Τις νέες εγκαταστάσεις του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών εγκαινίασε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
«Πρέπει να περάσουμε από την εποχή των αυτοκινητόδρομων στην εποχή του σιδηρόδρομου και για τις επιβατικές μεταφορές και για τις εμπορευματικές. Αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς την σιδηροδρομική οικογένεια και χωρίς τον τεχνικό κόσμο να αγκαλιάσει και αυτά τα έργα αλλά κυρίως την λειτουργία τους» σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Σπίρτζης στην ομιλία του.
Πλέον χωρίς αλλαγή τρένου, οι πολίτες – χρήστες θα μπορούν να φθάσουν σε 35' στο αεροδρόμιο. Σε 1 ώρα και 10 λεπτά, στο Κιάτο και σε 1 ώρα και 15 λεπτά στη Χαλκίδα.
Τέσσερις νέες αποβάθρες, υπόγεια διάβαση με πρόσβαση για όλους τους πολίτες μέσω ανελκυστήρων και κυλιόμενων σκαλών, αξιοπρεπείς χώρους μετακινήσεων και αναμονής, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το νέο, σύγχρονο πρόσωπο του Σταθμού.
«Σε λίγο καιρό θα ολοκληρωθούν τα έργα της ηλεκτροκίνησης. Τον Σεπτέμβριο θα δημοπρατηθούν τα δύο έργα, η δεύτερη φάση του Σταθμού Λαρίσης και όλα τα υπόλοιπα που έχουν να κάνουν μέχρι την Πάτρα. Η ΠΑΘΕ τελειώνει και ο στόχος είναι επιτέλους να συμπληρωθούν τα λεηλατημένα συστήματα σηματοδότησης και αυτοματισμών των σιδηροδρόμων και η «σιδηροδρομική Εγνατία», υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών.
Σύντομα θα παραδοθεί και η νέα υπέργεια πεζοδιάβαση μετά το σταθμό Λαρίσης με πρόσβαση για ΑΜΕΑ και σύγχρονες προδιαγραφές η οποία αντικαθιστά πεζοδιάβαση της δεκαετίας του ΄50.
Η ολοκλήρωση των έργων που βρίσκονται τον τελευταίο 1,5 χρόνο σε εξέλιξη, μέχρι το τέλος του έτους, θα αλλάξουν οριστικά και προς το καλύτερο για τον πολίτη, το τοπίο των σιδηροδρομικών μετακινήσεων:
· από Σεπτέμβριο σταματούν τα εμπορικά τρένα να μπαίνουν στην Αθήνα
· από τον Οκτώβριο τα δρομολόγια θα γίνονται χωρίς μετεπιβίβαση από Πειραιά,
· τέλος Νοεμβρίου θα φτάνει ο επιβάτης χωρίς μετεπιβίβαση στο Λιανοκλάδι,
· το φθινόπωρο προκηρύσσεται η υπογειοποίηση των Σεπολίων και η Β΄ φάση του Σταθμού Λαρίσης και
· από το Δεκέμβριο θα αποκατασταθούν πλήρως και προσαυξημένα όλα τα δρομολόγια που διακόπτονται ή μειώνονται για τεχνικούς λόγους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με την ολοκλήρωση και εφαρμογή των νέων έργων εκσυγχρονισμού και ηλεκτροκίνησης, δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στην τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ με βάση τα χρονοδιαγράμματα εφαρμογής, το καλοκαίρι του 2018, θα έχει ενεργοποιηθεί και η νέα γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, χωρίς αλλαγές τρένων από τους πολίτες, μειώνοντας τον τελικό χρόνο για την απόσταση σε 3 ώρες και 25 λεπτά.
Αμέσως μετά ο Υπουργός μετέβη με το τρένο στο νέο σταθμό του Προαστιακού στο Ζεφύρι, όπου τον υποδέχτηκαν εκπρόσωποι και κάτοικοι της τοπικής κοινωνίας, με επικεφαλής τον δήμαρχο Φυλής, Χρήστο Παππού.
Ο νέος σταθμός έρχεται να δώσει λύσεις σε χρόνια αιτήματα κατοίκων και φορέων και να εξυπηρετήσει τις αυξημένες ανάγκες της περιοχής της Δυτικής Αττικής.
Ο κ. Σπίρτζης, ανακοίνωσε σειρά επιπλέον ρυθμίσεων για την ακόμη καλύτερη εξυπηρέτηση κατοίκων και επιβατών, πέραν των λεωφορείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ήδη εκτελούν δρομολόγια Α. Λιόσια - Νερατζιώτισσα κάθε μία ώρα, για το διάστημα που θα εκτελούνται τα απαραίτητα έργα υποδομής και εκσυγχρονισμού που, οδήγησαν σε προσωρινή μείωση δρομολογίων στο σταθμό Α. Λιοσίων
Συγκεκριμένα όπως σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών:
· θα δρομολογηθεί από τέλος Αυγούστου και νέα Γραμμή του ΟΑΣΑ για κυκλικό δρομολόγιο Α. Λιόσια – Νερατζιώτισσα – Δουκίσσης Πλακεντίας,
· θα υπάρξει και ένα επιπλέον δρομολόγιο του προαστιακού στη Γραμμή Κιάτο Αεροδρόμιο.
Από το Δεκέμβριο που θα τελειώσουν τα έργα στην περιοχή θα πυκνώσουν τα δρομολόγια και από τρία την ώρα που ήταν μέσω των Α. Λιοσίων θα γίνουν τέσσερα.
Με την ολοκλήρωση των έργων έως το Δεκέμβριο ο νέος σταθμός θα μπορέσει να αποτελέσει σημαντικό σημείο εξυπηρέτησης των πολιτών ενώ σύντομα εντάσσεται και στα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
σχόλια