Ένα απόγευμα στο Meet Market

Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
0

 

Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Το  τελευταίο Meet Market της σεζόν έγινε μέσα μια αμήχανη ατμόσφαιρα μιας και το δημοψήφισμα της Κυριακής είχε μουδιάσει αρκετό κόσμο. Κι όμως έβλεπες μικρούς και μεγάλους να κάνουν μια βόλτα από τους πάγκους και να χαζεύουν φορέματα, να μυρίζουν τα ειδικά σαπούνια ή ξύλινα παιχνίδια και χειροποίητα αξεσουάρ για να χαλαρώσουν λίγο από το βάρος των ημερών.

#cuttypaizei στην πόλη! Μείνε συντονισμένος με τον Indie ρυθμό της στο www.urbanadventures.gr

Τα παιδιά που το διοργανώνουν είχαν ανακοινώσει μια μέρα πριν ότι αποφάσισαν να μην το αναβάλουν. Έγραψαν στην σελίδα τους στο Facebook:

«Το Μeet Μarket θα γίνει αυτό το σαββατοκύριακο. Αλλά δεν το κάνουμε για εμπορικούς λόγους. Το κάνουμε γιατί θέλουμε να παραμείνουμε ψύχραιμοι και να προχωράμε. Δεν θέλουμε να μένουμε παγωμένοι και παράλυτοι γεμάτοι ανασφάλεια και φόβο. Το Μeet Μarket είναι μια εναλλακτική οδός, μια καινοτομική προσπάθεια να μείνουμε στην επιφάνεια και να βρίσκουμε δημιουργικούς τρόπους να επιβιώνουμε. Είναι μια πλατφόρμα ανταλλαγής ιδεών και απόψεων, πάντα με σεβασμό και χωρίς φανατισμό. Αυτό το σαββατοκύριακο είναι περισσότερο meet παρά market» 

 

Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Και αυτό ήταν έκδηλο όλοι μιλούσαν για την επόμενη μέρα, για τους φόβους τους, τις διαφωνίες τους με την καντίνα να σερβίρει γευστικά hot dogs  και λεμονάδες. 

Η Άλισον Δαμιανού που είναι πίσω από την διοργάνωση μας είπε αργότερα «Η ατμόσφαιρα ήταν η αναμενόμενη. Μεγάλη ανησυχία, πολλές συζητήσεις, όλες οι απόψεις στο τραπέζι ή μάλλον στον πάγκο! Με τη συζήτηση όμως  χαλαρώσαμε και τελικά είχαμε ένα ήρεμο αισιόδοξο σαββατοκύριακο. Δεν ήταν και το πιο πολυσύχναστο μάρκετ αλλά το περιμέναμε αυτό».

Το Meet Market θα κλείσει φέτος τον Δεκέμβριο τα 8 του χρόνια. Το πρώτο έγινε το 2007 στο K44. Στην αρχή ήταν κάτι πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα. Ο πάνω όροφος του K44 είχε γεμίσει με πάγκους με τα πιο ιδιαίτερα και εμπνευσμένα αντικείμενα, ρούχα, κοσμήματα - χειροποίητα - που μπορούσες να βρεις.  Πολλοί ανεξάρτητοι δημιουργοί ξεκίνησαν πιο επαγγελματικά τα δικά τους πρότζεκτ μέσα από αυτό. Είχε επίσης δίσκους και fanzines και πολύ μουσική. Ήταν ένα μεγάλο πάρτι που ξεκινούσε από νωρίς και τελείωνε νωρίς. Ένας ακομπλεξάριστος τόπος συνάντησης με δημιουργικό χαρακτήρα.

Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Η αρχική ιδέα ήταν αυτή εξάλλου όπως μας λέει η Alison  «να συγκεντρωνόμαστε δημιουργικοί άνθρωποι και να πουλάμε τα προϊόντα μας με μουσική, ποτά και διάθεση να κάνουμε παρέα και να ανοιχτούμε και σε περισσότερο κόσμο, φίλοι φίλων, γνωστοί και άσχετοι που έβρισκαν ένα λόγο να έρχονται».  Από τότε έχουν γίνει 72 Meet Markets.


Φυσικά έχει περάσει αρκετός χρόνος από τότε που υπάρχει  και δεν είναι πια όπως το θυμόμαστε. Έχει μεγαλώσει και έχει μεγαλώσει και ο αριθμός αυτών που συμμετέχουν και του κόσμου που το επισκέπτεται. Και οι πάγκοι του πλέον προσφέρουν μια πληθώρα προϊόντων από βιολογικά προϊόντα, είδη σπιτιού, νόστιμες λιχουδιές ενώ διεξάγονται μέχρι και διαδραστικά παιχνίδια με δώρα. 

