ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Καμαρωτά περνούν τα χιψτεράκια μας

Καμαρωτά περνούν τα χιψτεράκια μας Facebook Twitter
Φωτ.: Σπύρος Στάβερης/ LIFO
82

 

Δεν χρειάζεται να λές δυό φράσεις, εκεί που αρκεί μία: Πρέπει να καταργηθεί το συντομότερο η γελοιότητα με τις παρελάσεις. Είναι παντελώς άχρηστες, κοστίζουν πολύ, δεν πείθουν ούτε τη "μαθητιώσα" ούτε τη "στρατευμένη" νεολαία (μόνο τα χρυσαυγίτικα ΚΑΠΗ) και αντί να ανυψώνουν, διεκτραγωδούν την εικόνα του χρεοκοπημένου έθνους.

Ολα τα στερεότυπα που είχαμε για αυτές, έχουν λήξει σα ξινισμένο γάλα: τα καμαρωτά φανταράκια, οι σημαιοφόροι, τα κορδωμένο παπαδαριό με τους Υπουργούς στην εξέδρα. Γιατί να κλίνεις την κεφαλή στα δεξιά -να δεις ποιός είναι αυτός που κλέβει την πατρίδα τώρα; Τον ξέρεις, τον βλέπεις κάθε βράδυ στις ειδήσεις του Antenna. Στον Εθνικό Κήπο, λίγο πριν αρχίσουν να παρελαύνουν, μαθητές, φαντάροι και μπάτσοι, σα σκόρπιο ασκέρι, ξύνονται και σερφάρουν στα κινητά, βασικά μισώντας τη φάση και ευρύτερα τη χώρα αυτή που τους επιβάλλεται ως άφραγκη μητριά.

Ποιός πιστεύει τι, σε αυτό το απολειφάδι της εθνικής υπερηφάνειας; Τόσα λεφτά πεταμένα, χωρις λόγο και αιτία.

Καταργήστε το κακό θέατρο, σχολάσαμε. 

82

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

20 σχόλια
Το άρθρο είναι γραμμένο σε ύφος γεμάτο αρνητισμό και αδικαιολόγητη (από το κείμενο) αγανάκτηση. Σιγά το πράμα οι παρελάσεις μας πείραξαν. Αφού λύσετε όλα τα υπόλοιπα λύστε και το φοβερό πρόβλημα της μαθητικής παρέλασης.Εμένα μου φαίνεται όμορφο και γλυκό και συγκινητικό να βλέπω τα νηπιαγωγάκια να κουνάνε τα σημαιάκια τους ψάχνοντας τη μαμά μέσα στο πλήθος. Καμαρώνω να βλέπω τους μεγαλύτερους μαθητές να περνούν παραταγμένα και χωρίς το τέλειο βήμα μπροστά από τους γονείς που τους χαζεύουν, μεγάλωσαν, καμάρι οι καλοί μαθητές με τη σημαία, καμάρι. Όχι ο καθένας μόνος του όπως τους ζούμε στο σπίτι, όλοι μαζί, οργανωμένη ομάδα.Η μαθητική παρέλαση είναι νέοι άνθρωποι που περπατούν με καμάρι, σε μια περίοδο γενικής ξεφτίλας, που κανείς δε νιώθει να καμαρώνει για τίποτα. Άστους να τους βλέπουμε, να καμαρώνουμε κι εμείς και να νιώθουμε ελπίδα ότι κάτι μπορεί να αλλάξει γιατί κοίτα, υπάρχουν αυτά τα παιδιά, τα δικά μας τα παιδιά της διπλανής πόρτας που μετά την παρέλαση θα πάνε για καφέ και θα βρίζουν που έχουν μάθημα για αύριο.
