Ανακοίνωση - απάντηση σε δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι καθηγητές της Μαγνησίας απέρριψαν δωρεά που αφορούσε τον βασικό εξοπλισμό εργαστηρίων σε σχολεία, εξέδωσε το Ίδρυμα Μποδοσάκη.
Τα σχετικά δημοσιεύματα αναφέρονταν σε ανακοίνωση της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, Νομού Μαγνησίας, η οποία έκανε λόγο για «χορηγία» του Ιδρύματος και καλούσε τους συλλόγους και τους διευθυντές των Γυμνασίων να μην τη δεχθούν.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ δήλωνε, μεταξύ άλλων, την «κατηγορηματική του αντίθεση στην οποιαδήποτε προσπάθεια εμπορευματοποίησης της Παιδείας» και πρόσθετε πως «απορρίπτει τη λογική των χορηγιών που υποκαθιστά την ευθύνη και την υποχρέωση του Κράτους για τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων».
Απαντώντας, το Ίδρυμα Μποδοσάκη επισημαίνει πως «ήρθε άτυπα σε επαφή με τα κατά τόπους Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ), προκειμένου να καταγραφούν οι ανάγκες σε βασικό εξοπλισμό των εργαστηρίων φυσικών επιστημών των σχολείων της β' βαθμιας εκπαίδευσης της χώρας» και ότι «ήδη, πολλά ΕΚΦΕ ανά τη χώρα έχουν ανταποκριθεί θετικά στην πρόσκληση αυτή».
Τονίζει πως «καμία "χορηγία" δεν έχει εγκριθεί ή δρομολογηθεί αυτή τη στιγμή από το Ίδρυμα Μποδοσάκη, καθώς είναι σε εξέλιξη τόσο η καταγραφή των αναγκών όσο και η αναζήτηση πόρων, πλέον αυτών που διαθέτει το ίδιο το Ίδρυμα στο πλαίσιο των σκοπών του, για την υλοποίηση του προγράμματος αυτού».
Σε κάθε περίπτωση, υπογραμμίζει, «πρόκειται για δωρεές και όχι για χορηγίες, καθώς το Ίδρυμα Μποδοσάκη επιτελεί κοινωνικό έργο και δεν επιδιώκει, ούτε επιζητά, κανενός είδους εμπορική ή άλλη αναγνώριση για το έργο αυτό».
Ολόκληρη η ανακοίνωση του Ιδρύματος Μποδοσάκη:
«Σε σχέση με πρόσφατα δημοσιεύματα, τα οποία τροφοδότησε επιστολή της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) του Νομού Μαγνησίας, η οποία κάνει λόγο για απόρριψη «χορηγίας» του βασικού εξοπλισμού των εργαστηρίων φυσικών επιστημών των σχολείων της β' βαθμιας εκπαίδευσης, το Ίδρυμα Μποδοσάκη επισημαίνει τα εξής:
1. Το Ίδρυμα, στο πλαίσιο της διαδικασίας καταγραφής των αναγκών στον τομέα της παιδείας - τομέας που αποτελεί στρατηγικό πυλώνα ενασχόλησής του από την έναρξη της λειτουργίας του και σύμφωνα με την παρακαταθήκη του Ιδρυτή του - ήρθε άτυπα σε επαφή με τα κατά τόπους Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ), προκειμένου να καταγραφούν οι ανάγκες σε βασικό εξοπλισμό των εργαστηρίων φυσικών επιστημών των σχολείων της β' βαθμιας εκπαίδευσης της χώρας.
2. Ήδη, πολλά ΕΚΦΕ ανά τη χώρα έχουν ανταποκριθεί θετικά στην πρόσκληση αυτή, καταγράφοντας τις ανάγκες των σχολείων σε βασικό εξοπλισμό εργαστηρίων και αναδεικνύοντας τη χρησιμότητα ύπαρξης του εξοπλισμού αυτού (π.χ. δοκιμαστικοί σωλήνες, καμινέτα, μικροσκόπια κτλ), ο οποίος επιτρέπει τη διεξαγωγή απλών, βασικών πειραμάτων με υψηλό εκπαιδευτικό όφελος για τα παιδιά.
3. Καμία «χορηγία» δεν έχει εγκριθεί ή δρομολογηθεί αυτή τη στιγμή από το Ίδρυμα Μποδοσάκη, καθώς είναι σε εξέλιξη τόσο η καταγραφή των αναγκών όσο και η αναζήτηση πόρων, πλέον αυτών που διαθέτει το ίδιο το Ίδρυμα στο πλαίσιο των σκοπών του, για την υλοποίηση του προγράμματος αυτού.
Επισημαίνεται ότι, ως Κοινωφελής Οργανισμός, το Ίδρυμα Μποδοσάκη έχει διαθέσει από την αρχή της λειτουργίας του περισσότερα από 400 εκ ευρώ για την εκπλήρωση των σκοπών του. Τα χρήματα αυτά έχουν δαπανηθεί δίνοντας έμφαση στη μείωση της ανισότητας των ευκαιριών, στην εκπαίδευση των νέων, στη βελτίωση ιατρικών και ερευνητικών υποδομών και στην προώθηση της προστασίας του περιβάλλοντος. Ο προϋπολογισμός για την ενίσχυση της παιδείας αποτελεί σε ετήσια βάση περίπου το 50% του συνολικού προϋπολογισμού του Ιδρύματος. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για δωρεές και όχι για χορηγίες, καθώς το Ίδρυμα Μποδοσάκη επιτελεί κοινωνικό έργο και δεν επιδιώκει, ούτε επιζητά, κανενός είδους εμπορική ή άλλη αναγνώριση για το έργο αυτό».