H Google θέλει να κυριαρχήσει στο παιχνίδι της εικονικής πραγματικότητας. Το νέο πρότζεκτ της που έχει το όνομα «Inside Music» είναι μια συνεργασία της εταιρείας με το Podcast Sound Exploder και μερικούς αγαπημένους καλλιτέχνες και συγκροτήματα από διαφορετικά είδη μουσικής (Phoenix, Perfume Genius, Natalia Lafourcade, Ibeyi, Alarm Will Sound, και Clipping). Το πείραμα αυτό σας επιτρέπει να μπείτε (κυριολεκτικά) μέσα στο μουσικό περιβάλλον ενός τραγουδιού και να εξερευνήσετε τα στρώματα και τα ξεχωριστά κανάλια ήχου ενώ αυτά παίζουν, χρησιμοποιώντας τις νέες δυνατότητες του "χωρικού ήχου" (Spatial Sound) για να καταλάβετε καλύτερα από τι μέρη αποτελείται ένα κομμάτι μουσικής. Ο χρήστης μπορεί να ενεργοποιεί και να απενεργοποιεί τα στρώματα, δηλαδή να ανοίγει και να κλείνει κανάλια ήχου, ακριβώς όπως θα έκανε ένας ηχολήπτης σε μια στουντιακή κονσόλα. Με αυτόν τον νέο τρόπο ο καθένας μπορεί να ακούσει μεμονωμένα μέρη ενός τραγουδιού, να απομονώσει ό,τι δεν του αρέσει και να ακούσει το τραγούδι με έναν νέο, δικό του τρόπο, σαν να έκανε ο ίδιος ένα ρεμίξ.
Τώρα μπορείτε να εξερευνήσετε τα στρώματα και τα ξεχωριστά κανάλια ήχου ενώ αυτά παίζουν, χρησιμοποιώντας τις νέες δυνατότητες του "χωρικού ήχου" (Spatial Sound) για να καταλάβετε καλύτερα από τι μέρη αποτελείται ένα κομμάτι μουσικής.
Το Inside Music είναι χτισμένο χρησιμοποιώντας την τεχνολογία WebVR, η οποία σας επιτρέπει την πλοήγηση σε χώρους εικονικής πραγματικότητας μέσα από τον browser χωρίς να εγκαταστήσετε πρόσθετες εφαρμογές. Φυσικά, εάν έχετε, μπορείτε να το δοκιμάσετε με VR headset (για βελτιστοποιημένη απεικόνιση και εμπειρία) αλλά ακόμη και ένα laptop ή ένας απλός υπολογιστής μπορούν να σας μεταφέρουν στο εσωτερικό σώμα ενός τραγουδιού. Το πιο σημαντικό βήμα, όμως, παραμένει το γεγονός ότι η Google έχει χτίσει αυτό το πείραμα με ανοιχτό κώδικα (open source) έτσι ώστε όσοι κάνουν μουσική να μπορούν να χρησιμοποιήσουν νέα μοντέλα ανάπτυξης που θα προωθούν την καθολική πρόσβαση μέσω ελεύθερης άδειας για το σχεδιασμό ή την αναδιανομή ενός προϊόντος αλλά και βελτιώσεις από οποιονδήποτε.
Αν και αυτό το πείραμα μοιάζει ακόμα με ένα αθώο, προκαταρκτικό παιχνίδι, καταλαβαίνει κανείς ότι η Google ποντάρει όλα της τα στοιχήματα στην «εικονική πραγματικότητα». Αρκεί μια ματιά στο blog της για να καταλάβει ότι αυτό το πεδίο καταλαμβάνει το σημαντικότερο μέρος των ανακοινώσεών της, αφού όλο και περισσότερο ανοίγει νέα χαρτιά για να μας δείξει πώς με ένα μέσο σαν το YouTube (το οποίο είναι το νούμερο 2 website στον κόσμο πίσω από το Google.com) μπορεί συνεχώς να προσθέτει υποστήριξη για νέα video και audio φορμάτ, όπως τα 360° video, VR video και spatial sound. Αυτά που ουσιαστικά αποτελούν τα πρώτα της βήματα στον ορίζοντα μιας καθηλωτικής εμπειρίας video και ήχου και ανοίγουν νέους δρόμους πάνω στους οποίους η Google προχωράει, όσο περνάει ο καιρός, όλο και πιο τολμηρή.
Ζήστε την εμπειρία του Inside Music εδώ: http://g.co/insidemusic
σχόλια