Ολοι εδω μεσα δινεται πολιτικη διασταση στο θεμα.Προσωπικα θυμαμαι την γιαγια μου καθε 28 να βλεπει την παρελαση ,να συγκινηται και να νιωθει υπερηφανη πιο πολυ απο καθε αλλη στιγμη της ζωης.ο λογος?ο πατερας της τετοιες μερες το 40' ειχε χασει την ζωη του πολεμωντας στα βουνα της αλβανιας την φασιστικη ιταλια που ηρθε να στερεισει την ελευθερια της ελλαδας ανευ λογου.Εδωσε το μεγαλυτερο αγαθο του ,την ζωη του ,αφησε τα παιδια την γυναικα του και οσους αγαπουσε για να πολεμησει για την ελευθερια του τοπου του εναντι των ναζιστων.προσωπικα συγκινηθικα και εγω με το πως ενας ανθρωπος θυσιασε τα παντα για την λευτερια.οποτε παντα η 28η ηταν μια μερα μνημης για να θυμαται τον πατερα της και την υψιστη θυσια την οποια εκανε αυτος.ποσοι αλλοι αλλωστε ειχαν σκοτωθει το 1821 για να μην ειμαστε σημερα δυτικη επαρχια της τουρκιας.οποτε θεωρω ως ελαχιστο φορο τιμης της παρελασεις προς τους ανθρωπους που εδωσαν την ζωη τους για την ελευθερια ΜΑΣ και για τους συγγενεις τους που βιωσαν τον χαμο τους.καποιοι που λετε να καταργηθουν οι παρελασεις αραγε θα πηγαινατε στην πρωτη γραμμη να δωσετε την ζωη σας για τα ιδανικα σας και την ανθρωπινη ελευθερια σας εναντι των καταπατητων?
Δεν θα χαρακτήριζα ως πρόβλημα την συντηρητική κυβέρνηση. Προσωπικά πιστεύω πως το λάθος είναι δικό μας, όλων μας. Είμαστε λαός βραδυκίνητος μπρος στις αλλαγές, τη φοβόμαστε την αλλαγή... Έχουμε εξιδανικεύσει κάθε τι παλιό κι αναχρονιστικό και κρατιόμαστε με τα νύχια από την αίγλη όσων πέρασαν. Να καταργηθεί, ναι, η παρέλαση, αλλά κυρίως γιατί έχασε το νόημα της: έγινε γιορτή κι επιχείρημα κάθε στρατόκαυλου Ελληνάρα, που πιστεύει στην αδιαμφισβήτητη υπεροχή μας. Είναι σαν, ξαφνικά, να θυμόμαστε δύο μέρες το χρόνο την εθνική μας υπερηφάνεια, αφού τις υπόλοιπες 363 μέρες τις περνάμε λίγο ως πολύ πανηγυρίζοντας με Bieber και Rihanna την εθνική μας βλαχιά!
Η αλήθεια είναι ότι αυτές οι παρελάσεις, στην αρχή τους, ήταν κάτι το διαφορετικό, μία γιορτή για να τιμηθούν οι φρέσκες μνήμες της αθλιότητας του πολέμου και της θυσίας των προσώπων που πρωταγωνίστησαν. Σήμερα είναι κάτι διαφορετικό και εξυπηρετεί σκοπούς άσχετους με το θέμα τους - όπως συμβαίνει με πολλές παραδόσεις και θεσμούς. Κάποιοι ιεροποιούν τις παραδόσεις και κάποιοι άλλοι τις εχθρεύονται που σημαίνει ότι κανένας δεν σέβεται κανέναν. Αυτό είναι το μείζον πρόβλημα εδώ. Ή θα λατρεύεις ένα έθιμο ή θα το μάχεσαι. Και τα δυο είναι αντιδράσεις κι όχι δράσεις. Και τα δυο δείχνουν λανθάνουσα υποδούλωση. Ε, και εδώ που τα λέμε δεν είναι πια της μόδας η αμφισβήτηση για την αμφισβήτηση και μόνο. Οι όροι "παπαδαριό" και "μπάτσοι" δείχνουν επίσης συγκεκριμένη κατεύθυνση και άρα προκατάληψη. Και είναι αστείο να σχολιάζει έτσι μία δημοσιογράφος (επάγγελμα περισσότερο μισητό από τα παραπάνω) που ασχολείται με το real estate...
έθιμο, αγαπητέ μου, είναι να κάνω ΕΓΩ εναν σταυρό με τον καπνό της λαμπάδας ΜΟΥ στο κατώφλι του σπιτιούΜΟΥ το Πάσχα - οι υποχρεωτικές παρελάσεις (που είναι άδεια νοήματος κελύφη) τι ομοιότητα έχουν εμ αυτό; Επίσης, μπορείτε να μάς ενημερώσετε ποιές επαγγελματικές ομάδες δικαιούνται να έχουν άποψη και ποιές όχι; να ξέρουμε πού θα στρεψουμε τα παιδιά μας, δηλαδή...
