...Γούναρη επίσης ..πολύ καλός..Εκεί όμως που πραγματικά για μένα, έδωσε ρέστα είναι στα τραγούδια του Θεοδωράκη χαραγμένα στο σκληρό μας με τη φωνή του Μπιθικότση.Τραγουδά εκπληκτικά Θεοδωράκη ο Μακεδόνας του πάνε και στη φωνή.Να το πω άλλη μία ,Αγαπημένος.