Νίκη Κεραμέως: «Το πανεπιστημιακό άσυλο έχει μετουσιωθεί σε άσυλο ανομίας και παραβατικότητας» Facebook Twitter

Νίκη Κεραμέως: «Το πανεπιστημιακό άσυλο έχει μετουσιωθεί σε άσυλο ανομίας και παραβατικότητας»

0

Οι δημόσιες αρχές θα πρέπει να είναι σε θέση να επεμβαίνουν στον χώρο του πανεπιστημίου για κάθε αξιόποινη πράξη» τονίζει στη LiFO η βουλευτής Επικρατείας και υπεύθυνη του τομέα Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ Νίκη Κεραμέως, ενώ, όσον αφορά τη χρόνια παθογένεια στον χώρο της εκπαίδευσης, επισημαίνει ότι: «Το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν εμπιστεύεται, κατά βάση, τον εκπαιδευτικό και δεν επενδύει σε αυτόν». Στη συνέντευξη που ακολουθεί η υποψήφια βουλευτής Βόρειου Τομέα Β' Αθηνών, μεταξύ άλλων, μιλά για τις επερχόμενες εκλογές, την αντιμετώπιση της παραπαιδείας, την αναστροφή του brain drain αλλά και τι σημαίνει να είσαι σήμερα γυναίκα πολιτικός.

— Γιατί κάποιος να επιλέξει στις εκλογές της 7ης Ιουλίου τη ΝΔ;

Γιατί οι προγραμματικές μας θέσεις μπορούν να απελευθερώσουν τις παραγωγικές δυνάμεις της κοινωνίας μας και γιατί ο Κυριάκος Μητσοτάκης, εφόσον τον επιλέξουν οι συμπολίτες μας, θα έχει ως πρωθυπουργός την ισχυρή βούληση, συνέπεια και πίστη να τις υλοποιήσει. Στους βασικούς άξονες του προγράμματος της ΝΔ, που έχουν παρουσιαστεί από καιρό, προτάσσονται η μείωση φόρων και εισφορών, η δημιουργία πολλών και καλά αμειβόμενων θέσεων εργασίας με την ουσιαστική βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την προσέλκυση επενδύσεων, αναγκαίες θεσμικές τομές, η αποκατάσταση του αισθήματος ασφάλειας για όλους κ.ά. Πρόκειται για ένα συνεκτικό πρόγραμμα, κοστολογημένο και εφαρμόσιμο. Ταυτόχρονα, κάποιος θα επιλέξει τη ΝΔ για τη διαφορά στο ύφος της εξουσίας, για να ξεφύγουμε από τον λαϊκισμό και τον διχαστικό λόγο της απερχόμενης κυβέρνησης που δηλητηρίασε την καθημερινότητά μας.


— Έχετε σκοπό να προχωρήσετε σε σύσταση εξεταστικής επιτροπής σχετικά με το πρώτο εξάμηνο του 2015;

Η ΝΔ έχει δεσμευτεί ότι θα συγκροτήσει εξεταστική επιτροπή που θα διερευνήσει τα δραματικά γεγονότα του 2015. Θα είναι σημαντικό, και συνάμα διδακτικό για το μέλλον, να μάθουμε αν η απερχόμενη κυβέρνηση έπαιζε τη χώρα στα ζάρια και προκαλούσε εν γνώσει της τεράστια ζημιά στην ελληνική οικονομία, υποθηκεύοντας για χρόνια την πορεία της χώρας.

Η ΝΔ έχει δεσμευτεί ότι θα συγκροτήσει εξεταστική επιτροπή που θα διερευνήσει τα δραματικά γεγονότα του 2015.


— Σε μια εποχή που η πολιτική έχει απαξιωθεί, ποιο είναι το κίνητρο που σας οδήγησε να είστε υποψήφια;

Αυτή ακριβώς η απαξίωση με πείσμωσε. Είναι ιδιαίτερα εύκολο να ασκεί κανείς κριτική από μακριά. Αποφάσισα να ασχοληθώ με τα κοινά γιατί πιστεύω, πρωτίστως, στη δύναμη της συμμετοχής και στην αξία της προσφοράς − και γιατί η χώρα μας έχει πολλές δυνατότητες. Θεωρώ ότι οι προγραμματικές θέσεις, καθώς και η ισχυρή πολιτική βούληση της κυβέρνησης της ΝΔ, αποτελούν μοναδική ευκαιρία αλλά και εγγύηση ότι η Ελλάδα θα γυρίσει πραγματικά σελίδα. Με σταθερότητα, αποτελεσματικότητα, προοπτική.

— Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι αιτίες της χρόνιας παθογένειας στον χώρο της εκπαίδευσης;

Το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν εμπιστεύεται, κατά βάση, τον εκπαιδευτικό και δεν επενδύει σε αυτόν. Δεν αξιοποιούνται οι δυνατότητες ούτε και η υψηλή ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού, δηλαδή των λειτουργών της εκπαίδευσης που με αυταπάρνηση φέρνουν εις πέρας το δύσκολο έργο τους υπό αντίξοες συνθήκες. Σε διοικητικό επίπεδο, θα εντόπιζα την παθογένεια στον ασφυκτικό έλεγχο από το υπουργείο Παιδείας και στις υδροκέφαλες, συγκεντρωτικές δομές, με άλλα λόγια στον χαμηλό βαθμό ελευθερίας και αυτονομίας των σχολικών μονάδων, που συνακόλουθα εντείνει την εσωστρέφεια του συστήματος εν συνόλω. Παράλληλα, χρόνια προβλήματα που απαντούν και σε άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης, όπως η υποχρηματοδότηση, η υποστελέχωση, κυρίως σε βοηθητικό προσωπικό, αλλά και η ανορθολογική κατανομή του προσωπικού και η έλλειψη υποδομών, συνιστούν σοβαρή τροχοπέδη για την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

— Με ποιους τρόπους μπορεί να περιοριστεί η παραπαιδεία;

Με την ενίσχυση του παιδαγωγικού ρόλου του δημόσιου σχολείου. Το πρόγραμμα της ΝΔ εισάγει μια συνολική και σε βάθος μεταρρύθμιση, με θαρραλέες αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο δημόσιο σχολείο, το οποίο θα συνιστά δημιουργική κυψέλη γνώσης και καινοτομίας με έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων (soft skills), όπως η ομαδική δουλειά, η συνθετική ικανότητα και η κριτική σκέψη, και ψηφιακών δεξιοτήτων (digital skills), συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας πιστοποίησης γνώσεων πληροφορικής και ξένων γλωσσών εντός του σχολείου.

Ενός σχολείου που απελευθερώνεται από τον σφιχτό εναγκαλισμό με το υπουργείο Παιδείας σε επίπεδο οργανωτικό και διοικητικό και εν μέρει παιδαγωγικό. Έτσι, πιστεύουμε ότι το σχολείο θα μπορεί να προσφέρει στους μαθητές τις γνώσεις και τις δεξιότητες που χρειάζονται ώστε να ανταποκριθούν επιτυχώς στις προκλήσεις του διαρκώς μεταβαλλόμενου και ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, συμβάλλοντας παράλληλα σε υψηλότερους δείκτες κοινωνικού κεφαλαίου για τη χώρα μας.


— Ως τομεάρχης Παιδείας, έχετε σκοπό να καταργήσετε το άσυλο σε μια πιθανή κυβέρνηση της ΝΔ;

Ναι. Έχουμε διακηρυγμένη θέση ως προς αυτό. Το πανεπιστημιακό άσυλο έχει μετουσιωθεί σε άσυλο ανομίας και παραβατικότητας. Η εμπέδωση κλίματος ασφάλειας, η προστασία της δημόσιας περιουσίας και η τήρηση της νομιμότητας στα ανώτατα ιδρύματα αποτελούν αυτονόητες προϋποθέσεις ακαδημαϊκής ελευθερίας και έκφρασης και ταυτόχρονα θωρακίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Οι δημόσιες αρχές θα πρέπει να είναι σε θέση να επεμβαίνουν στον χώρο του πανεπιστημίου για κάθε αξιόποινη πράξη.