Νομίζω ότι μάθαμε να λέμε οτιδήποτε παραδοσιακό Ελληνικό αναχρονιστικό στα πλαίσια μια "μοντέρνας" ματιάς. Πολλοί απ αυτούς που παρελάζουν, ναι, δεν ξέρουν γιατί το κάνουν. Δεν φταίει σ΄αυτό, όμως, η παρέλαση ως παρέλαση αλλά η παιδεία που παρέχεται σήμερα. Κι αν καταργηθούν;; Θα βγούμε μήπως από την κρίση; Θα αποτελούμε πλέον μια πλήρως αναπτυγμένη χώρα; Ας μην γελιόμαστε. Θα είναι άλλη μία μέρα που θα κλείνουν μαγαζιά και υπηρεσίες ξεχνώντας το πραγματικό νόημα της ημέρα. Το στρατιωτικό στοιχείο δεν προωθείται με τις παρελάσεις. Προωθείται με τις ιδέες που προβάλλονται καθημερινά από παντώς είδους ΜΜΕ.
Εγώ προσωπικά σαν μαθήτρια ένιωθα περηφάνια (περήφανη που οι πρόγονοί μου ήταν τόσο ήρωες ώστε εγώ να μιλώ ακόμη Ελληνικά, να ζω σε μια χώρα που δεν είναι υποταγμένη) όταν έκανα παρέλαση, όταν άρχισα να μεγαλώνω και έμαθα κάποια παραπάνω πράγματα για τον Μεταξά άρχισα να έχω ενδοιασμούς...Πλέον όμως έχουμε υποταχθεί σε Μνημόνια, σε ΔΝΤ, σε άχρηστους πολιτικούς...Νομίζω ότι η παρέλαση δεν είναι το πιο σημαντικό πρόβλημα. Ας συνεχιστούν οι παρελάσεις χωρίς τα δρακόντεια μέτρα αλλά ταυτόχρονα ας προσπαθήσουν στα σχολεία να μαθαίνουν στα παιδιά τα καλά και τα κακά του Έλληνα...να αλλάξουμε...Είναι καλό να θυμόμαστε, αν δεν ξέρεις από που έρχεσαι δεν ξέρεις που πας και αν ξέρεις τα κακώς κείμενα ίσως να φροντίσεις να μην επαναληφθούν...
Φανταζομαι και οι Γαλλοι και ολοι οι αλλοι που κανουν παρελασεις ειναι τριτοκοσμικοι και γελιοι τοτε, ετσι;Αν δεν σας αρεσει να μην πατε κυρια Κοκλα, αλλα δεν εχετε ουτε το δικαιωμα να βαζετε ταμπελες σε αυτους που θελουν να πανε, ουτε να βαφτιζετε κοινωνικη απαιτηση την δικη σας οπτικη γωνια. Λιγη δημοκρατια δεν βλαπτει ξερετε.Καταργηστε πια την ισοπεδωτικη αποδομηση, χορτασαμε!
Στρατιωτικό κατάλοιπο είναι και τίποτα άλλο πλέον...Βάδισμα με στρατιωτικό ρυθμό και εμβατήρια είναι...Ούτε κάτι περισσότερο ούτε κάτι λιγότερο.Τιμή και δόξα σε αυτούς που πολέμησαν τότε μπορεί να δίδεται και αλλιώς.Η μνημόνευση αυτών που έδωσαν την ζωή τους και γιατί την έδωσαν είναι μία καλή αρχή, όχι να ρωτάνε τα παιδιά τι γιορτάζουμε την 28η ή την 25η ή την 8η Νοεμβρίου κ.ο.κ. για κάθε περιοχή που απελευθερώθηκε, και να απαντάνε αλλά αντί άλλων...
