«Ανκόρ»
Θέατρο Άττις
Ταξίδεψε σε ολόκληρο τον κόσμο, μετράει 160 παραστάσεις σε διεθνή φεστιβάλ και στην Αθήνα, και τώρα ολοκληρώνει τον κύκλο του γιορτάζοντας μαζί με τον δημιουργό του τα 30χρονα του θεάτρου Άττις.
Μια σύνθεση κειμένων βασισμένη σε ποίηση του Θωμά Τσαλαπάτη, το Ανκόρ αποτελεί συν τοις άλλοις την ολοκλήρωση του τρίπτυχου κοινής θεματικής με τα προηγηθέντα Alarme και Amor.
Έχοντας στον πυρήνα της τη σύγκρουση δύο σωμάτων, ενός αρσενικού και ενός θηλυκού, τη μυθική αρχή της δημιουργίας και του χρόνου, πορεύεται με μία ορμή η οποία φτάνει σε σημείο σαδιστικής εξόντωσης του ενός από τον άλλον και μια κορύφωση κατά την οποία συντελείται εντέλει ο αφανισμός και των δυο.
Ερμηνεύουν οι εμβληματικοί ηθοποιοί του θεάτρου Άττις, Σοφία Χιλλ και Αντώνης Μυριαγκός, σε σκηνική εγκατάσταση, φώτα και σκηνοθεσία Θόδωρου Τερζόπουλου και μουσική Παναγιώτη Βελιανίτη.
«Ο Τσέχωφ βωβός;»
Από Μηχανής Θέατρο
Η χήρα του Άντον Τσέχωφ, Όλγα Κνίπερ, ταξιδεύει το 1929, εν μέσω του μεγάλου κραχ, στο Χόλιγουντ για να γίνει σταρ του κινηματογράφου.
Εκεί συναντάει δύο άνεργους ηθοποιούς και έναν γκάνγκστερ μουσικό οι οποίοι δέχονται να συμμετέχουν σε μια ταινία που θα χρηματοδοτήσει η ίδια, όπου θα συναντιούνται όλα τα έργα και όλοι οι μεγάλοι γυναικείοι ρόλοι του Τσέχωφ, με σκοπό να της φάνε τα λεφτά της.
Εκείνη βάζει όλη της την επινοητικότητα και την αισιοδοξία (ευθεία αναφορά στη δική μας κρίση) και γυρίζει την ταινία ακόμα και όταν συνειδητοποιεί ότι είναι βωβή και τα λόγια του σπουδαίου συγγραφέα δεν ακούγονται.
Παρόλ' αυτά η σπαρταριστή αλλά και τρυφερή κωμωδία «Ο Τσέχωφ βωβός;» που έγραψε ο Ηλίας Μαρούτσης, καταφέρνει με έναν δικό της τρόπο να συνομιλήσει με τα ουσιαστικά μηνύματα του Ρώσου συγγραφέα.
Η σκηνοθεσία που παραπέμπει σε παλιά βωβή ταινία είναι της Εsther Andre Gonzalez και ερμηνεύουν οι εξαιρετικοί Αιμιλία Βασιλακάκη, Μίλτος Σαμαράς, Κώστας Χατζηδημητρλιου και ο μουσικός Κώστας Κακούρης.
«Ελένη»
Θέατρο Τέχνης – Φρυνίχου
Η μυθική βασίλισσα που για χάρη της ολόκληρες στρατιές πέρασαν το πέλαγος για να πολεμήσουν έναν λαό και να κατακτήσουν μια πόλη για να τη φέρουν πίσω, κάθεται τώρα, εκατό-διακοσίων χρονών, σε μια μπερζέρα και ξεδιπλώνει μπροστά μας μια ζωή.
Ο Βασίλης Παπαβασιλείου, στην τέταρτη εκδοχή του μονολόγου στον οποίο επανέρχεται χρόνια τώρα, σκαλίζοντας ξανά και ξανά, αποκαλύπτοντας κάτω από την πατίνα του χρόνου αλλεπάλληλα στρώματα ιστορίας και σοφίας να κρύβονται στα λόγια της Ελένης, παραθέτει μια ακόμα απολαυστική ερμηνεία.
Επιστρατεύει μια υποχθόνια, σχεδόν σκανδαλιάρικη αθωότητα σαν να ανακαλύπτει νοήματα τα οποία τάχατες αγνοούσε, τη βραχνάδα της φωνής μιας κάπως ξεμωραμένης αλλά συνάμα παμπόνηρης γριάς, και αφηγείται μια ζωή και ένα σήμερα θολό και αβυσσαλέο, μέσα από τους στίχους του πεζού ποιήματος του Γιάννη Ρίτσου που έγραψε το 1970.
