Εργοστάσια τρολ, bots, συκοφαντίες, δολοφονία χαρακτήρων: ένα παιχνίδι αποκαλύπτει πώς μερικοί κάνουν δουλειά στα social media

Εργοστάσια τρολ, bots, συκοφαντίες, δολοφονία χαρακτήρων: ένα παιχνίδι αποκαλύπτει πώς μερικοί κάνουν δουλειά στα social media Facebook Twitter
Στο παιχνίδι «Bad News», ο παίκτης καλείται να εξελιχθεί σε έναν «μεγιστάνα της παραπληροφόρησης και των fake news». Παίζεις και μαθαίνεις.
0

Η έκταση του προβλήματος των fake news και του προπαγανδιστικού υλικού που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο αναδείχτηκε μέσα από τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του 2016, και πλέον ο όρος έχει ενταχθεί στο λεξιλόγιο της καθημερινής ειδησεογραφίας- ενώ μεγάλες εταιρείες του χώρου της τεχνολογίας και της κοινωνικής δικτύωσης έχουν αναγκαστεί να αναγνωρίσουν το πρόβλημα και να λάβουν μέτρα αντιμετώπισής του.

Το Bad News είναι ένα παιχνίδι που σχεδιάστηκε από μέλη του Cambridge Social Decision Making Lab και της ομάδας ψηφιακού αλφαβητισμού Drog. Στόχος του είναι να διδάξει στους παίκτες την ψηφιακή παραπληροφόρηση μετατρέποντάς τους σε προμηθευτές της. Θα ξεκινήσετε με ένα μικρό λογαριασμό Twitter και θα χτίσετε αργά τους οπαδούς σας, τροφοδοτώντας την όρεξη τους για φόβο και θυμό, αποτρέποντας την κριτική των ελεγκτών των πραγματικών περιστατικών και μπλέκοντας απλά θέματα με μπόλικες θεωρίες συνωμοσίας.

Εργοστάσια τρολ, bots, συκοφαντίες, δολοφονία χαρακτήρων: ένα παιχνίδι αποκαλύπτει πώς μερικοί κάνουν δουλειά στα social media Facebook Twitter
Στόχος του Bad News είναι να διδάξει στους παίκτες την ψηφιακή παραπληροφόρηση μετατρέποντάς τους σε προμηθευτές της.

Κερδίζετε το Bad News καταστρέφοντας την ποιότητα των online ειδήσεων (ή απόψεων των χρηστών) για δικό σας κέρδος. Χάνετε με την αναγνώριση της διαφοροποίησης, με την υπερβολικά αυξημένη φαντασία, ή βάζοντας τα με τον τρελό αφηγητή του παιχνιδιού. Θυμίζει έντονα το The Westport Independent, ένα παιχνίδι για τη λειτουργία μιας εφημερίδας σε ένα ολοκληρωτικό κράτος, εκτός από το ότι δεν υπάρχει εδώ καμία ιδεολογική αιτιολόγηση - απλώς η ατελείωτη αναζήτηση για κλικς και views.

«Μια παραδοσιακά αριστερή άποψη! Καλή επιλογή», μου είπε το παιχνίδι, αφού αποφάσισα να προσβάλω μεγάλες εταιρείες για διαφθορά. «Αλλά θα μπορούσατε να πάτε το ίδιο καλά και με μια δεξιά άποψη. Δεν έχει καμία σημασία άλλωστε: επιλέξτε μια πλευρά και δαιμονοποιήστε το κοινό σας όσο το δυνατόν περισσότερo», ήρθε η επόμενη απάντηση. Μια έρευνα του 2016 διαπίστωσε ότι οι μεγάλες ακροδεξιές σελίδες του Facebook δημοσίευσαν περισσότερες ψευδείς πληροφορίες από τις αντίστοιχες αριστερές, αλλά γενικά , οι θεωρίες συνωμοσίας ευδοκιμούν, και το σημαντικότερο λειτουργούν το ίδιο, σε όποιο κόμμα είναι εκτός εξουσίας.

Εργοστάσια τρολ, bots, συκοφαντίες, δολοφονία χαρακτήρων: ένα παιχνίδι αποκαλύπτει πώς μερικοί κάνουν δουλειά στα social media Facebook Twitter
Οι παίκτες, καθώς θα βρεθούν στη θέση να χρησιμοποιούν τις πρακτικές και στρατηγικές οι οποίες χρησιμοποιούνται από τους «δημιουργούς» των fake news, θα αναπτύξουν αντισώματα εναντίον τους.