Κυρία Πωλίν, μάλλον το ότι βρίσκεστε στην Ευρώπη, σας ταιριάζει άσχετα με την αιτία η οποία και δεν με αφορά. Εκεί στη Βρετανία δεν παρελάζουν και δεν έχουν επίσημες τελετές με τη συμμετοχή στρατιωτικών όπως εδώ. Ακόμη, δεν έχουν μια πλειάδα στολών από το μακρινό παρελθόν (Beefetaers e.g.) και προς Θεού δεν γιορτάζουν εθνικές γιορτές.Η τάξη και η ''καλή παρέλαση'' των βρετανικών Ενόπλων Δυνάμεων είναι παροιμιώδης και έχει δημιουργήσει παράδειγμα ακόμη και για τις ΗΠΑ. Επιπλέον η Βρετανία, είναι μια χώρα στην οποία δεν υφίσταται η υποχρεωτική στράτευση και όμως πλήθος κόσμου συρρέει για να δει και να χειροκροτήσει Ένοπλες Δυνάμεις οι οποίες παλεύουν μόνο για την εξωτερική πολιτική του κράτους και φυσικά κάποιες εταιρίες του παρασιτικού City. Γιατί η εμμονή μου με τη Βρετανία; Μα γιατί μπορείτε εύκολα να με διαψεύσετε. Εδώ με την κακόφημη γειτονιά μας και τα γεγονότα να τρέχουν σε απόσταση αναπνοής - υπό γεωπολιτική έννοια - οι Ένόπλες Δυνάμεις έχουν καθαρά εθνικό σκοπό και όχι μια αποστολή στην άλλη άκρη της Γης όπου η ΒΡ θα ψάξει για πετρέλαιο. Γιατι να μην παρελάσουν; Γιατί να μην συγκινήσουν; Αν δεν απαγόρευαν οι πολιτικοί τη συμμετοχή μπροστά στη Βουλή δεν θα υπήρχε το πλήθος που έτσι κι αλλιώς υπάρχει λίγο πιο κάτω; Το πλήθος αυτό είναι πληρωμένοι δεξιοί ή ακροδεξιοί; Γιατί χειροκροτούν; Επειδή δεν πείσθηκαν; Χαρείτε κυρία μου μια ακόμη αλλαγή φρουράς στο Μπάκινχαμ και μείνετε εκεί μακριά από ιμπεριαλιστικές επιδείξεις της Αθήνας. Η Βρετανία είναι σαφώς πιο ''αγνή''. Εκτός αν το αρθράκι σας είναι μια επίδειξη ενός θηλυκού Ηρόστρατου - με μικρή δάδα - και η ανάγκη για μια οποια έκφραση.Ελικρινώς Mojohand.
"Εκεί στη Βρετανία δεν παρελάζουν"όντως, δεν παρελάζουν, απλώς κάποιοι που ξέρουν την γλώσσα της πατρίδας τους παρελαύνουν..."Επιπλέον η Βρετανία, είναι μια χώρα στην οποία δεν υφίσταται η υποχρεωτική στράτευση"ωραία, ας την μιμηθούμε - καταργείστε την υποχρεωτική στράτευση διατηρείστε την παρέλαση"οι Ένόπλες Δυνάμεις έχουν καθαρά εθνικό σκοπό και όχι μια αποστολή στην άλλη άκρη της Γη"σωστά, η Κορέα, η Σερβία, το Ιράκ και το Αφγανιστάν είναι προάστεια των Αθηνών, απλώς κάποιοι παλιάνθρωποι πλαστογράφησαν τους χάρτες...
Δε με ενδιαφέρει αν το κάνουν Γάλλοι, Άγγλοι, Κινέζοι ή Αρειανοί, το σίγουρο είναι οτι το να βλέπεις μαθητές να παρελαύνουν με (ξεκούρδιστο, λογικά) στρατιωτικό βηματισμό είναι η επιτομή του kitsch. Ειδικά αν ακούσεις αυτά που λένε οι εκφωνητές.. τρελό γέλιο. Μήπως να τις κρατήσουμε μωρέ ως kitscherella party?
Οι λόγοι του αιτήματος αυτού εχουν εξαιρετικά κρίσιμη σημασία. Αναφέρεται από την κ. Κόκλα το οτι ειναι "πανακριβη" αναμεσα στα αλλα.Υποθέτω επομενο βήμα ειναι να καταργηθει η αργια (εχει υπολογισει κανεις ΠΟΣΑ χρηματα ΧΑΝΟΝΤΑΙ απο την αργια της 25,28 κλπ;;; τσ τσ τσ) πιθανως να εξετασουμε και την καταργηση των μη εργασιμων ημερων, ακριβως γιατι δεν ειστε αρκετα παραγωγικοι τότε ώστε να δουλευετε για τους εργοδοτες σας.Οτιδηποτε προτεινεται ή λεμε, εχει μια ιδεολογικη χροια, η οποια μπορει να κρυβεται κάτω απο οικονομικό, δηθεων ορθολογικο ή δήθεν προοδευτικο χαρακτήρα, εδώ πέρα ο χαρακτήρας ειναι ΚΑΙ καθαρα οικονομίστικος: τι τις θελετε τις συλλογικοτητες;;; εδω ειστε για να δουλευτε για εμας, και αν θελετε συλλογικοτητα σας εχουμε και το φαν κλαμπ του Κιαμου και την Θύρα της αγαπημένης σας ομαάδας.Παραγωγικο.