Νίκη Κεραμέως: «Το πανεπιστημιακό άσυλο έχει μετουσιωθεί σε άσυλο ανομίας και παραβατικότητας» Facebook Twitter
Μια γυναίκα πολιτικός έχει να αποδείξει περισσότερα, καθώς τα στερεότυπα με βάση το φύλο συνεχίζουν να υφίστανται.

— Με ποιους τρόπους θα καταφέρετε να αναστρέψετε το brain drain;

Η ουσιαστική ανάσχεση του φαινομένου προϋποθέτει, μεταξύ άλλων, τη βελτίωση της οικονομικής κατάστασης των πολιτών και των μακροπρόθεσμων προοπτικών της ελληνικής οικονομίας, κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορούν να γίνουν θαύματα από τη μία ημέρα στην άλλη. Ωστόσο, οι προγραμματικές θέσεις της ΝΔ αποτελούν τη μόνη ευκαιρία και εγγύηση ότι η χώρα θα βαδίσει με συνέπεια προς την κατεύθυνση αυτή.

Η ΝΔ έχει παρουσιάσει ένα συνεκτικό πρόγραμμα που αποσκοπεί στη δημιουργία νέου πλούτου, με στοχευμένες δράσεις για τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, τη μείωση της γραφειοκρατίας και των ρυθμιστικών εμποδίων στην επιχειρηματικότητα, καθώς και τη μείωση της φορολογίας, στοιχεία που θα επιτρέψουν σταδιακά την προσέλκυση επενδύσεων. Η αναπτυξιακή προοπτική της χώρας θα βελτιώνεται διαρκώς και ο στόχος θα παραμένει διττός: αφενός να επαναπατριστούν οι νέοι που έφυγαν, αφετέρου να εξασφαλιστούν οι κατάλληλες συνθήκες ώστε να μη φύγουν άλλοι.

Το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει, ενδεικτικά, τη στήριξη στις νεοφυείς και καινοτόμες επιχειρήσεις με γενναία φορολογικά κίνητρα που θα δημιουργήσουν ποιοτικές και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, τη δημιουργία ειδικών θέσεων στα ελληνικά πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα για διακεκριμένους νέους Έλληνες επιστήμονες που έφυγαν στο εξωτερικό αλλά και για εκείνους που παραμένουν στη χώρα και την ουσιαστική σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, ώστε όλοι οι νέοι να έχουν καλύτερες προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης.


— Αν είχατε απέναντί σας έναν νέο 17 ετών, τι θα του λέγατε προκειμένου να πάει να ψηφίσει στις ερχόμενες εκλογές;

Ότι η συμμετοχή είναι η δύναμή του και ότι πρέπει να συμμετέχει στην κορυφαία αυτή δημοκρατική διαδικασία για να έχει ακολούθως και μεγαλύτερη νομιμοποίηση να ασκεί κριτική και να ελέγχει ως πολίτης τα πεπραγμένα κάθε κυβέρνησης, στοιχεία κρίσιμα για την ποιότητα της δημοκρατίας μας.

Οι πληροφορίες αναπαράγονται ταχύτατα και γίνονται πιο άμεσα προσβάσιμες. Η έμφαση μετατοπίζεται έτσι στην αποτελεσματικότερη επεξεργασία, ανάλυση και διαχείριση των μαζικών δεδομένων, με άλλα λόγια στην καλύτερη αξιοποίηση της γνώσης.


— Πείτε μου μια προοδευτική μεταρρύθμιση στην οποία θα προχωρούσατε την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.

Η 4η Βιομηχανική Επανάσταση είναι πλέον το παρόν μας. Επιτεύγματα όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η ρομποτική και η εικονική πραγματικότητα έχουν πλέον ευρύτατες εφαρμογές στην καθημερινότητά μας και στην πραγματική οικονομία. Οι πληροφορίες αναπαράγονται ταχύτατα και γίνονται πιο άμεσα προσβάσιμες. Η έμφαση μετατοπίζεται έτσι στην αποτελεσματικότερη επεξεργασία, ανάλυση και διαχείριση των μαζικών δεδομένων, με άλλα λόγια στην καλύτερη αξιοποίηση της γνώσης.