Βυθισμένη στην ανείπωτη μοναξιά όχι του γήρατος, αλλά της ματαιότητας των πραγμάτων.
«Έντα Γκάμπλερ»
Μπάγκειον Ομόνοια
Το ιδανικό φυσικό σκηνικό του παροπλισμένου ξενοδοχείου Μπάγκειον του 19ου αι. στην Ομόνοια διάλεξε η σκηνοθέτις Άντζελα Μπρούσκου για να στήσει τη δική της εκδοχή του εμβληματικού έργου του Χένρικ Ίψεν «Έντα Γκάμπλερ».
Από τα σημαντικότερα έργα της σύγχρονης δραματουργίας, φωτίζει τη θέση της γυναίκας μέσα σε έναν ανδροκρατούμενο κόσμο αλλά και την ηθική και ψυχολογική κατάπτωση της ανώτερης τάξης.
Η Έντα εγκλωβισμένη μέσα σε έναν γάμο κοινωνικής σύμβασης, τον οποίο δέχτηκε ώστε να σώσει την ταξική της επιβεβαίωση, θα καταστρέψει ό, τι κάποτε αγάπησε, όταν ο άντρας με τον οποίον υπήρξε ερωτευμένη ανακοινώνει μια σημαντική μελέτη που συνέταξε με μια άλλη γυναίκα -κατώτερης ταξικής προσέλευσης-, καθιστώντας τον ακαδημαϊκό ανταγωνιστή του άντρα της. Εντέλει με μια σειρά ενεργειών της θα καταστρέψει την ευτυχία όλων ενώ θα δώσει τέλος στη ζωή της.
Σε σημείωμα της η Μπρούσκου υπογραμμίζει: «Ο Ίψεν καταθέτει την πιο ισχυρή διαμαρτυρία απέναντι σε μια διεφθαρμένη κοινωνία, αποφασισμένη να θυσιάσει, χάριν των δικών της συμφερόντων, την ελευθερία και την ατομική έκφραση των πιο χαρισματικών μελών της».
Ερμηνεύουν οι Παρθενόπη Μπουζούρη, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Ειρήνη Αϊβαλιώτου, Χριστίνα Παπαδοπούλου
«Μάτια του έρωτα»
Skrow Theater
Η ομάδα του Skrow Theater, δηλαδή ο Βασίλης Μαυρογεωργίου, η Κατερίνα Μαυρογεώργη και η Μαρία Φιλίνη, πήραν το Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας του Σαίξπηρ και έκαναν μια ιδιαίτερα πετυχημένη μεταγραφή όπου τέσσερις Αθηναίοι, ένας θίασος ερασιτεχνών ηθοποιών, ο Δούκας Θησέας και η Δούκισσα Ιππολύτη της Αθήνας και τα ξωτικά του δάσους μια φεγγαρόφωτη καλοκαιρινή νύχτα μπλέκονται σε ένα κουβάρι περιπετειών.
Ένα θεατρικό παιχνίδι παλιό, με σύγχρονους όρους και ευφυή ευρήματα, από μια παρέα νέων και ταλαντούχων ηθοποιών που αφήνονται στην τρέλα του έρωτα, της ονειρικής κωμωδίας, της διαχρονικής πλάνης των σχέσεων. Ένα γαϊτανάκι που σε παρασέρνει στον πιο εκρηκτικό πανζουρλισμό.
Ερμηνεύουν: Γιάννης Λατουσάκης, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, Σεραφείμ Ράδης, Ιωάννα Ραμπαούνη, Μαρία Φιλίνη
«Καντίντ ή η Αισιοδοξία»
Θέατρο Πόρτα
Το εμβληματικό σατιρικό κείμενο του 1759 έμελλε να ασκήσει τεράστια επιρροή όχι μόνο στα χρόνια που ακολούθησαν, και προηγήθηκαν της γαλλικής επανάστασης, αλλά και τους επόμενους αιώνες.
Πώς αλλιώς, εφόσον ο συγγραφέας του, ο περιβόητος Βολταίρος, για κάποιους ήταν ταυτισμένος ακόμα και με τον ίδιο τον Αντίχριστο!
Ο εύπιστος, φιλομαθής και γεμάτος χαρά της ζωής Καντίντ μεγαλώνει στη Βεστφαλία, στον πύργο του βαρώνου Θούντερ-τεν Τρονκ. Αν και πίσω από την καταγωγή του κρύβεται κάποιο ένοχο μυστικό, δεν μοιάζει να έχει λόγους να ανησυχεί για τίποτε.
Όλα μοιάζουν υπέροχα για τον Καντίντ στην υπέροχη Βεστφαλία και στον υπέροχο πύργο, του υπέροχου βαρώνου, πατέρα της Κυνεγόνδη, για την οποία ο Καντίντ βιώνει το υπέροχο αίσθημα του έρωτα στον οποίο μάλιστα βρίσκει ανταπόκριση.