χωρίς να μπω στο τρυπάκι 'παρέλαση-όχι παρέλαση', θα προσεγγίσω το θέμα από το πλάι. Ας αναλογιστούμε τί είναι η Παράδοση. Η Παράδοση είναι ένα σύνολο από κινήσεις που τις εκτελούμε compulsively και να τις θεωρούμε αυταπόδεικτα συνεπείς. Βάζουμε 'Μάρτι" τον Μάρτη∙ δεν υπάρχει κάποιος λόγος, απλά από παράδοση. Ή, μπορούμε να πούμε "το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης έχει παράδοση στις ανθρωπιστικές επιστήμες*". Η παράδοση στις ανθρωπιστικές επιστήμες του πανεπιστημίου της Οξφόρδης οφείλεται στην παράδοση του πανεπιστημίου της Οξφόρδης στις ανθρωπιστικές επιστήμες. Ξέρω 'γω, πες πολλοί άνθρωποι που πέρασαν από εκεί τις μελέτησαν και τις ανέπτυξαν, κι αυτό τράβηξε κι άλλους, κι άλλους, κ.ο.κ..Χρησιμεύει λοιπόν σε κάτι η Παράδοση; άλλος θα 'λεγε πως είναι η κόλλα που κρατάει ένα έθνος (πράγματι, στους Γάλλους που δεν είναι κατακερματισμένο έθνος, που υπάρχουν επιτεύγματα τα οποία τα παίρνουν πάνω τους συλλογικά, που έχουν μεγαλώσει μαζί της, η Παράδοση φαίνεται να δουλεύει). Πρέπει λοιπόν να κάνουμε αυτές τις ερωτήσεις στον εαυτό μας: μας ενδιαφέρει (έχουμε συμφέρον) να είμαστε ένα έθνος; θέλουμε παραδόσεις; ποιες παραδόσεις θα δεχτούμε; πότε πρέπει να έχει εγκαθιδρυθεί μια παράδοση ώστε να δικαιούται να αποκαλείται παράδοση; Και φτάνουμε στο τελευταίο ερώτημα: είναι η παρέλαση παράδοση; Ας κάνουμε κι άλλα ερωτήματα: θέλουμε την κατάργηση της παρέλασης επειδή δεν τη θεωρούμε παράδοση, ή επειδή θέλουμε να κατακερματίσουμε την παράδοση; (σημ.: κρίνοντας από το ύφος και την προβληματική της γράψασας, η συγκεκριμένη, πιθανολογώ, επιθυμεί το δεύτερο). Τέλος, να θυμίσω και πως οι διακοπές Χριστούγεννα-Πάσχα-Καλοκαίρι, παράδοση είναι. Και το πάρτυ, στα γενέθλεια, το κέρασμα, στην ονομαστική γιορτή, παράδοση είναι. Θα μπορούσα να αναλύσω και το αν και γιατί χρειάζονται, αλλά αρκετά έγραψα για την ώρα.*τον αστερίσκο τον έβαλα γιατί δε γνωρίζω πόση παράδοση πραγματικά έχει το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης στις ανθρωπιστικές επιστήμες, να το θεωρήσετε παράδειγμα γενόμενο υπό όρο.
Ζητώ προκαταβολικά συγνώμη για το μακρινάρι που θα γράψω. Έχοντας διαβάσει το άρθρο και όλα τα σχόλια έχω να πω τα εξής: Προς τους "κατά"1) Το ύφος και η γλώσσα του άρθρου φανερώνουν πως η αρθρογράφος επιδιώκει να προβοκάρει παρά να πείσει. Αν δεν ήταν αυτός ο σκοπός της, σημαίνει πως έχει μια βαθιά άγνοια της Ελληνικής πραγματικότητας.2) Όσοι είναι υπέρ των παρελάσεων δεν είναι απαραίτητα ακροδεξιοί. Αυτοί οι αφορισμοί απλά προσθέτουν στη γραφικότητα της νεοελληνικής πολιτικής σκέψης.