Λέκκας: «Να γίνουν ζώνες ασφαλείας στο Ναυάγιο» - Οι απαράδεκτες εικόνες που κατήγγειλε ο καθηγητής

Λέκκας: «Να γίνουν ζώνες ασφαλείας στο Ναυάγιο» - Οι απαράδεκτες εικόνες που κατήγγειλε ο καθηγητής Facebook Twitter
0

Την εφαρμογή μέτρων διαχείρισης και ορισμού ζώνης ασφαλείας στο σημείο όπου σημειώθηκε η κατολίσθηση βράχων στην παραλία Ναυάγιο της Ζακύνθου, προτείνει ο Καθηγητής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας, Ευθύμιος Λέκκας ο οποίος έχει αναλάβει την αυτοψία στο σημείο.

Κατά τη χθεσινοβραδινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο καθηγητής ανέπτυξε το σχέδιο του και την ανάλυση που έκανε τόσο στο φαινόμενο, όσο και στα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν.

Ο κ. Λέκκας ξεκίνησε την τοποθέτησή του με μια γενικότερη αναφορά στο αναβρασμό που βρίσκεται η τοπική αυτοδιοίκηση λόγω των φυσικών καταστροφών που καλείται να διαχειριστεί και που το θεσμικό πλαίσιο μπερδεύει παρά διευκολύνει καταστάσεις. Ακολούθως αναφέρθηκε στην περιοχή που εκδηλώθηκε η κατολίσθηση προεκτιμώμενου όγκου 5,0000 κυβικών μέτρων, σε περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλους, ίσως την πιο όμορφη παραλία που υπάρχει σε παγκόσμιο επίπεδο.


«Μια κατολίσθηση που μας έβαλε σε έναν προβληματισμό για το κατά πόσο είναι ασφαλής η επίσκεψη και η παραμονή των χιλιάδων επισκεπτών της περιοχής του Ναυαγίου. Άρα λοιπόν έχουμε να κάνουμε με γεωδυναμικά φαινόμενα που δημιούργησαν τις παραλίες αλλά με την επίσκεψη των ανθρώπων και των τουριστών δημιουργούν κάποιους κινδύνους. Πρέπει να βρούμε ένα τρόπο ώστε αυτές οι παραλίες να παραμένουν επισκέψιμες δεδομένου ότι είναι αυτό που έχουμε να επιδείξουμε σε παγκόσμιο επίπεδο. Το θέμα είναι πώς θα διατηρήσουμε αυτές τις παραλίες επισκέψιμες και πως θα προφυλάξουμε τον κόσμο έτσι ώστε να μην έχουμε απώλειες. Γιατί ενδεχόμενη απώλεια στην περιοχή αυτή θα είχε μεγάλο αντίκτυπο στον τουρισμό στην χώρα μας. Η πρόκληση σε μας είναι να επισκέψιμες και ασφαλείς οι παραλίες μαζί με τα φαινόμενα που εκδηλώνονται», ανέφερε ο κ. Λέκκας.

Λέκκας: «Να γίνουν ζώνες ασφαλείας στο Ναυάγιο» - Οι απαράδεκτες εικόνες που κατήγγειλε ο καθηγητής Facebook Twitter

Το σχέδιο Λέκκα


«Σε ότι αφορά στην μεθοδολογία που θα εφαρμοστεί στην παραλία, στην προκειμένη δεν ισχύουν όλα αυτά που εφαρμόστηκαν σε άλλες περιοχές όπως δίκτυα συγκράτησης, αγκυρώσεις, ινώσεις, υποστηρίξεις με μπετόν, δεδομένου ότι έχουμε να κάνουμε με θέσεις ιδιαίτερου περιβαλλοντικού κάλους, όπου αυτές οι παρεμβάσεις θα αλλοιώσουν την περιοχή». «Για αυτό« όπως ανέφερε ο κ. Λέκκας «θα εφαρμοστεί μια μεθοδολογία που θα μπορέσει να μειώσει την διακινδύνευση που υπάρχει με κάποιες έξυπνες λύσεις όπως στο Πόρτο Κατσίκι που κάναμε την λεγόμενη ζωνοποίηση».

