12 σπάνιες εικόνες από την Αθήνα του 1917 Facebook Twitter

12 σπάνιες εικόνες από την Αθήνα του 1917

1

Μια σημαντική φωτογραφική έκθεση με σπάνιο υλικό, αφιερωμένη στην Αθήνα του 1917 διοργανώνεται από τη Γαλλική Σχολή Αθηνών σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη.Το υλικό προέρχεται από το αρχείο του συμμαχικού σώματος που έδρασε κατά τη διάρκεια του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου στα Βαλκάνια - γνωστό ως "Στρατιά της Ανατολής"- και αποτελεί έργο της Φωτογραφικής και Κινηματογραφικής υπηρεσίας του που είχε ως στόχο να αντιταχθεί στην γερμανική προπαγάνδα πολέμου και να καταρτίσει ένα αρχείο για τον ιστορικό του μέλλοντος. Η ιστορική περίοδος που καταγράφεται ήταν μεταβατική και κομβικής σημασίας για την Ελλάδα καθώς ύστερα από έντονες εσωτερικές πολιτικές και διπλωματικές ζυμώσεις, τον Ιούνιο του 1917 η χώρα εισήλθε στον πόλεμο.

Μέσα από τις φωτογραφίες παρουσιάζονται σπάνιες πτυχές και εικόνες της πόλης οι οποίες ή έχουν αλλάξει δραματικά ή έχουν χαθεί. Ανακαλύπτει κανείς συνοικίες που εξαφανίστηκαν λόγω πολεοδομικών αλλαγών ή και αρχαιολογικών ανασκαφών, το τοπίο πριν από την εντατική αστικοποίηση και πολεοδόμηση που θα ακολουθήσει λόγω της άφιξης των προσφύγων της Μικρασιατικής καταστροφής, ένα αρχιτεκτονικό σύνολο, στο οποίο δεσπόζει ακόμη ο νεοκλασικισμός, πριν από το μπετόν ή και την έντονη στροφή προς το Βυζάντιο. Η φωτογραφική ματιά των Γάλλων στρατιωτών εστιάζει και στον ανθρώπινο παράγοντα προβάλλοντας την –ενίοτε δραματική– πραγματικότητα με σκηνικό τυχαίες απόψεις του αστικού τοπίου. Το σημαντικό αυτό φωτογραφικό υλικό που εκτίθεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, παρουσιάζει την Αθήνα του 1917 μέσα από την ματιά αυτών των ξένων στρατιωτών και προσπαθεί να εντοπίσει και να αναδείξει τα σημεία που τους κέντρισαν το ενδιαφέρον. 

Η έκθεση Αθήνα 1917-Με το βλέμμα της Στρατιάς της Ανατολής παρουσιάζεται στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138) από τις 15/9 έως τις 12/11. 

12 σπάνιες εικόνες από την Αθήνα του 1917 Facebook Twitter
Opérateur C, Pierre Machard, Η Ακρόπολη από το ανατολικό άκρο της Πνύκας.© Min.de la culture(France)/MAP/Diffusion RMN-GP
12 σπάνιες εικόνες από την Αθήνα του 1917 Facebook Twitter
Opérateur C, Pierre Machard, Απισχνασμένο αγώγι, οδός Διδότου, από την Ασκληπιού προς την Ζωοδόχου Πηγής, 23.4.1917. © Min.de la culture(France)/MAP/Diffusion RMN-GP
12 σπάνιες εικόνες από την Αθήνα του 1917 Facebook Twitter
Opérateur C, Pierre Machard, Κοπάδι ζώων μπροστά από τον ναό του Ηφαίστου. © SPCA / ECPAD
12 σπάνιες εικόνες από την Αθήνα του 1917 Facebook Twitter
Opérateur C, Pierre Machard. Άποψη της οδού Φλέσσα προς την οδό Αδριανού. Στο βάθος ο Λυκαβηττός. © SPCA / ECPAD
12 σπάνιες εικόνες από την Αθήνα του 1917 Facebook Twitter
Opérateur C, Pierre Machard, Νεαρή κοπέλα στα Αναφιώτικα. © SPCA / ECPAD
12 σπάνιες εικόνες από την Αθήνα του 1917 Facebook Twitter
Opérateur C, Pierre Machard, Το εσωτερικό της βιβλιοθήκης του Αδριανού.© SPCA / ECPAD
12 σπάνιες εικόνες από την Αθήνα του 1917 Facebook Twitter
Opérateur C, Pierre Machard, Πλανόδιος πωλητής σταφυλιών, οδός Καραϊσκάκη, Ψυρή. © SPCA / ECPAD
12 σπάνιες εικόνες από την Αθήνα του 1917 Facebook Twitter
Opérateur K, Φρουρά στον Ναό της Αθηνάς Νίκης, 27.6.1917. © SPCA / ECPAD
12 σπάνιες εικόνες από την Αθήνα του 1917 Facebook Twitter
Opérateur K, Μαγειρεύοντας με θέα την Ακρόπολη, λόφος των Μουσών, 27.6.1917. © Min. de la culture(France)/MAP/Diffusion RMN-GP
12 σπάνιες εικόνες από την Αθήνα του 1917 Facebook Twitter
Opérateur K, Στρατοπέδευση στο ιερό του Διονύσου, 8.1917. © SPCA / ECPAD
12 σπάνιες εικόνες από την Αθήνα του 1917 Facebook Twitter
Opérateur C, Pierre Machard. Πωλητές υποδημάτων, οδός Πανδρόσου. Στο βάθος το τζαμί Δισδαράκη. © SPCA / ECPAD
12 σπάνιες εικόνες από την Αθήνα του 1917 Facebook Twitter
Opérateur C, Pierre Machard, Μεγάλη Παρασκευή. Νεαρό αγόρι στην απόληξη της οδού Λυκαβηττού, 13.4.1917. © Min.de la culture(France)/MAP/Diffusion RMN-GP
Retronaut
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πώς ήταν άραγε η Αθήνα την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς ήταν άραγε η Αθήνα την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας;

Ο αρχαιολόγος Γιώργης Μαγγίνης περιγράφει την εικόνα της ελληνικής πρωτεύουσας από το 1485 έως το 1830 και αναλύει τους πολιτιστικούς δεσμούς μεταξύ μουσουλμάνων και χριστιανών κατά τους τέσσερις αιώνες της οθωμανικής συμβίωσης
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
5 περιηγητές καταγράφουν την κλοπή των γλυπτών του Παρθενώνα

Σαν Σήμερα / 5 περιηγητές καταγράφουν την κλοπή των γλυπτών του Παρθενώνα

Το 1982, η υπουργός Πολιτισμού, Μελίνα Μερκούρη, θέτει το θέμα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στη χώρα μας, στη Διάσκεψη των υπουργών Πολιτισμού της UNESCO στο Μεξικό. Αυτές είναι οι πρώτες μαρτυρίες ενός εγκλήματος χωρίς προηγούμενο

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