Τα γεγονότα
Από όσα διάβασα για το θέμα μεγαλύτερη εντύπωση μου έκανε το άρθρο της Αυστραλής δημοσιογράφου Gabrielle Chan στην Guardian. Το άρθρο έχει τον επιθετικό τίτλο αφιερωμένο στον πρόσωπο που έλαβε μέρος στην καμπάνια: Jona Weinhofen should stick to guitar: his anti-shearing act is a work of fiction.
Τα επιχειρήματα του άρθρου μέσες-άκρες εξαντλούνται στην εμπειρία της δημοσιογράφου (έχει ζήσει είκοσι χρόνια σε φάρμα της Αυστραλίας και ποτέ δεν έχει δει να γίνεται κάτι τέτοιο) και στην σύνδεση της ποιότητας του μαλλιού με την καλή μεταχείριση του ζώου. «Το μαλλί έχει μια τιμή. Μαλλί με κομμάτια δέρματος δεν έχουν τιμή. Αυτό το επιχείρημα της PETA δεν ευσταθεί» γράφει χαρακτηριστικά. Στο τέλος αναφέρει ότι πρέπει και οι δυο πλευρές να συζητήσουν για το θέμα αλλά με τα γεγονότα.
Εδώ είναι το φάουλ. Ας μιλήσουμε για τα γεγονότα. Η Peta Αμερικής έχει δώσει στην δημοσιότητα από το 2014 το παρακάτω βίντεο από φάρμα της Αυστραλίας. Και αυτό χρησιμοποιεί ως ακράδαντο επιχείρημα και σήμερα. Τα ζώα χτυπιούνται στο κεφάλι από τους εργάτες, κάποια τραυματίζονται. Τα κουρεύουν σαν να κουρεύουν κάτι νεκρό.
«Το βίντεο είναι παλιό. Η Peta μας δουλεύει», «Σε ένα ποσοστό 99% οι συνθήκες στις φάρμες δεν είναι αυτές. Με το 1% θα ασχολούμαστε;» είναι μερικά από τα σχόλια χρηστών που συνοδεύουν το βίντεο οι οποίοι δεν έχουν πειστεί για τις προθέσεις της Peta.
Η Peta δεν παρουσίασε το βίντεο ως καινούριο. Το ανασύρει ξανά τώρα με αφορμή την νέα της καμπάνια της. Ούτε είναι εύκολο να μπουν οι ακτιβιστές κάθε μέρα στις φάρμες. Επίσης αυτό το «συμβαίνει στο 1%» πως μπορούν να το γνωρίζουν; Και ακόμα και αν συμβαίνει στο 1%(που δεν νομίζω) πρέπει να αδιαφορήσουμε για αυτό; Δηλαδή για να ενδιαφερθούμε για την κακοποίηση των ζώων πρέπει να το κάνουμε όταν ξεπεράσει ένα ποσοστό;
Η καμπάνια
Ο κιθαρίστας της metal Jona Weinhofen κρατάει ένα ματωμένο αρνί κατασκευασμένο από πλαστικό. Στόχος της καμπάνιας είναι να σοκάρει και να ευαισθητοποιήσει. Και το κάνει πετυχημένα. Εδώ, μου κάνει τρομερή εντύπωση η αντίδραση των επικριτών για την ψεύτικη εικόνα(ένα ψέμα βέβαια που από την αρχή έχει αποκαλυφθεί).
Υπάρχει καμπάνια που να μην παίζει με την φαντασία για να περάσει το μήνυμα που θέλει; Η φαντασία είναι το πιο δυνατό όπλο στα χέρια των διαφημιστών αλλά και στα χέρια αυτών που στήνουν μια καμπάνια για να περάσουν ένα μήνυμα. Και θα παίζουν πάντα με το παραμύθι. Το θέμα είναι τι μήνυμα θέλουν να περάσουν. Για τα γεγονότα καλύτερα να δείτε το παραπάνω βίντεο
Η επιλογή του προσώπου και η vegan ατζέντα της Peta
Ο Jona Weinhofen έχει δεχτεί άγριες επιθέσεις από την ώρα που η καμπάνια είδε το φως της δημοσιότητας. Τα τελευταία 15 χρόνια είναι vegan και «στόχος της Peta είναι να προωθήσει την vegan ατζέντα της» όπως αναφέρει στο άρθρο της η Gabrielle Chan. Δεν είμαι vegan και δεν τους καταλαβαίνω καθόλου.
Όμως προτιμώ χίλιες φορές την εικόνα του vegan Jona Weinhofen με το ματωμένο αρνί που προσπαθεί να περάσει ένα μήνυμα για την κακοποίηση των ζώων, από την vegan Γκουίνεθ Πάλτροου που θυμίζει μέλος αίρεσης χορτοφάγων που θέλει να προσηλυτίσει κόσμο, για να αγοράσουν φυσικά τα βιβλία της. Ο ένας δέχεται επιθέσεις και η άλλη σχεδόν αποθεώνεται. Το θέμα είναι όχι τι είσαι αλλά κατά πόσο ενοχλείς την κοινή γνώμη.
σχόλια