Έως τη στιγμή που σε μια απόμερη γωνιά του υπέροχου κήπου του πύργου ο βαρώνος συλλαμβάνει επ' αυτοφώρω την Κυνεγόνδη και τον Καντίντ να ασκούν «πειράματα φυσικής» με σκοπό να μάθουν περισσότερα πάνω στην υπέροχη φύση του έρωτα. Κι από εκεί ξεκινάει μια ασύλληπτη περιπέτεια με ένα φρενήρη μαραθώνιο ανά την υφήλιο.
Η διασκευή και η σκηνοθεσία είναι του Θωμά Μοσχόπουλου, ο απολαυστικός Μιχάλης Συριόπουλος είναι ο Καντίντ, ενώ τους υπόλοιπους ρόλους ερμηνεύουν οι Ελένη Βλάχου, Ειρήνη Μπούνταλη, Ευσταθία Τσαπαρέλη, Μάνος Γαλανής, Παντελής Βασιλόπουλος, Φοίβος Συμεωνίδης, Βασίλης Κουλακιώτης, Δημήτρης Φουρλής.
«Αύγουστος»
Θέατρο Χορν
Όταν ο διάσημος ποιητής και αλκοολικός Μπέβερλι Γουέστον βρίσκεται νεκρός, οι τρεις κόρες του, Μπάρμπαρα, Άιβι και Κάρεν, επιστρέφουν στο πατρικό τους για να φροντίσουν τη μητέρα τους, την κυνική και αδέκαστη Βάιολετ.
Μετά την κηδεία και γύρω από το οικογενειακό τραπέζι στήνεται μια μάχη που περιλαμβάνει καλά κρυμμένα μυστικά, ανομολόγητα πάθη, έχθρες, αντιπαλότητες, σκληρές αλήθειες έως και απειλές.
Οι μόνοι εξωγενείς αυτόπτες μάρτυρες είναι η Ινδιάνα οικονόμος Τζόνα και η αδερφή της Βάιολετ, η Μάτι Φέι, που έχει καταφτάσει μαζί με την οικογένεια της και η οποία επίσης κατέχει καλά την τέχνη της σκληρότητας.
Το έργο «Αύγουστος» του Tracy Letts που, εκτός των οικογενειακών σχέσεων, θίγει τον ρατσισμό και την πολιτική ορθότητα, την παιδεραστία και τα ναρκωτικά, τα γεράματα και την επιλογή στον θάνατο, σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης.
Η Θέμις Μπαζάκα είναι η σαρωτική Βάιολετ ενώ τους υπόλοιπους ρόλους κρατούν οι Μαρία Πρωτόπαππα, Βίκυ Βολιώτη, Μαρίνα Ασλάνογλου, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Μάνος Βακούσης, Μαρία Κατσιαδάκη, Νίκος Αλεξίου, Θύμιος Κούκιος, Κώστας Ανταλόπουλος, Aurora Marion, Αλίκη Κακολύρη.
«Με δύναμη από την Κηφισιά»
Θέατρο του Νέου Κόσμου
Το έργο σταθμός των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά, χάρη στο πρώτο του ανέβασμα στη «Νέα Σκηνή» του Λευτέρη Βογιατζή -το οποίο ακολούθησαν πολλά και διαφορετικά ανεβάσματα-, μέσα από τη σκηνοθετική ματιά (το βίντατζ φόντο όσο και την Ζακ Τατί αισθητική) του Δημήτρη Καραντζά.
Γραμμένη μια άλλη, και σαφώς πιο ανέμελη εποχή, μέσα από το σπινθηροβόλο του χιούμορ, τους γρήγορους ρυθμούς και τη φευγάτη διάθεση, η κομεντί «Με δύναμη από την Κηφισιά» αναδεικνύει το εσωτερικό κενό και τις νευρώσεις των ηρωίδων καθώς και την απελπισία τους μπροστά στο πέρασμα του χρόνου.
Σε αυτά προστίθεται και η δυσκολία τους να ανταποκριθούν στα κοινωνικά πρότυπα που επιβάλει η ζωή στα βόρεια προάστια των Αθηνών.
Η Αλέκα, η Φωτεινή, η Μάρω και η Ηλέκτρα εκπροσωπούν επάξια το μοντέλο του σύγχρονου δυτικού ανθρώπου και την αγωνία απέναντι στους καταιγιστικούς ρυθμούς στους οποίους καλείται να ανταποκριθεί.
Στην απεγνωσμένη τους προσπάθεια να το πετύχουν το τέλος του έργου τις βρίσκει ολοένα και πιο αποδυναμωμένες. Κουκουλώνοντας την τεράστια υπαρξιακή τους αγωνία στο κουτσομπολιό, σε κωμικοτραγικές ερωτικές περιπέτειες και ένα ταξίδι που συνεχώς αναβάλλουν και που ποτέ μάλλον δεν θα πραγματοποιήσουν.
