Η κατάργηση της άτυπης πιάτσας των ταξί στο Μοναστηράκι αναζωπύρωσε έναν «καθόλου ακήρυχτο πόλεμο» μεταξύ του Δήμου της Αθήνας και των οδηγών ταξί, σε μία εναλλαγή της χρόνιας θεσμικής ανοχής με τον περιστασιακό έλεγχο από τους αρμοδίους.
Το LIFO.gr διερεύνησε το θέμα και μέτρησε 150 νόμιμες πιάτσες ταξί στο λιμάνι, το αεροδρόμιο, το μετρό, πλατείες και αλλού. Το νούμερο αυτό επιβεβαιώνει και η Τροχαία που κάνει λόγο για πολλαπλάσιο αριθμό παράνομων σημείων στάθμευσης.
Τι απαντά το Συνδικάτο Οδηγών Ταξί
«Οι υφιστάμενες, νόμιμες πιάτσες με 5,10, 13 θέσεις είναι μηδαμινές» για τα περίπου 10.000 ταξί που κυκλοφορούν στο λεκανοπέδιο, λέει στο LIFO.gr ο γενικός γραμματέας του ΣΑΤΑ, Σεραφείμ Κασιδιάρης.
Η αγορά έχει μειωθεί κατά 70% τα τελευταία χρόνια, υπολογίζει ο κ. Κασιδιάρης, κατηγορώντας τον Δήμο Αθηναίων πως είναι «ο μοναδικός δήμος στην Αττική» που δεν θέλει να οριοθετήσει αρκετές πιάτσες, αφού δεν δρομολογεί ούτε τις 15 που έχει ήδη εγκρίνει το αρμόδιο τμήμα του ΟΑΣΑ, ξηλώνοντας παράλληλα τις παράτυπες.
Βέβαια η διάλυση της παράνομης πιάτσας στην οδό Αθηνάς έγινε ύστερα από διαμαρτυρίες των τοπικών εμπόρων στο αντιδήμαρχο Λ. Βαρελά, με την ΕΛ.ΑΣ να τοποθετεί κώνους για να αποτρέψει τη στάθμευση των ταξί και όλων των υπολοίπων.
Οι παράνομες πιάτσες δημιουργούνται σε μέρη με αυξημένη κίνηση όπως νοσοκομεία, μετρό, τουριστικά αξιοθέατα κ.α, όπου υπάρχουν οριοθετημένες νόμιμες πιάτσες.
Οι οδηγοί ταξί υποστηρίζουν ότι η έλλειψη ικανοποιητικά μεγάλων χώρων στάθμευσης και αναμονής για πελάτες, δημιουργεί κυκλοφοριακά προβλήματα αναγκάζονται τους οδηγούς να περιφέρονται άδειοι.
Πηγές της τροχαίας ωστόσο απαντούν πως οι παράνομες πιάτσες, συχνά καταλαμβάνουν λωρίδες δρόμων δημιουργώντας κυκλοφοριακά προβλήματα αντί να τα λύνουν.
Με το 74% των ταξί να τα μοιράζονται 2 ή και 3 οδηγοί, 25.000 επαγγελματίες υποχρεώνονται να σταθμεύουν «όπου βρούνε, μετατρέποντας το λεκανοπέδιο σε ένα υπαίθριο πάρκινγκ», λέει από την πλευρά του ο γγ του ΣΑΤΑ.
Αντίθετα, οι οδηγοί της UBER που εργάζονται παράνομα στην Ελλάδα, καθώς απαγορεύεται διά νόμου η παροχή τέτοιων υπηρεσιών με Ι.Χ, σταθμεύουν ανενόχλητοι, αφού δεν τραβούν την προσοχή του «ραντάρ» της τροχαίας, υποστηρίζει.
Το πρόστιμο για παράνομη στάθμευση διαμορφώνεται ανάλογα με το σημείο και την υποτροπή των παραβατών, από 6-30 ευρώ για περιοχές μικρής κινητικότητας έως 175 για λιμάνια και αεροδρόμια.
Κλίκες και ομερτά στις πιάτσες
Πηγές της αστυνομίας κάνουν λόγο για φαινόμενα κλίκας σε αρκετές παράνομες πιάτσες, με οδηγούς ταξί να μην αφήνουν συναδέλφους «εκτός κλίκας» να σταθμεύσουν τις ώρες αιχμής στα σημεία που παράτυπα καταλαμβάνουν.
Ωστόσο οι καταγγελίες σπάνια φτάνουν στις αρχές, καθώς υπάρχει «ομερτά» γύρω από το ενδοκλαδικό αυτό ζήτημα. Όμως «ορισμένες φορές κάποιοι δεν αντέχουν, σπάνε και μιλούν», αποκαλύπτει στο LIFO.gr η ίδια πηγή.
«Μπουνιές, ξύλο, απειλές, οι χώροι αυτοί δεν είναι πάντα τόσο αθώοι - πριν χρόνια είχε συμβεί μέχρι και τροχαίο ατύχημα από οδηγούς που κυνηγιούνταν για μία θέση σε παράνομη πιάτσα».
ΣΑΤΑ: Φθορά, έξοδα και περιβαλλοντική επιβάρυνση
«Εάν δεν έχεις μία πιάτσα να πας να κάτσεις, έστω, 20 λεπτά, επιβαρύνεις το περιβάλλον, δυσχεραίνεις το υφιστάμενο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο και χάνεις εισόδημα λόγω καυσίμων και φθοράς - τρία κακά μαζεμένα», σχολιάζει από την πλευρά του ο γ.γ του ΣΑΤΑ.
Ο κ. Κασιδιάρης αποκαλύπτει στο LIFO.gr πως το σωματείο βρίσκεται σε συνεννόηση με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, για ένα σχέδιο νόμου που θα υποχρεώνει όλους τους δημάρχους στην Αττική να οριοθετήσουν πιάτσες κοντά σε σταθμούς μετρό και όπου αλλού υπάρχει κίνηση.
«Όσες φορές έχουμε επιχειρήσει να επικοινωνήσουμε με τον «λεγόμενο δήμαρχο» Καμίνη, δε μας έχει δει», λέει ο κ. Κασιδιάρης χαρακτηρίζοντας ατελέσφορες τις συναντήσεις με τους υπόλοιπους δημοτικούς αξιωματούχους.
Το LIFO.gr επικοινώνησε επανειλημμένως από το πρωί, με το Δήμο Αθηναίων. Ο αντιδήμαρχος Λ. Βαρελάς μας παρέπεμψε για το ζήτημα στη σύμβουλο Ν. Σπυροπούλου που, παρά τις αλλεπάλληλες κρούσεις μας, δεν ήταν διαθέσιμη για κάποιο σχόλιο, έως αργά το απόγευμα.
σχόλια