Πάνω στην παραλία χαράξαμε ζώνες και τις σηματοδοτήσαμε, οι οποίες είναι διαφορετικού κινδύνου. Είναι η ζώνη που δεν θα επιτρέπει να πάνε οι επισκέπτες και μια ενδιάμεση ζώνη που θα υπάρχει πολύ μικρή διακινδύνευση. Αυτές οι ζώνες θα σηματοδοτούνται με απλή σήμανση, με κάποιες πινακίδες, κολονάκια και καλαίσθητα σχοινιά που θα επισημαίνουν τον κίνδυνο και θα τηρούνται οπωσδήποτε οι οδηγίες. Η ζωνοποίηση αυτή δεν είναι απλό πράγμα γιατί πρέπει να γίνει ανάλυση στο πρανές, των βράχων, ανάλυση με στατικές συνθήκες φόρτισης προκειμένου να δούμε σε τι θέση θα καταλήξουν πιθανές κατολισθήσεις. Ανάλογα με την θέση και πολλούς συντελεστές που θα έχουμε υπόψη μας θα κάνουμε την ζωνοποίηση που είναι μια απλή παρέμβαση και έχει μηδενικό κόστος και μειώνει κατακόρυφα την διακινδύνευση στην παραλία».

Αυτοψία από ξηράς

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του imerazante.gr, ο κ. Λέκκας χθες το μεσημέρι επισκέφθηκε την περιοχή πάνω από το Ναυάγιο όπου πραγματοποίησε -όπως θα κάνει και σήμερα- εξειδικευμένες έρευνες με χρήση Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (UAV) και οργάνων αποτύπωσης αναγλύφου υψηλής ευκρίνειας (LIDAR), με στόχο την ακριβή εκτίμηση της ευστάθειας των βραχωδών όγκων στα πρανή της περιοχής του Ναυαγίου.

Τα αποτελέσματα της έρευνας θα βοηθήσουν για να ληφθούν αποφάσεις σχετικά με τη δυνατότητα που θα έχουν οι τουρίστες να προσεγγίζουν το σημείο δια θαλάσσης ή δια ξηράς.


Έκανε αυτοψία στο σημείο που κατ' επανάληψη έχουμε θρηνήσει θύματα. «Διαπιστώθηκε ότι υπάρχει ευστάθεια στο χείλος του πρανούς αλλά στην συνέχεια θα κάνουμε τις αναλύσεις και κατά πόσο είναι τα τεμάχια προς κατάπτωση. Ανάλογα με την πορεία των ερευνών θα προτείνουμε λύσεις που έχουν στόχο να σηματοδοτήσουν την περιοχή υψηλής διακινδύνευσης ώστε να μειωθούν οι απώλειες. Μην ξεχνάμε πως έχει κατολισθήσει το 1/5 που συνολικού πετρώματος που βρίσκεται στο συγκεκριμένο σημείο. Υπό τον κίνδυνο της απόσπασης μελλοντικά βράχου προς την παραλία με κίνδυνο να πέσουν πάνω σε επισκέπτες θα μπορούσε να τοποθετηθεί αρκετά μέτρα πιο πίσω από το πρανές και χωρίς να παρεμποδίζει τη φωτογράφηση ενός είδους περίφραξη. Από εκεί και πέρα μην ξεχνάμε τον ατομικό κίνδυνο και την υπευθυνότητα καθενός να μην διακινδυνεύσει τη ζωή του. Ευτυχώς είμαστε σε περίοδο που τελειώνει η τουριστική σεζόν γιατί αν ήμασταν στην αρχή οι επιπτώσεις οι οικονομικές θα ήταν μεγάλες στους επαγγελματίες και στην εικόνα του τουρισμού και ευτυχώς δεν είχαμε θύματα όταν έγινε η εκδήλωση των φαινομένων. Έχουμε όλο τον χρόνο μπροστά μας. Μπορούμε να δώσουμε οδηγίες και έχουμε όλη την άνεση να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε όσα ανέφερα», δήλωσε ο κ. Λέκκας.