Ο στόχος του όμως παραμένει ο ίδιος «και λίγο πιο σύνθετος λόγω της μεγάλης ανταπόκρισης που έχει και από πλευράς συμμετεχόντων και από πλευράς προσέλευσης κόσμου. Στηρίζουμε ανεξάρτητες μικρές και μικρο-μεσαίες επιχειρήσεις, καλλιτέχνες και κατασκευαστές, έχουμε δημιουργήσει μια πλατφόρμα έκφρασης και δημιουργίας όπου ο καθένας μπορεί να παρουσιάσει την ιδέα του σε ένα κοινό με άμεση αντίδραση», αναφέρει η Άλισον.

Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

«Με το πέρασμα του χρόνου πολλά έχουν αλλάξει, έχουν εξελιχθεί και  έχουν αναπτυχθεί. Το πιο προφανές είναι ότι από 25 συμμετέχοντες που ήμασταν στο πρώτο Meet Market τώρα είμαστε πάνω από 250 που παίρνουν μέρος διαδοχικά. Λόγω της αυξανόμενης ζήτησης οργανωθήκαμε  περισσότερο, έχουμε πιο αξιόπιστο εξοπλισμό, είμαστε πιο απαιτητικοί στους χώρους που μας φιλοξενούν και φυσικά αναπτυχθήκαμε και στον τομέα της ψυχαγωγίας γιατί είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Meet Market. Έχουμε πια πάντα δραστηριότητες για παιδιά και όποτε μας το επιτρέπει ο χώρος διοργανώνουμε από συναυλίες, stand up comedy, θέατρο, γυμναστικές επιδείξεις, σεμινάρια με διάφορα θέματα, χορό. Το στοίχημα που θέλουμε πάντα να κερδίζουμε είναι ότι όλα αυτά είναι δωρεάν για όλους.


— Πιστεύεις ότι έχει πετύχει;

Σίγουρα έχει πετύχει και αυτό σας το λέω ειλικρινά. Κάθε μήνα όλο και περισσότεροι άνθρωποι στέλνουν emails για να συμμετέχουν και έτσι ανανεώνεται το market, οι επισκέπτες αυξάνονται σταθερά, τα μέσα ενημέρωσης – Ελληνικά και ξένα – μας κάνουν αφιερώματα, δεχόμαστε ποικίλες προτάσεις συνεργασίας. Εδώ πάλι να τονίσω ότι αυτά δεν γίνανε από τη μια στιγμή στην άλλη, είναι αποτέλεσμα πολλών ετών προσπάθειας και επιμονής. Ωστόσο για μένα η μεγαλύτερη επιτυχία είναι η αισιοδοξία και η θετική προσέγγιση των ανθρώπων που συμμετέχουν. Παρόλο που έχουμε γίνει πολλοί πια, το vibe είναι το ίδιο με αυτό που είχαμε στην αρχή.


— Υπάρχουν ακόμη δυσκολίες στην οργάνωση του; Ποια είναι η κυριότερη;

Υπάρχουν ακόμα δυσκολίες και πάντα θα υπάρχουν γιατί δεν σταματάμε να εξελισσόμαστε και να δοκιμάζουμε καινούρια πράγματα. Κάνουμε όμως μικρά βήματα κάθε φορά οπότε τα λάθη από τα οποία μαθαίνουμε είναι διαχειρίσιμα. Δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη δυσκολία. Αν υπήρχε θα την είχαμε αντιμετωπίσει και τέλος. Υπάρχουν δυσκολίες που προκύπτουν κάθε φορά ανάλογα με την εποχή και το χώρο. 


— Μπορεί ο οποιοσδήποτε να συμμετάσχει και πώς;

Ο μόνος περιορισμός για να δηλώσει κάποιος συμμετοχή είναι να έχει επαγγελματικό ΑΦΜ. Αυτό είναι απαραίτητο για 3 λόγους : Πρώτον, έχουμε διαπιστώσει ότι το αποτέλεσμα ενός επαγγελματία από αυτό ενός χομπίστα είναι πολύ μεγάλη. Συνήθως υπάρχει μια ιδέα και μια ολοκληρωμένη παρουσίαση. Επίσης με τους επαγγελματίες υπάρχει αξιοπιστία και κατανόηση σε πρακτικά θέματα.  Δεύτερον, θέλουμε να υποστηρίζουμε αυτούς που έχουν έξοδα λόγω επιχείρησης, όπως τεβε, λογαριασμούς και ότι προκύπτει από την έναρξη επαγγέλματος. Τρίτον, θέλουμε να είμαστε νόμιμοι και να μην έχουμε προβλήματα με την εφορία. Απο εκεί και πέρα η διαδικασία είναι η εξής :  Στέλνει ο ενδιαφερόμενος ένα mail  στο [email protected]  με 10 αντιπροσωπευτικές φωτογραφίες από τα προϊόντα που θέλει να πουλήσει και μερικές πληροφορίες για τον ίδιο.  Προσοχή: αυτό δεν γίνεται μέσω facebook. Στη συνέχεια προωθούμε το mail στην υπόλοιπη ομάδα και ψηφίζουμε. Αν η απάντηση είναι θετική κλείνουμε ένα ραντεβού και γνωριζόμαστε προσωπικά, βλέπουμε τα πράγματα από κοντά και κανονίζουμε τις λεπτομέρειες. Αν η απάντηση είναι αρνητική προσπαθούμε με ευγένεια να απορρίπτουμε την πρόταση. Δεν είναι κάτι προσωπικό και σεβόμαστε απόλυτα την δουλειά όλων. Απαντάμε σε όλα τα mail ανεξαιρέτως.