Οι δημιουργοί του παιχνιδιού περιγράφουν το Bad News ως έναν τρόπο να εμβολιάσουν τους ανθρώπους με την ιδέα της παραπληροφόρησης. «Η ιδέα είναι ότι μόλις δείτε πώς δουλεύουν οι τακτικές και τις χρησιμοποιήσατε στο παιχνίδι, δημιουργείτε αντίσταση», δήλωσε στον Guardian ο σκηνοθέτης Sander van der Linden της Cambridge Social Decision-Making Lab. Ορισμένες από αυτές τις τακτικές είναι συγκεκριμένες, όπως ένα μικρό και ελαφρύ ορθογραφικό λάθος στο όνομα ενός σπουδαίου Twitter λογαριασμού, με σκοπό να τον μιμηθεί. Και μέσα από το παιχνίδι, μπορεί κανείς να καταλάβει πόσο εύκολο είναι να ξεγελάσεις το κοινό με έναν λογαριασμό του Donald J. Trump, ο οποίος είναι Prësident Of the United Stätes of Ameriça.

Πόσο αποτελεσματικό μπορεί να είναι όλο αυτό; Το κεντρικό του μήνυμα είναι «Μην πιστεύετε μια ιστορία μόνο και μόνο επειδή μπορεί να σάς κάνει να αισθανθείτε κάτι», το οποίο δεν είναι ένα μάθημα που εύκολα διδάσκεται από ένα παιχνίδι. Πέρα από αυτό δεν δεν υπάρχει τίποτα άλλο, παίρνει τους παίκτες από το χέρι και τους μαθαίνει να σκέφτονται για όλους τους πιθανούς τρόπους που θα μπορούσαν να ξεγελαστούν. Και μια προαιρετική έρευνα αξιολογεί τον τρόπο με τον οποίο οι παίκτες εκτιμούν την αξιοπιστία στο διαδίκτυο - τα μελλοντικά αποτελέσματα αυτής της έρευνας θα δημοσιευθούν μελλοντικά στο περιοδικό Journal of Risk Research.

Εργοστάσια τρολ, bots, συκοφαντίες, δολοφονία χαρακτήρων: ένα παιχνίδι αποκαλύπτει πώς μερικοί κάνουν δουλειά στα social media Facebook Twitter
Οι παίκτες πρέπει να συγκεντρώσουν εικονικούς followers στο Twitter παραποιώντας την αλήθεια, διασπείροντας ψεύδη, προκαλώντας διχασμό και αποσπώντας την προσοχή όταν συναντούν αντίσταση. Παράλληλα όμως, πρέπει να διατηρούν την αξιοπιστία τους στο κοινό.

Μπορείτε να παίξετε το Bad News εδώ.

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα πρόωρα νεογνά έχουν χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο και εισόδημα ως ενήλικες, δείχνει έρευνα

Τech & Science / Τα πρόωρα νεογνά έχουν χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο και εισόδημα ως ενήλικες, δείχνει έρευνα

Οι πρόωρες γεννήσεις και οι συναφείς γνωστικές, αναπτυξιακές και σωματικές επιπτώσεις της προωρότητας στην υγεία συνδέονται με χαμηλότερο εισόδημα από την απασχόληση, περιορισμένη εγγραφή σε πανεπιστήμια και χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο μέχρι την ηλικία των 28 ετών
LIFO NEWSROOM
Νυχτερίδες βαμπίρ τρέχουν σε διάδρομο και αποκαλύπτουν πώς χρησιμοποιούν το αίμα που καταναλώνουν

Τech & Science / Νυχτερίδες βαμπίρ τρέχουν σε διάδρομο και αποκαλύπτουν πώς χρησιμοποιούν το αίμα που καταναλώνουν

Για να επιβεβαιώσουν τις υποθέσεις τους, οι ερευνητές τάισαν τις νυχτερίδες με αίμα αγελάδας εμπλουτισμένο με αμινοξέα, τα οποία παρακολούθησαν με ειδικές μοριακές ετικέτες
LIFO NEWSROOM
Ο πρώτος ξύλινος δορυφόρος στον κόσμο εκτοξεύεται στο διάστημα σε δοκιμή για την εξερεύνηση του Άρη

Τech & Science / Ο πρώτος ξύλινος δορυφόρος στον κόσμο εκτοξεύεται στο διάστημα σε δοκιμή για την εξερεύνηση του Άρη

Ο δορυφόρος θα παραμείνει σε τροχιά για έξι μήνες, δίνοντας στους επιστήμονες τη δυνατότητα να παρατηρήσουν την απόδοση του ξύλου στο διάστημα και να αξιολογήσουν τις πιθανές του εφαρμογές στις επερχόμενες διαστημικές αποστολές
LIFO NEWSROOM
«Space Race»: Πώς η Ινδία φτάνει στον Άρη για λιγότερο από όσο κόστισε το «Gravity» 

Τech & Science / «Space Race»: Πώς η Ινδία στέλνει διαστημόπλοια στη Σελήνη και στον Άρη με πολύ λιγότερα χρήματα από τις ΗΠΑ

Η Ινδία κατασκευάζει εγχώρια όλα όσα χρειάζεται το διαστημικό της πρόγραμμα, καταφέρνοντας έτσι να ανταγωνίζεται τις ΗΠΑ και τη Ρωσία στην «κούρσα» της διαστημικής εξερεύνησης δαπανώντας πολύ λιγότερα χρήματα
LIFO NEWSROOM