Ωστόσο, εκτίμησε πως στην παρούσα φάση και υπό τις προϋποθέσεις που ανέφερε θα μπορούσε να αρθεί η από ξηράς πρόσβασης στο συγκεκριμένο σημείο.

Λέκκας: «Να γίνουν ζώνες ασφαλείας στο Ναυάγιο» - Οι απαράδεκτες εικόνες που κατήγγειλε ο καθηγητής Facebook Twitter

Απαράδεκτες εικόνες στο πλάτωμα


Ο Καθηγητής γεωλογίας του ΕΚΠΑ δεν παράλειψε να αναφερθεί και στις απαράδεκτες εικόνες που συνάντησε κατά την αυτοψία που έκανε στο πλάτωμα πάνω από το Ναυάγιο, επισημαίνοντας πως «είναι ανεπίτρεπτο για ένα τουριστικό προορισμό που του έχει χαριστεί η πιο διάσημη παραλία του κόσμου από ξηράς να παρουσιάζει στον επισκέπτη εικόνες όπως αυτές που συνάντησα. Εικόνες εγκατάλειψης με ένα μισοερειπωμένο κτήριο, χόρτα, σκουπίδια εδώ και εκεί, απουσία περίφραξης, απαράδεκτες καντίνες, χωρίς τουαλέτες και μια εξέδρα που για να φωτογραφίσει ο ένας πρέπει να έχει φύγει ο προηγούμενος και αφού κρεμαστεί για να μπορέσει να δει το πλοίο».

Ο κ. Λέκκας όταν του αντέτειναν πως η κατάσταση έχει ως έτσι λόγω ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων που εγείρουν διάφοροι και πως μπορεί να ξεπεραστεί απάντησε πως μια λύση θα ήταν η κήρυξη της περιοχής σε έκτακτη ανάγκη, καθόσον έτσι διευκολύνονται διαδικασίες εξωραϊσμού και παρεμβάσεων.


Τη διαπίστωση αυτή ενίσχυσε με την τοποθέτησή του ο δημοτικός σύμβουλος και πρώην δήμαρχος Ελατίων Νίκος Ακτύπης τονίζοντας "το καθεστώς ανομίας που επικρατεί εδώ και χρόνια όταν κάποιοι έκοψαν την εξέδρα που τοποθετήθηκε, μετέτρεψαν το πνευματικό Κέντρο με άδεια της Ναοδομίας σε ταβέρνα με άδεια της Πολεοδομίας, τις απαγορεύσεις του Δασαρχείου για μπουν χημικές τουαλέτες διότι είναι δασική έκταση και την εξαφάνιση σε μια νύχτα των σημάνσεων εντός θάλασσας για το που θα αγκυροβολουν τα ημερόπλοια με ασφάλεια".

Mε πληροφορίες από imerazante.gr

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δήμαρχος Αράχωβας για μποτιλιάρισμα: Μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες και έκλεισε τις δύο λωρίδες

Ελλάδα / Δήμαρχος Αράχωβας για μποτιλιάρισμα: Μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες και έκλεισε τις δύο λωρίδες

«Η Τροχαία έκανε ελέγχους αλλά αν κλείσουν και τα δύο τα ρεύματα, θα μπλοκαριστεί και η Τροχαία και τα εκχιονιστικά μέσα στις ουρές» εξήγησε
LIFO NEWSROOM
ΕΥΔΑΠ για τα λύματα στην παραλιακή: Το δίκτυο αποχέτευσης υπερφορτώνεται λόγω των 7.000 παράνομων συνδέσεων

Ελλάδα / ΕΥΔΑΠ για λύματα στην Παραλιακή: Το δίκτυο υπερφορτώνεται λόγω 7.000 παράνομων συνδέσεων

Η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία παραδέχεται το πρόβλημα και το αποδίδει στις παράνομες συνδέσεις στο δίκτυο, για τις οποίες, όπως τόνισε, λαμβάνονται μέτρα
LIFO NEWSROOM