1.
Αερόδρομιο Changi, Σινγκαπούρη - Safdie Architects (αναμένεται να ολοκληρωθεί τo 2018)
Ο αρχιτέκτονας Moshe Safdie - ο οποίος σχεδίασε το εκπληκτικό συγκρότημα κατοικιών Habitat 67 στο Μόντρεαλ - ξεκίνησε την κατασκευαστική επέκταση του αεροδρομίου Changi στην Σιγκαπούρη το Δεκέμβριο του 2014.
Με χώρους όπως η "Κοιλάδα του Δάσους", οι "Κήποι Κοσμημάτων" και έναν τεχνικό καταρράκτη 40 μέτρων το αεροδρόμιο θυμίζει περισσότερο κάποια παραμυθένια χώρα βγαλμένη από παραμύθι, παρά έναν αερολιμένα.
Δέντρα, φοίνικες, και φτέρες θα περικλείονται από έναν γυάλινο θόλο 134.000 τετραγωνικών.
Το αεροδρόμιο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2018, και σύμφωνα με τον αρχιτέκτονα θα πρόκειται για το πρωτότυπο ενός νέου είδους αστικού δημόσιου χώρου.
2.
Διεθνές Αεροδρόμιο Mexico City, Μεξικό -Foster and Partners (αναμένεται να ολοκληρωθεί τo 2018)
Τον Σεπτέμβριο του 2014 η βρετανική αρχιτεκτονική εταιρεία Foster and Partners κέρδισε τον διαγωνισμό για τον σχεδιασμό ενός από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια του κόσμου.
Σε συνεργασία με την μεξικάνικη εταιρεία Fernando Romero Enterprise οι αρχιτέκτονες της Foster and Partners παρουσίασαν τα σχέδια του τεράστιου αεροδρομίου(550.000 τμ) που θα περικλείεται από μία κατασκευή που θυμίζει κέλυφος.
Το νέο διεθνές αεροδρόμιο της Πόλης του Μεξικού έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενήσει τον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό των επιβατών, και θυμίζει το πρώτο παγκοσμίως ιδιωτικό διαστημοδρόμιο, στο Νέο Μεξικό, σχεδιασμένο από την ίδια εταιρεία.
Η δομή του σκελετού του αεροδρομίου αποτελείται από προκατασκευασμένα κομμάτια, γεγονός που επιτρέπει την ταχεία ανοικοδόμησή του και μάλιστα χωρίς της μεσολάβηση σκαλωσιών. Το νέο αεροδρόμιο θα είναι eco-friendly, αξιοποιώντας την ηλιακή ενέργεια, συγκεντρώνοντας το νερό της βροχής, και διατηρώντας την εσωτερική θερμοκρασία του κτιρίου με χρήση φυσικού εξαερισμού.
3.
Διεθνές Αεροδρόμιο Chhatrapati Shivaji του Μουμπάι, Ινδία – Robert Polidori/SOM (ολοκληρώθηκε το 2014)
Σχεδιασμένος για να θυμίζει τα φτερά από την ουρά ενός παγωνιού, αλλά και τα παραδοσιακά υπαίθρια Ινδικά περίπτερα, ο θόλος αυτού του αεροδρομίου είναι μέρος μιας ευρύτερης τάσης κατά την οποία η τοπική αρχιτεκτονική κουλτούρα μιας χώρας αντικατοπτρίζεται στα αεροδρόμιά της.
Η νέα αυτή η προσθήκη στο αεροδρόμιο της Βομβάης δόθηκε σε λειτουργία τον Φεβρουάριο του 2014 και αποτελεί το όραμα της αμερικανικής αρχιτεκτονικής εταιρείας SOM. Σύμφωνα με τους αρχιτέκτονες η δομή του αεροδρομίου αντανακλά την νέα παγκόσμια και υψηλής τεχνολογίας ταυτότητα της πόλης, και είναι διαποτισμένη με τα στοιχεία του τοπικού περιβάλλοντος, με την ιστορία και τον πολιτισμό της.
4.
Διεθνές αεροδρόμιο Shenzhen Bao'an, Κίνα - Archivio Fuksas (ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2013)
Καλυπτόμενο με ένα επιβλητικό κυψελοειδές μοτίβο μήκους 1,5 χιλιομέτρων, το νέο αεροδρόμιο του Shenzhen Bao'an σχεδιάστηκε για να μοιάζει με ένα διαβολόψαρο (manta ray), σύμφωνα με τους αρχιτέκτονες του Studio Fuksas.
