Ένα ψυχαναλυτικό θρίλερ μέσα σε ένα ακραίο εικαστικό κόσμο. Μια Γυναίκα που εγκαταλείπει καριέρα, φίλους, σύζυγο, για να ακολουθήσει ένα απαγορευμένο πάθος που την εξαγριώνει και τη μεταλλάσει σε λύκο. Μια σύγχρονη άγρια Νόρα ή ακόμα και η Ωραία του γνωστού παραμυθιού. Μόνο που εδώ είναι η Ωραία και το Τέρας μαζί.
Η Γυναίκα ξεκινάει σαν μια κανονική γυναίκα, γίνεται λύκος στην πορεία, και στο τέλος είναι μια γυναίκα που έχει κατακτήσει την δύναμη του ζώου. Τι θα κάνει απο εκεί και πέρα δεν ξέρουμε. Και επιστροφή δεν υπάρχει.
Η Γυναίκα στο έργο σου Γυναίκα και Λύκος είναι διαχρονική ή μία γυναίκα της εποχής μας με τις κατακτήσεις της, είτε κοινωνικά είτε ερωτικά;
Η Γυναίκα στο έργο μου είναι μια γυναίκα της εποχής μας, ολοκληρωμένη, χειραφετημένη, ανεξάρτητη, μια γυναίκα που σκέφτεται, και που έχει επιλέξει να παντρευτεί έναν ευαίσθητο άντρα που την αγαπά. Μια γυναίκα ενταγμένη που πατά γερά στα πόδια της. Παρόλα αυτά ένας αποτυχημένος έρωτας την κάνει να αναθεωρήσει όλη της την ζωή και τις επιλογές της και για να μη συνθλιβεί από όλα, αρνήται την ανθρώπινη της φύση και εύχεται να ήταν ζώο, ένα ζώο δυνατό και άγριο, ένας λύκος. Μέσα σε αυτή την κρίση που παρακολουθούμε στο έργο, η γυναίκα απομακρύνεται από όλα όσα είχε κατακτήσει, σα να έχει πάρει η ίδια φωτιά καίει τα πάντα στο πέρασμα της, οδηγούμενη στο άγνωστο, θέλοντας να πλησιάσει τον λύκο, επιζητώντας απελπισμένη τον άλλον που έχει χάσει, και μαζί του μιά άγρια ευτυχία. Παρακολουθούμε την διαδρομή της που είναι σκοτεινή, αλλά και σαρωτική.
Ακούγεται σαν ένα παραμύθι για ενήλικους. Όταν ξεκινούσες να το γράφεις είχες στο νου σου κάποια ηρωίδα από παραμύθι ή άλλες σύγχρονες αναφορές ;
Είχα στο νου μου την ηρωίδα του Ιψεν τη Νόρα στο Κουκλόσπιτο, μόνο που σήμερα η Νόρα είναι αλλιώς, και το Κουκλόσπιτο της έχει διευρυνθεί και είναι όλη η κοινωνία που την πνίγει. Θαυμάζω τον Ιψεν για την δομή των έργων του, τις γυναίκες ηρωίδες του, την γραφή του πού, ενώ πατάει στο νατουραλισμό, έχει μεγάλη ποιητικότητα στην πλοκή, στην συνολική σύλληψη του κάθε έργου. Και από τα αγαπημένα μου κομμάτια του είναι το τελευταίο μέρος από το Κουκλόσπιτο, όπου αποκαλύπτεται με τρομακτικό τρόπο -όπως γίνεται πάντα άλλωστε και στην ζωή-, η αλήθεια. Και η Νόρα του Ιψεν φεύγει από το σπίτι της. Το δικό μου έργο ξεκινά με μια σημερινή γυναίκα, ελεύθερη, που φεύγει από το σπίτι της. Από εκεί και πέρα θίγονται κάποια ερωτήματα. Έχει η ευτυχία αγριότητα; Η επιθυμία βία; Τι κάνουμε αντιμέτωποι με το άγνωστο; Οι ήρωες στο έργο μιλάνε ο ένας στον άλλον με ερωτήσεις.
Συνήθως ο άντρας είναι ο φορέας της βίας και της αγριότητας. Στο έργο σου τι συμβολίζει; Καταπνίγεται από τη Γυναίκα η οποία παίρνει τη θέση του ή αποκτάει άλλο ρόλο;
Ο άντρας της στο έργο είναι πιο συγκρατημένος, πιο αλλοτριωμένος από τον σύγχρονο τρόπο ζωής, πιό συντηρητικός. Είναι συνέχεια κολλημένος στην οθόνη του υπολογιστή του, έχει απομακρυνθεί από τον κόσμο της φύσης και των ενστίκτων. Είναι παρατηρητής της ζωής. Δεν ζει ο ίδιος. Φοβάται να ζήσει, έχει ξεχάσει πως είναι να ζει με το σώμα του, έχει βολευτεί σε μιά επιφανειακή κατάσταση, έχει ουσιαστικά παραιτηθεί.
Θα το χαρακτήριζες ένα φανταστικό έργο με συμβολισμούς ή ένα έργο ρεαλιστικό με φλασμπακ σε παιδικές αναμνήσεις που μας στοιχειώνουν μέσα από μια λανθασμένη αθωότητα και άρνηση να ωριμάσουμε;
Καλή ερώτηση. Είναι αθωότητα έως αφέλεια το να θέλουμε να αλλάξουμε; Είναι ωριμότητα το να αποδεχόμαστε τα πράγματα ως έχουν και να μη ζητάμε κάτι πέρα από αυτά που μπορεί και καλά καλά να μη ξέρουμε τι είναι αυτό το άλλο; Το έργο ξεκινάει ρεαλιστικά, και έπειτα γίνεται παραμύθι, για να καταλήξει πάλι στον ρεαλισμό. Η Γυναίκα ξεκινάει σαν μια κανονική γυναίκα, γίνεται λύκος στην πορεία, και στο τέλος είναι μια γυναίκα που έχει κατακτήσει την δύναμη του ζώου. Τι θα κάνει απο εκεί και πέρα δεν ξέρουμε. Και επιστροφή δεν υπάρχει.
Γυναίκα και Λύκος της Έλενας Πέγκα
Σκηνοθεσία: Έλλη Παπακωνσταντίνου
Παίζουν: Θεοδώρα Τζήμου, Λένα Δροσάκη, Ελίνα Ρίζου, Νικόλας Χανακούλας, Βασίλης Μαργέτης, Περικλής Γιώργος Φωκιανός, Αλέξανδρος Παπαϊωάννου
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Ηρώων και Πολυτεχνείου 32, 210 4143310-320
Παρ. Σαβ. Δευτ. & Τρ 21.00 κυρ. 19.00 για πέντε μόνο παραστάσεις
ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ
σχόλια