Προς τους "υπέρ"1) Όσοι είναι κατά των παρελάσεων δεν είναι απαραίτητα μήτε αριστεροί μήτε μειοδότες. Βλέπε προηγούμενο σχόλιο.2) Η Γαλλία, στην οποία πολλοί αναφέρεστε, υποφέρει αναμφισβήτητα από κόμπλεξ κατωτερότητας, απότοκο της εξευτελιστικής της ήττας στο δεύτερο παγκόσμιο και σ' όλα τα μέτωπα που πολέμησε στη συνέχεια, μετατρέποντας την σε δευτερεύουσα παγκόσμια δύναμη. Και αυτό αποκαλύπτει μια πραγματικότητα των παρελάσεων: Όσοι έχουν τον έλεγχο της κατάστασης δεν προσπαθούν να δειχθούν, απλά πράττουν.3) Το να κατηγορείς τους αριστερούς ως ατομικιστές και να παρουσιάζεις τη δεξιά ως συλλογικότητα, φανερώνει παντελή άγνοια στοιχειώδης πολιτικής θεωρίας. Η αριστερά στηρίζεται στη κοινωνία ως σύνολο, ενώ η δεξιά περισσότερο στις ατομικές προσπάθειες των πολιτών της. Εκτός αν μιλάτε για τη δεξιά έχοντας στο μυαλό σας κινήματα τύπου Μεταξά.4) "Τρίτος κόσμος". Είχα την τύχη να ταξιδέψω σε πάμπολλες χώρες του αναπτυσσόμενου κόσμου στην Ασία και στην Αφρική. Και πιστέψτε με συχνά τέτοιες χώρες απλά προτιμούν να χουν τους πολίτες τους να πεθαίνουν από ασιτία παρά να κόψουν απ' τις υδροκέφαλες τους στρατιές. Και αυτό φανερώνει μια άλλη αλήθεια για τις παρελάσεις. Συχνά χρησιμοποιούνται για εσωτερική κατανάλωση θέλοντας να φοβίσουν τους πολίτες ή/και απλά να δείξουν ότι έχουν τον έλεγχο της κατάστασης. Το πρώτο μπορεί να μην ισχύει στη χώρα μας, το δεύτερο ωστόσο με τη χώρα μας να χει χάσει, λόγω των μνημονίων, μεγάλο μέρος της εθνικής της κυριαρχίας, "δεξιές", "πατριωτικές" και συντηρητικές κυβερνήσεις τύπου Σαμαρά απλά δεν χάνουν ευκαιρία να της χρησιμοποιήσουν για τη τόνωση του εθνικού φρονήματος και να ρίξουν λάσπη στα μάτια απ' τα πραγματικά προβλήματα που υποφέρει η χώρα.5) Ειδικά οι στρατιωτικές παρελάσεις έχουν τεράστιο κόστος. Ισοπεδωτικές απαντήσεις του στιλ καταργήστε το "κυνοβούλιο" (τότε τι; Να σε βάλουμε μήπως αρχηγό;) μπορούν να χρησιμοποιούνται απαράλλακτες για κάθε περίσταση. Η διοργάνωση παρελάσεων (και τα σχετικά κόστη που τις συνοδεύουν) είναι μια πολιτική επιλογή της εκάστοτε εκλεγμένης (από σένα Πολίτη) κυβέρνησης. Αν θέλετε τη γνώμη μου, όταν μια χώρα έχει φτάσει να κόβει από την υγεία, υπάρχουν πολλοί καλύτεροι τρόποι να επενδύσεις τα λιγοστά σου χρήματα που διαθέτεις στον προϋπολογισμό σου, από το να κατεβάζεις τανκς στο δρόμο. 6) Ευαίσθητη η επόμενη θέση αλλά θα την παραθέσω: Αν ο σκοπός της παρέλασης είναι να τιμήσεις τις μνήμες των νεκρών που πέθαναν για την λευτεριά μας, τότε παρέα με τη γαλανόλευκη πρέπει να κρατάμε και τη ρώσικη, αγγλική και γαλλική σημαία. Γιατί αν απλώς δεν επενέβαιναν όταν ο Ιμπραήμ Πασάς έκανε περίπατο με τα στρατεύματα του στην χώρα, και οι Έλληνες ήταν (sic) απασχολημένοι να πολεμάνε μεταξύ τους για το ποια φράξια θα επικρατήσει μετά την επανάσταση, απλά θα ήταν μια ανεπιτυχής εξέγερση όπως πολλές άλλες του παρελθόντος. Ναι, πράγματι χωρίς τις θυσίες μας τίποτα δεν θα μπορούσε να είχε γίνει, αλλά πλάι στο ανυπέρβλητο ηρωισμό μας στέκεται πάντα και το βαρίδι της μικρότητας μας. Και μην ακούσω σχόλια του τύπου "όταν είμαστε ενωμένοι τίποτα δεν μας σταματά...". Η ιστορική μνήμη είναι χρήσιμη μόνο όταν υπηρετεί ένα σκοπό: Να γίνεις καλύτερος, με το να μην επαναλαμβάνεις τα ίδια λάθη! Αν απλά υπάρχει για να ευλογούμε τα γένια μας τότε ας την αφήσουμε καλύτερα. Λίγο αυτοκριτική δε βλάπτει, και πιστεύω ότι τα σχόλια και το άρθρο, απλά επιβεβαιώνουν το κάλεσμα της τελευταίας θέσης.