Οι ίδιοι περιγράφουν με έναν μάλλον ποιητικό τρόπο το σχήμα του αεροδρομίου ως "ένα ψάρι που αναπνέει και αλλάζει το σχήμα του, υφίσταται μεταβολές, και τελικά μετατρέπεται σε πουλί για να γιορτάσει το συναίσθημα και τη φαντασία μιας πτήσης".
Το συγκεκριμένο design εφέ συνεχίζεται και στους εσωτερικούς χώρους του αερολιμένα, με τους φεγγίτες να επιτρέπουν το φυσικό φως εισχωρεί στο εσωτερικό τού με μια διάστικτη επίδραση.
5.
Διεθνές αεροδρόμιο Chongqing Jiangbei, Κίνα – ADPI (αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2015)
Οι αρχιτέκτονες της ADPI συνεχίζουν την τάση που θέλει μεγάλους χώρους με πράσινο μέσα στα αεροδρόμια. Με δύο πτέρυγες που αποτελούν αναφορά στους δύο ποταμούς του Chongqing , η δομή του καινούριου αυτού αεροδρομίου βρίσκεται μέσα σε ένα πάρκο.
Μόλις ολοκληρωθεί, το αεροδρόμιο θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί 55 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, φτάνοντας την 15η θέση ανάμεσα στα μεγαλύτερα αεροδρόμια του κόσμου.
6.
Διεθνές αεροδρόμιο του Pulkovο, Ρωσία – Grimshaw Architects (ολοκληρώθηκε το 2014)
Σχεδιασμένο από το γραφείο των Grimshaw architects -και με κύριο στόχο να συμφωνεί αρχιτεκτονικά με τα ακραία καιρικά φαινόμενα της Αγίας Πετρούπολης - ο νέος τερματικός σταθμός στο αεροδρόμιο Πούλκοβο διαθέτει μία θεαματική αναδιπλούμενη οροφή, επενδυμένη με μεταλλικά πάνελ που θυμίζουν τα επιχρυσωμένα καμπαναριά των εκκλησιών της πόλης.
Μια σειρά από συνδεδεμένες μεταξύ τους ζώνες αντανακλούν το αστικό τοπίο της Αγίας Πετρούπολης.
Η δεύτερη και τελική φάση του έργου θα ολοκληρωθεί το 2015, οπότε και το αεροδρόμιο θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί 17 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.
7.
Istanbul New Airport, Τουρκία - Grimshaw/Nordic Office of Architecture/Haptic (αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2019)
Και πάλι το αρχιτεκτονικό γραφείο των Grimshaw Architects επιβλέπει το σχεδιασμό του νέου αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης το οποίο αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση αρχικά 90 κι έπειτα 150 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως, μετά την ολοκλήρωσή του το 2019.
Με ένα και μόνο επιβλητικό θολωτό κουβούκλιο ως σήμα κατατεθέν του, οι αρχιτέκτονες λένε ότι πρόκειται να είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου που θα βρίσκεται κάτω από μία μόνο οροφή.
"Εμπνευστήκαμε από τα τοπικά χρώματα και σχέδια, την ποιότητα του φωτός και πώς αυτό διαπερνά τα κτίρια, καθώς και από την παραδοσιακή αρχιτεκτονική όπως αυτή φαίνεται καθαρά στο Τζαμί του Σουλεϊμάν", υποστηρίζει ο Τόμας Stokke, ο διευθυντής της εταιρείας Hapic που συνεργάζεται με την Grimshaw Architects και το σκανδιναβικό Nordic Office of Architecture για την ολοκλήρωση του έργου.
8.
Αεροδρόμιο Mount Fuji Shizuoka airport, Ιαπωνία - Shigeru Ban
Ο νικητής του Pritzker Prize, Shigeru Ban, σχεδιάζει ένα τερματικό για το αεροδρόμιο που βρίσκεται στην βάση του βουνού Φούτζι. Εμπνευσμένο από τις φυτείες τσαγιού γύρω από το βουνό, τα σχέδιά του περιλαμβάνουν κυρίως καμάρες, ενώ στο εσωτερικό του αεροδρομίου το φυσικό φως θα διαχέεται από ένα κουβούκλιο οροφής κατασκευασμένο από ξύλο laminate – design που αποτελεί σήμα κατατεθέν του Ιάπωνα αρχιτέκτονα.
σχόλια