H αρκούδα του Τσέχωφ, μια όπερα αλά καρτούν στο Σημείο

H αρκούδα του Τσέχωφ, μια όπερα αλά καρτούν στο Σημείο Facebook Twitter
0
H αρκούδα του Τσέχωφ, μια όπερα αλά καρτούν στο Σημείο Facebook Twitter

  

"Αχ, καλή μου κυρία! Είστε νέα, όμορφη, ροδοκόκκινη, πρέπει να ζήσετε, να απολαύσετε τη ζωή σας... Η ομορφιά όμως δεν είναι παντοτινή! Ύστερα από δέκα χρόνια θα θελήσετε, βέβαια, να σεργιανάτε σαν την παγόνα και να κουνάτε την ουρά σας στους κυρίους αξιωματικούς, αλλά τότε θα είναι πια αργά".

Έτσι γράφει ο Τσέχωφ στην Αρκούδα, μια κωμική ιστορία σε μια πράξη με πρωταγωνίστρια την ροδομάγουλη χήρα νέα κτηματία Ελένα Ιβάνοβα Ποπόβα. Εμπνευσμένη από το θεατρικό έργο του Άντον Τσέχωφ είναι και η ομώνυμη όπερα του Βρετανού συνθέτη, William Walton. Πρόκειται για μια ευφυέστατη μεταφορά του θεατρικού έργου η οποία ανέβηκε με μεγάλη επιτυχία στη σκηνή χάρη στην συνδρομή του λιμπρετίστα Paul Dehn.

Kρατώντας αναλλοίωτους τους καρικατουρίστικους χαρακτήρες του έργου  Walton και Dehn εμπλούτισαν μουσικά το έργο με νότες και συνθέσεις που  φλερτάρουν με την κινηματογραφική μουσική και το καμπαρέ.

Ο ίδιος ο Walton  ονόμασε το έργο του "extravaganza σε μια πράξη" ,θέλοντας να τονίσει την ακρότητα και την συναισθηματική φόρτιση των χαρακτήρων.


Η ιστορία έχει ως εξής:

Η χήρα Πόποβα θρηνώντας το χαμό του όχι και τόσο πιστού συζύγου της, κάτω απ διερευνητικό βλέμμα του πιστού υπηρέτη Λούκα , δέχεται την επίσκεψη του Σμύρνοφ που ζητά τα χρήματα τα οποία του οφείλει ο μακαρίτης. Η έντονη αντιπαράθεση Σμυρνόφ και Πόποβας  οδηγείτε σε ακρότητες, με μοναδική λύση την μονομαχία. Τα πιστόλια δεν αργούν να βγουν. Μόνο που τη θέση του μίσους παίρνει ο παθιασμένος έρωτας.

H αρκούδα του Τσέχωφ, μια όπερα αλά καρτούν στο Σημείο Facebook Twitter

Γιατί η Αρκούδα ανεβαίνει ως όπερα και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία αφού επαναλαμβάνεται για ακόμα δυο παραστάσεις σήμερα και στις 24 Νοεμβρίου;

“Οπερα γιατί είναι νταντά”, μας λέει ο σκηνοθέτης Νίκος Διαμαντής. “Οπερα στο θέατρο γιατί είναι πρωτοπορία,είναι το απόλυτο θέατρο. Αυτό με κέντρισε από την πρώτη στιγμή. Ακρίβεια και καθαρότητα. Η αναρχική τρελλή κωμωδία του Walton ήταν καθαρό θέατρο. Είχε μιά τρέλλα ,μιά διαφάνεια , ήταν ένα μικρό  αριστούργημα,που χρησιμοποιώντας το έργο του Τσέχωφ ,την Αρκούδα ,πρότεινε μιά σουρεαλιστική στυλάτη κωμωδία. H σχέση των δύο φύλων μέσα από την ανατρεπτική λογική του Walton οδηγείται στα άκρα,στα όρια της μονομαχίας. Οι χαρακτήρες του έργου του Walton πλέον , είχαν μιά  συμπεριφορά που φλέρταρε έντονα με τον βωβό κινηματογράφο ,με τον Μπάστερ Κήτον,με το καρτούν… Ολο το έργο είναι ποτισμένο με φλεγματικό εγγλέζικο χιούμορ που θυμίζει ώρες ώρες Μόντυ Πάιθονς”.

Ιnfo:

Η Αρκούδα του Τσέχωφ 

Θέατρο Σημείο, Χαρ.Τρικούπη 4 (Πίσω από το Πάντειο Πανεπιστήμιο)

17 και 24 Νοεμβρίου

Σκηνοθεσία - φωτισμούς: Νίκος Διαμαντής

Μουσική: William Walton και λιμπρέτο των  Paul Dehn-William Walton

Μουσική διδασκαλία και ζωντανή εκτέλεση της μουσικής: Νίκος Βασιλείου

Τους ρόλους ερμηνεύουν οι: Ειρήνη Αθανασίου [Πόπποβα], Αρκάδιος Ρακόπουλος -Μιχάλης Ψύρας [Σμυρνόφ], Μιχάλης Κατσούλης [Λούκα]

Φωτογραφίες: Αλέξανδρος Παπαϊωάννου



 

 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