Την τελευταία φορά που η Vogue φιλοτέχνησε το προφίλ μίας πολλά υποσχόμενης Ευρωπαίας πολιτικού, ήταν αυτό της βρετανίδας πρωθυπουργού Τερέζα Μέι, η οποία συμφώνησε να φωτογραφηθεί από την εμπειρότατη Annie Leibovitz, φορώντας πολύχρωμα παλτό και τα αγαπημένα της λεοπάρ kitten heels.
Όμως, για το τεύχος του φετινού Αυγούστου έχει επιλεγεί ακόμη μία -και κατά πάσα πιθανότητα η ισχυρότερη γυναίκα της Ευρώπης- και ο λόγος για την γερμανίδα καγκελάριο, Άνγκελα Μέρκελ και σ' αυτή την περίπτωση δεν θα δούμε άλλο ένα glossy εξώφυλλο, με υπέροχες φωτογραφίες της σούπερσταρ φωτογράφου. Αυτό το εξώφυλλο ανατέθηκε στην αμερικανίδα ζωγράφο Elizabeth Peyton.
Στο κείμενο που συνοδεύει αυτό το ιδιαίτερο εξώφυλλο της 63χρονης πολιτικού αναφέρεται ότι η Μέρκελ δεν ενδιαφέρεται ούτε για τους ελιγμούς και τα παιχνίδια εξουσίας που θα την κρατήσουν στην κορυφή -πόσω μάλλον στην εποχή των social media και των influencers-, ενώ αφήνει τα tweets για τον εκπρόσωπο Τύπου της. Εκείνο που την ενδιαφέρει όταν αποφασίζει να παραχωρήσει μία συνέντευξη είναι να γίνει σαφής η ανάγκη της για ξεκάθαρες πολιτικές τοποθετήσεις.
Μελέτησα χιλιάδες φωτογραφίες της από τα τελευταία 30 χρόνια της πολιτικής της διαδρομής και παρατήρησα πόσο πολύ άλλαξε το πρόσωπο της τα τελευταία δύο χρόνια και ειδικά το πρόσφατο δίμηνο - φαινόταν τόσος πόνος στο πρόσωπο της και αυτό ήταν κάτι που με ενδιέφερε πολύ.
Εδώ ας σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ένας αμερικανικός εκδοτικός κολοσσός εμπιστεύεται ένα εξώφυλλο της Μέρκελ στα χέρια ενός καλλιτέχνη. Όταν το περιοδικό ΤΙΜΕ την είχε ανακηρύξει Πρόσωπο της Χρονιάς το 2015, τότε η συντακτική ομάδα είχε εμπιστευθεί την εικονογράφηση αυτού του εξωφύλλου στον καλλιτέχνη Colin Davidson, που δημιούργησε μία ακουαρέλα με τη Μέρκελ για το συγκεκριμένο εξώφυλλο.
Όσο για τη ζωγράφο που ανέλαβε το εγχείρημα για λογαριασμό της Vogue, γεννηθείσα το 1965, ξεκίνησε την καριέρα της με εκθέσεις στη Νέα Υόρκη, σε μία εποχή που οι προσωπογραφίες δεν ήταν ακριβώς δημοφιλείς, ωστόσο η Peyton κατάφερε να δημιουργήσει όνομα με τις ιδιαίτερες απεικονίσεις προσώπων -και κυρίως ιστορικών φυσιογνωμιών- με έντονο το στοιχείο της ποπ κουλτούρας. Για το συγκεκριμένο εξώφυλλο, η Peyton ζωγράφισε αρκετές εκδοχές του προσώπου της Άνγκελα Μέρκελ, σε μία προσπάθεια να αποδώσει τόσο τη δύναμη του χαρακτήρα της, αλλά και την τρυφερότητα που τη διέπει ως γυναίκα, μια λιγότερη εμφανή πτυχή της προσωπικότητάς της.
«Μελέτησα χιλιάδες φωτογραφίες της από τα τελευταία 30 χρόνια της πολιτικής της διαδρομής και παρατήρησα πόσο πολύ άλλαξε το πρόσωπο της τα τελευταία δύο χρόνια και ειδικά το πρόσφατο δίμηνο - φαινόταν τόσος πόνος στο πρόσωπο της και αυτό ήταν κάτι που με ενδιέφερε πολύ», εξηγεί η καλλιτέχνις. Και πάλι όμως τονίζει ότι ήθελε να αποδώσει ιδανικά το πρόσωπο της Μέρκελ και όχι με ακρίβεια. Απέδωσε με ακρίβεια τα γαλανά μάτια της Καγκελαρίου, τόνισε λίγο περισσότερο τη φυσική γραμμή του στόματος της και φρόντισε να την περιβάλλει με μία λιγότερο σκληρή έκφραση την σιδηρά Μέρκελ.
«Το πρόσωπο δείχνει τόσο αποφασιστικό και συνάμα τρυφερό, εκπέμπει αυτή την αίσθηση ελπίδας ότι αυτού του είδους η ηγεσία μπορεί να οδηγήσει τους ανθρώπους σε ένα καλύτερο μέρος», εξηγεί η Peyton και προσθέτει: «Ένιωθα ότι ένα από τα μεγαλύτερα προσόντα αυτής της γυναίκας, η μεγαλύτερη δύναμη της ήταν η ανθρωπιά της, κάτι που δεν υπάρχει όμοιο του στον κόσμο που αντικρίζω γύρω μου αυτή τη στιγμή. Και είναι κάτι σαν σούπερ δύναμη».
Με στοιχεία από τους New York Times