— Ποιο είναι το πιο περίεργο ή αστείο πράγμα που έχεις ακούσει σχετικά με αυτό από αυτούς που το επισκέπτονται;

Η πιο αμήχανη στιγμή που φέρνει γέλιο, είναι όταν ο κόσμος περνάει από το κεντρικό ταμείο να παίξει. Το παιχνίδι είναι δωρεάν και όλοι κερδίζουν από ένα δώρο: CD ή κονκάρδα ή συμμετοχή στη κλήρωση για να κερδίσει ένα μεγάλο καλάθι γεμάτο από προϊόντα από τους συμμετέχοντες ή ένα δώρο που κάθε φορά είναι διαφορετικό.  Κάνει σε όλους φοβερή εντύπωση ότι κάποιος απλά κερδίζει κάτι χωρίς να πληρώσει. Νομίζουν ότι κρύβεται κάποια παγίδα και μας κοιτάνε περίεργα.

 
— Γιατί πήρατε την απόφαση να μην το ακυρώσετε αυτό το κρίσιμο Σαββατοκύριακο;

Δεν την πήραμε μόνοι μας αυτή την απόφαση. Στείλαμε ένα mail με τη δική μας  θέση ( την οποία ποστάραμε και στη σελίδα μας) σε όσους είχαν δηλώσει συμμετοχή και ρωτήσαμε τη γνώμη τους. Κάποιοι ακύρωσαν και κάποιοι άλλοι πήραν τη θέση τους. Είχαμε πληρότητα και προχωρήσαμε.

— Επόμενα σχέδια;

Θα κάνουμε ένα διάλειμμα τον Αύγουστο και από Σεπτέμβρη πάλι κοντά σας ανανεωμένοι και με καινούριο site! www.themeetmarket.gr 

Ο Indie ρυθμός της πόλης ωστόσο δε σταματά ποτέ. Τα urban adventure tours ακόμα και τον Αύγουστο προσφέρουν μία συναρπαστική περιπλάνηση στην Indie πλευρά της Αθήνας. Ζήσε τη μοναδική εμπειρία ενός Urban Adventure tour for free και ανακάλυψε ό,τι πιο ενδιαφέρον «κρύβεται» στην πόλη. Από legendary δισκάδικα μέχρι κουρεία για το πιο indie look και από tattoo studios μέχρι τα στέκια που αράζουν οι indie μπάντες, το crew του Cutty Sark σου υπόσχεται ότι μετά από αυτό θα δεις την πόλη με άλλο μάτι. Και μετά από κάθε tour ακολουθεί after tour party με μοναδικά Cutty Sark cocktails και dj set.

Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Ένα απόγευμα στο Meet Market Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Αθήνα / Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Ένα άψυχο φυσικό τοπίο με ξερά δέντρα και κομμένους κορμούς είναι η δυσάρεστη έκπληξη που αντικρίζει κανείς ανεβαίνοντας στον λόφο του Φιλοπάππου. Ποια είναι η ευθύνη του δήμου, τι καταγγέλλουν οι πολίτες, τι λέει το υπουργείο Πολιτισμού και τι δηλώνει η Αγνή Πικιώνη, πρόεδρος της ΑΜΚΕ «Δημήτρης Πικιώνης».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Αθήνα / «Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Η Περιφέρεια Αττικής δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα, μέσω της οποίας υποστηρίζει ότι θέλει να φέρει κοντά ανθρώπους και πρωτοβουλίες που έχουν κοινό σημείο προβληματισμού τη βιωσιμότητα του Λεκανοπεδίου.
LIFO NEWSROOM
Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι όμορφοι συριακοί Ιβίσκοι

Αστικό πράσινο / Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι συριακοί ιβίσκοι

Εκατοντάδες δέντρα της Αθήνας πεθαίνουν. Είναι συριακοί ιβίσκοι που ξεραίνονται ο ένας μετά τον άλλο, από μια ασθένεια που πρώτη φορά επελαύνει στο αστικό πράσινο. Η LiFO έμαθε ποια είναι η μυστηριώδης ασθένεια που αποδεκατίζει τους ιβίσκους και ρώτησε τον δήμο τι κάνει γι' αυτό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Αθήνα / Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Στην τελική τροχιά για την υλοποίησή του μπαίνει το πρότυπο πάρκο στον Φαληρικό Όρμο, το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης που έχει γίνει ποτέ στην Περιφέρεια Αττικής. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του, πώς διασώθηκε στο παρά πέντε και ποιο θα είναι το προφίλ του έργου.
LIFO NEWSROOM