Ερμηνεύουν οι Λυδία Φωτοπούλου, Έμιλυ Κολιανδρή, Γαλήνη Χατζηπασχάλη και Ευδοξία Ανδρουλιδάκη.
«Γρανάδα»
Από Μηχανής Θέατρο
Στη Γρανάδα, την «πόλη του καλού θανάτου», πριν από 35 χρόνια άρχισε να μπλέκεται η ιστορία μιας σύγχρονης οικογένειας.
Το πρώτο και τελευταίο ταξίδι ενός ερωτευμένου ζευγαριού, ένα ατύχημα που ακολούθησε και μία συμφωνία σιωπής έδεσαν τις ζωές όλων, με φόντο την ιστορία της Ιωάννας της Τρελής.
Η Ισπανίδα βασίλισσα που πέρασε από την ίδια πόλη και έμεινε κλεισμένη σε ένα κάστρο για 46 χρόνια, πενθώντας για την απώλεια του συζύγου της, έγινε η έμμονη ιδέα του πατέρα της οικογένειας και εν αγνοία της, τους σημάδεψε.
Πέντε αιώνες μετά, ένα τηλεφώνημα είναι αρκετό για να ανατραπούν όλα, υπενθυμίζοντάς μας το απλούστερο: πως από τότε που ξεκίνησε το αέναο ταξίδι της ζωής, είμαστε εκτεθειμένοι στη μεγάλη χαρά και τη μεγάλη λύπη.
Πρόκειται για ένα έργο που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Γιάννης Καλαβριανός και μιλά για την απώλεια, τις συμπτώσεις που δένουν τις ζωές μας για πάντα, τις τροχιές των άστρων, τα γεγονότα που κανονικά δεν θα έπρεπε να συμβούν και τους ανθρώπους που θέλουν να προχωρήσουν.
Ερμηνεύουν οι Διαμαντής Αδαμαντίδης, Γιώργος Γλάστρας, Φιλαρέτη Κομνηνού, Αλεξία Μπεζίκη, Στέφη Πουλοπούλου, Έφη Σταμούλη. Εμφανίζεται σε βίντεο η Λυδία Φωτοπούλου στον ρόλο της Ιωάννας της Τρελής.
«Το τραμ με το όνομα Πόθος»
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Το αριστουργηματικό έργο του Τένεσι Γουίλιαμς «A Streetcar Named Desire» -παγκοσμίως γνωστό από την κινηματογραφική του εκδοχή με τον Μάρλον Μπράντο και την Βίβιαν Λι, σε σκηνοθεσία Ελία Καζάν- ανεβαίνει σε μια άκρως σχηματοποιημένη βερσιόν από τον πάντα ανατρεπτικό και ευρηματικό σκηνοθέτη Μιχαήλ Μαρμαρινό (ακόμα και ο ελληνικός τίτλος διαφοροποιήθηκε από το κλασικό «Λεωφορείο ο Πόθος»).
Σε μια φτωχογειτονιά της Νέας Ορλεάνης το 1947, η ξεπεσμένη οικονομικά, κοινωνικά αλλά και ηθικά Μπλανς Ντυμπουά εγκαθίσταται στο σπίτι της αδελφής της Στέλλα και του άντρα της, του πολωνικής καταγωγής εργάτη Στάνλεϊ Κοβάλσκι.
Η Μπλανς φέρεται υποτιμητικά στον Στάνλεϊ λόγω της καταγωγής του αλλά και του ακατέργαστου και τραχύ χαρακτήρα του, των στοιχείων ακριβώς εκείνων που έλκουν την αδελφή της Στέλλα και τροφοδοτούν τον παθιασμένο έρωτά της για εκείνον.
Η συγκατοίκηση της Μπλανς με τον οξύθυμο Κοβάλσκι θα δημιουργήσει εντάσεις και θα προκαλέσει ντροπιαστικές και ενοχλητικές αποκαλύψεις για το παρελθόν της οι οποίες οδηγούν στην τελική τραγική έκβαση της άνισης εξ αρχής μάχης μεταξύ τους.
Ένα βαθιά ποιητικό έργο με πολλά τραύματα και πολλή υγρασία, με φόντο ένα από τα πιο σκοτεινά λιμάνια της Αμερικής.
Ερμηνεύουν οι Μαρία Ναυπλιώτου, Χάρης Φραγκούλης, Θεοδώρα Τζήμου, Άγγελος Τριανταφύλλου, Ευαγγελία Καρκατσάνη, Αdrian Frieli.
- Facebook
- Twitter
- E-mail
0