Θα απαντήσω μόνο στην 5η κι 6η θέση σου, γιατί δε θεωρώ ότι τα υπόλοιπα επιχειρηματά σου χρήζουν απάντησης. Αν είσαι υπέρ του καπιταλισμού τότε κατανοώ την υποστήριξή σου για τον κυνοβουλευτισμό, αν όχι τότε μάλλον πρέπει να κάνεις μια αναθεώρηση της ιδεολογίας σου και να ελέγξεις που υπάρχει κενό, γιατί δημ(ι)οκρατία (μιλάω πάντα για τη σύγχρονη, δυτικού τύπου) και καπιταλισμός πάνε παρέα. Οπότε πιθανώς να είσαι δεξιός και να μην το ξέρεις. Όσον αφορά την 6η θέση σου τώρα, καλοί και άγιοι οι "σύμμαχοι", αλλά δεν σκοτώθηκαν αυτοί. Σίγουρα έστειλαν βοήθεια κατά καιρούς, αλλά το περισσότερο αίμα που χύθηκε ήταν ελληνικό μακράν. Κι άλλωστε οι "σύμμαχοι" τα συμφέροντά τους ήθελαν να κυνηγήσουν, όχι τη δική μας (μου και σου) ελευθερία. Τέλος, εμείς, καλώς ή κακώς, είμαστε απόγονοι και συνεχιστές των Ελλήνων αγωνιστών, έχουμε το δικό τους αίμα, συν ότι το λάβαρο του Αγώνα ήταν η γαλανόλευκη, ούτε η αγγλική, ούτε η γαλλική σημαία. Για όλα αυτά λοιπόν δε βλέπω το λόγο να κρατάμε άλλες σημαίες, παρά τις ελληνικές. (Και ίσως και το μελανό-λευκό-πορφυρό λάβαρο, το πρώτο της Επανάστασης, αλλά δεν θα ήταν πολιτικά ορθό...)
@krateos επειδη μαλλον δεν γνωριζεις καλα ιστορια, μαθε οτι ο Ιμπραημ ηταν επισης εξωτερικη δυναμη, η Αιγυπτος απο τοτε και μετα αυτονομηθηκε απο την Οθωμανικη Αυτοκρατορια.Ε λοιπον νικησαμε μια αυτοκρατορια, επρεπε να νικησουμε και αλλη μια δευτερη για να εισαι ικανοποιημενος χωρίς βοηθεια;;;Διαβασε λιγο καλύτερα, καλό κάνει.
@atman! Έλεγα να μην ασχοληθώ, αλλά το να λες σ' ένα ιστορικό με μεταπτυχιακό πως δεν γνωρίζει ιστορία, είναι κομματάκι παράδοξο! Επιπροσθέτως , απλά ενισχύεις το επιχείρημα μου σχετικά με το επίπεδο διαλόγου στην Ελλάδα τις μέρες μας, μιας και το "δεν γνωρίζεις ιστορία" επιχείρημα είναι ψωμοτύρι στο στόμα του κάθε σχολιαστή.
Αρα, σεβόμενος το μεταπτυχιακό σου, μαλλον καπου μας κρύβεις το γεγονός ότι ήδη ξερεις οτι ο Ιμπραημ ηρθε με ενα Αιγυπτιακό στρατο, οργανωμένο απο δυτικούς, τον οποιο λίγα χρονια μετα τον εστρεψε και εναντιον της ... Οθωμανικης Αυτοκρατορίας και γενικά η Αιγυπτος ποτε ποια δεν ήταν κομματι της Οθωμανικης Αυτοκρατορίας από τότε;;;Δηλαδή, πραγματικά στο πυρήνα του επιχειρηματος μου βρήκες να απαντήσεις "εχω μεταπτυχιακό στην ιστορία";;; Αυτό ειναι απάντηση που πρέπει να δώσεις στον ΑΣΕΠ όχι στο ιστορικό γεγονός (Ιμπραήμ = Αιγυπτιακές δυνάμεις) που έδωσα!!!
Έτσι εμείς τιμούμε τους αγώνες των προγόνων μας εις την Ελευθερία!! Κάτι που ο σημερινός έλληνας ειναι αχάριστος και ξέχασε γρήγορα... Το οτι δεν γράφεις το άρθρο σου στα τουρκικά το οφείλεις σε αυτούς..... Οπότε αλλα πράγματα θα έπρεπε να κατσργηθουν πριν καταργήσουμε τους εορτασμούς των αγώνων προς την ελευθερία ΕΞΥΠΝΑΚΙΑ!
