Στις 23 Νοεμβρίου οι επιχειρήσεις ετοιμάζονται για το Black Friday και οι φωτογραφίες από όλο τον κόσμο - εσχάτως και από την Ελλάδα - θα είναι πρωτοσέλιδο.
Αλλά η «Μαύρη Παρασκευή» ωχριά μπροστά σε αυτό που θα γίνει σε λίγες ώρες.
Τα ξημερώματα της Κυριακής, ξεκινά η Singles Day 2018, το μεγαλύτερο εμπορικό γεγονός του έτους το οποίο δεν είναι πολύ γνωστό σε ΗΠΑ και Ευρώπη.
Η μέρα αυτή ξεκίνησε και αναπτύχθηκε στην Κίνα και τα οικονομικά νούμερα τρομάζουν. Εγκαινιάστηκε από τον κινεζικό κολοσσό Alibaba το 2009 και έκτοτε ξεπέρασε τη μαύρη Παρασκευή ως η μεγαλύτερη ημέρα πωλήσεων στον κόσμο.
Πέρυσι, η Singles Day ολοκληρώθηκε με ρεκόρ πωλήσεων 25,3 δισ. δολαρίων για τον όμιλο Alibaba, ποσό διπλάσιο από τον τζίρο του Black Friday και του Cyber Monday μαζί.
Η προέλευσή της μέρας ξεκινά από το 1993, όταν οι φοιτητές του πανεπιστημίου Nanjing της Κίνας αγόρασαν δώρα στους εαυτούς τους για να γιορτάσουν το ότι ήταν single και να αντισταθούν στην κοινωνική πίεση για να παντρευτούν.
Οι μαθητές επέλεξαν την 11η Νοεμβρίου ως «ημέρα κατά του Αγίου Βαλεντίνου», με κάθε μοναδικό ψηφίο της ημερομηνίας (11.11) να αντιπροσωπεύει ένα ξεχωριστό άτομο και να ερμηνεύεται ως single.
Η Singles Day ωστόσο διαφέρει από την εκπτωτική Μαύρη Παρασκευή καθώς στοχεύει σε είδη πολυτελείας, με λιγότερη έμφαση στις μεγάλες εκπτώσεις. Θεωρητικά αγοράζει κάτι καλό και ακριβό για σένα και αυτό σημαίνει όχι φτηνότερες τιμές, αλλά ανώτερη ποιότητα και υψηλή τιμή.
«Αυτό που ξεκίνησε ως ευκαιρία για τους ανθρώπους που ήθελαν να γιορτάσουν την ανεξαρτησία τους εξελίχθηκε σε μία από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες για αγορά ακριβών δώρων στην Κίνα», ανέφεραν οι αναλυτές της Fung Global Retail & Technology το 2017.
Ο τζίρος είναι πραγματικά τεράστιος καθώς εκτός από τον Alibaba, η JD.com πέτυχε επίσης να βάλει στα ταμεία της 19,1 δισ. δολάρια σε μία μέρα.
Οι αγοραστές σε 225 χώρες προμηθεύτηκαν αγαθά από περισσότερες από 140.000 επιχειρήσεις, σύμφωνα με στοιχεία της Alibaba. Στην κορύφωση των πωλήσεων, οι υπηρεσίες cloud της Alibaba επεξεργάστηκαν 325.000 συναλλαγές ανά δευτερόλεπτο. Συνολικά παραδόθηκαν 812 εκατομμύρια πακέτα.
Για την 10η επέτειο της γιορτής, η Alibaba επεκτείνει τις πωλήσεις για 48 ώρες, παρέχοντας στους αγοραστές περισσότερο χρόνο για να περιηγηθούν σε 500.000 αντικείμενα από 180.000 μάρκες και 75 χώρες.
Φέτος η μέρα θα κάνει ρεκόρ, θα είναι μεγαλύτερη και πιο επιτυχημένη, υπόσχεται ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alibaba.
Η Alibaba είναι ήδη έτοιμη: η εταιρεία άνοιξε τη μεγαλύτερη ρομποτική αποθήκη της Κίνας και ναύλωσε 51 διεθνείς πτήσεις και 1.000 κοντέινερ μεταφοράς καθώς εκτιμά ότι θα φτάσει το 1 δισ. εντολές πελατών.