Σε βάθος τριετίας θα προχωρήσουν οι αλλαγές στο σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων, όπως ανέφερε ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Γαβρόγλου, μιλώντας σήμερα στην Ολομέλεια, στη διάρκεια συζήτησης του νομοσχεδίου για το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας.
«Όλη η κοινωνία γνωρίζει πως οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου είναι ακυρωμένες και γι' αυτό δεν φταίνε οι εκπαιδευτικοί, υπάρχει μια συλλογικότερη ευθύνη», είπε ο υπουργός και κάλεσε όλους να αναλογιστούν ότι «υπάρχει και ένα θεσμός εκτός σχολείων, που κατάφερε να καταβροχθίσει το σχολείο, ένας θεσμός που παρέχει εκπαίδευση χωρίς να είναι στον κορμό του σχολείου και γι' αυτό πρέπει να επανιδρύσουμε ουσιαστικά το Λύκειο».
«Οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου πρέπει να αναβαθμιστούν δραματικά και τα παιδιά να έχουν ένα απολυτήριο με σοβαρή υπόσταση στην κοινωνία, πρέπει να αποδραματοποιηθούν οι εξετάσεις, που παιδαγωγικά δεν παίζουν κανένα ρόλο, αφού τα παιδιά μαθαίνουν απ' έξω τα μαθήματά τους και πάνε και γράφουν και όποιο δεν τα έχει μάθει, κόβεται. Και αυτό είναι παιδαγωγικά απαράδεκτο σύστημα», είπε ο υπουργός Παιδείας, σημειώνοντας ότι εκείνο που πρέπει να διατηρηθεί, είναι το αδιάβλητο της διαδικασίας και να δούμε πως με αδιάβλητο τρόπο τα παιδιά θα μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με το βαθμό του απολυτηρίου τους.
«Αυτό πρέπει να το συζητήσουμε στις λεπτομέρειες του και δεν είναι κάτι που μπορεί να ισχύσει από του χρόνου, αλλά έχει έναν ορίζοντα μιας τριετίας, τουλάχιστον, και τίποτε δεν μπορεί να γίνει βεβαίως χωρίς ένα εθνικό σχέδιο αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων και χωρίς ένα εθνικό σχέδιο επιμόρφωσης των καθηγητών», είπε ο υπουργός Παιδείας.
Ο κ. Γαβρόγλου χαρακτήρισε σημαντικό εγχείρημα τη νομοθεσία για τα ΑΕΙ και πρόσθεσε ότι πέρα από την επίλυση του θέματος των μεταπτυχιακών, θα προχωρήσει η αλλαγή του τρόπου εκλογής των πρυτάνεων, αλλά και η ίδρυση των ακαδημαϊκών περιφερειακών συμβουλίων στα οποία θα συνυπάρχουν τα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ και τα ερευνητικά κέντρα και θα παίξουν ρόλο στις αναπτυξιακές διαδικασίες.
Ο υπουργός αναφέρθηκε και στα αρνητικά σχόλια για το πρόγραμμα των θεματικών εβδομάδων στα σχολεία, λέγοντας ότι περιλαμβάνει ζητήματα όχι μόνο των σχέσεων ανάμεσα στα δύο φύλα, αλλά και το ζήτημα της διατροφής και το ζήτημα των εθισμών.