Βασικά, διαβάστε κανένα σοβαρό ιστορικό βιβλίο για την "επανάσταση" και μετα τα ξαναλέμε... Μου γίνατε ολοι επαναστάτες. Και μιλάω και για τους υπέρμαχους των παρελάσεων και για τους εναντιους.
Η κατάργηση των παρελάσεων είναι μια πρόταση πρόχειρη και βασισμένη στην άκριτη και ασύνετη αρνηση οποιουδήποτε παραδοσιακού στοιχείου. Εσάς που την υποστηρίζετε, σας θέτω δύο ερωτήσεις :1) Πιστεύετε ότι οι μαθητές θα γνώριζαν για την επανάσταση και το ΟΧΙ αν δε γινόταν αντίστοιχες παρελάσεις και εκδηλώσεις ? Νομίζετε ότι θα ενημερώνονταν επαρκώς από τα σχολικά βιβλία της Ιστορίας ?2) Νομίζετε ότι μια τέτοια εκδήλωση δε βοηθάει στη συσπείρωση του λαού, στην ενίσχυση της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας ( ειδικά στους δύκολους καιρούς) ?3) Δεν αναγνωρίζετε τις παρελάσεις σαν ένα μέσο επιβράβευσης και κίνητρο για αριστεία ?
Ας διδάσκουν σωστά την Ελληνική ιστορία μας στα σχόλια που το μάθημα της ιστορίας (παλαιότερης και νεότερης) το έχουν καταντήσει μία μαθητική, αλλά και δασκαλίστικη αγγαρεία και παπαγαλία (δικαιολογημένο μέχρι ενός σημείου, με αυτά τα τρισάθλια σχολικά κωλοβιβλία) και ας αφήσουν αυτές τις ελεεινές και τρισάθλιες μαθητικές παρελάσεις... που, αν είναι δυνατόν, υπάρχουν μαθητές που δεν ξέρουν να ξεχωρίσουν το 1940 από το 1921και τον ναζισμό από τον κουμμουνισμό...! (Άσε που αρχίζουν, οι πολύ μικρότεροι, να συγχέουν όλα αυτά μαζί, μαζί με την περίοδο της δικτατορίας 1967-1974 και τους αντιδικτατορικούς αγώνες)... Και φυσικά ούτε λόγος να γίνεται (έστω ξώφαλτσα) για τον Ελληνικό Εμφύλιο...!Οπότε, άσε τη βιτρίνα με τις παρελάσεις και πιάσε την ουσία...!
Μερικές γρήγορες απαντήσεις που μου 'ρχονται στο μυαλό:1. Ενώ τώρα, στις παρελάσεις γίνονται και εκπαιδευτικά σεμινάρια... Για τις παρελάσεις είναι το θέμα (και την κατάργησή τους ή όχι) και όχι για τις υπόλοιπες εκδηλώσεις μνήμης. 2. Σήμερα, η πλατεία Συντάγματος είναι σιδηρόφρακτη και κάποιος μπορεί να πλησιάσει μόνο με πρόσκληση ή διαπίστευση. Αυτό κατά τη γνώμη σου βοηθά "στη συσπείρωση του λαού, στην ενίσχυση της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας"; 3. Ίσως. Όμως αν αυτός είναι ο μόνος λόγος διατήρησης των παρελάσεων, τότε αυτό είναι ο λόγος κατάργησής τους.
@επώνυμος χρηστης είτε το πιστεύεις είτε όχι, κάποια παιδιά μάθανε για τα ιστορικά γεγονότα από τις παρελάσεις.. Στο επιβεβαίωνω έχοντας αφήσει τη μαθητική ηλικία ελάχιστα χρόνια πίσω μου.Και για όσους λέτε για το Σύνταγμα, δεν έχετε ΚΑΘΟΛΟΥ άδικο... Αλλά το επιχείρημα σας είναι διάτρητο, γιατί στηρίζεται σε μια παρέλαση από τις εκατοντάδες που γίνονται στη Ελλάδα. Όλες οι άλλες, γίνονται χωρίς αστυνομία, με το χωριό/πόλη/δήμο συσπειρωμένο και χαρούμενο. Υπάρχει Ελλάδα και εκτός της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας...
1) Πιστευεις οτι ''ενημερωθηκες'' σωστα για το 1821 και το ΟΧΙ απο τα σχολικα βιβλια;2) Ναι βοηθαει στη συσπειρωση,στη συλλογικοτητα και στην αλληλεγγυη ειδικα αν σκεφτεσαι οτι για να φτασεις στο Συντγμα και να παρακολουθησεις την παρελαση θελεις επισημη προσκληση!!!