Αυτό που είναι πλέον πιο σημαντικό είναι οι κατάλληλες δεξιότητες, τα εφόδια εκείνα που θα επιτρέψουν στους νέους να διαχειρίζονται τη διαθέσιμη γνώση με τον καλύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο. Με αυτά τα δεδομένα, θα έλεγα ότι προοδευτική μεταρρύθμιση είναι η καλλιέργεια ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων στο σχολείο. Ήπιες δεξιότητες, όπως η δημιουργικότητα και η διερευνητική σκέψη, η ομαδο-συνεργατική δουλειά και η ικανότητα επικοινωνίας, η συνθετική ικανότητα και η ικανότητα διαχείρισης ερεθισμάτων και πληροφοριών, η προσαρμοστικότητα σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα, η χρήση συλλογισμών κατά τη διατύπωση επιχειρημάτων.

Περαιτέρω, σε ένα τέτοιο περιβάλλον είναι πολύ σημαντικό τα εκπαιδευτικά συστήματα να καλλιεργούν και τις ψηφιακές δεξιότητες, όπως η ψηφιακή συναισθηματική νοημοσύνη, η ψηφιακή χρήση, η ψηφιακή ασφάλεια και η ψηφιακή προστασία, τα ψηφιακά δικαιώματα, η ψηφιακή επικοινωνία και η ψηφιακή ταυτότητα.


— Τι σημαίνει σήμερα να είσαι γυναίκα πολιτικός;

Μια γυναίκα πολιτικός, όπως και ένας άνδρας πολιτικός, οφείλει να αποδεικνύει με τη δουλειά της ότι εκπροσωπεί επάξια τους πολίτες που την εμπιστεύτηκαν με την ψήφο τους. Στην πράξη, όμως, μια γυναίκα πολιτικός έχει να αποδείξει περισσότερα, καθώς τα στερεότυπα με βάση το φύλο συνεχίζουν να υφίστανται. Για παράδειγμα, υπάρχει η πεποίθηση ότι η γυναίκα πολιτικός δεν μπορεί να αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις λόγω της γυναικείας ευαισθησίας της και ότι είναι καλή μόνο για κοινωνικά χαρτοφυλάκια ή ότι προωθείται χάρη σε ιδιαίτερες σχέσεις που μπορεί να διατηρεί. Επομένως, οι γυναίκες πολιτικοί πρέπει να υπερκεράσουμε, επιπλέον, ορισμένες στρεβλές και παγιωμένες αντιλήψεις ως προς τη γνώση και την ικανότητά τους να αναλάβουν θέσεις ευθύνης.

Ελλάδα
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη LiFO: «Θέλουμε ισχυρή ανάπτυξη ή ανακύκλωση της μιζέριας;»

Ελλάδα / Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη LiFO: «Θέλουμε ισχυρή ανάπτυξη ή ανακύκλωση της μιζέριας;»

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πρόεδρος της ΝΔ μιλά στη LiFO, λίγα εικοσιτετράωρα πριν από τις εθνικές εκλογές, για το πρόγραμμα που θέλει να εφαρμόσει, τον Αλέξη Τσίπρα, τους νέους, εκμυστηρεύεται τι κρατά από τους γονείς του αλλά και τι θεωρεί σημαντικό στη ζωή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
O Αλέξης Τσίπρας στη LIFO: «Δεν μετανιώνω για το ότι δε συμβιβαστήκαμε με την αδράνεια»

Ελλάδα / O Αλέξης Τσίπρας στη LIFO: «Δεν μετανιώνω για το ότι δε συμβιβαστήκαμε με την αδράνεια»

Στην εφ' όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησε στη LiFO ο πρωθυπουργός και πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας μιλά για τις εκλογές της 7ης Ιουλίου, τον Κυριάκο Μητσοτάκη, τη συγκυβέρνηση με τους ΑΝ.ΕΛ., τον Γιάνη Βαρουφάκη, τον Στέλιο Κυμπουρόπουλο, το Μάτι και τους νέους και εξομολογείται άγνωστες πτυχές της προσωπικής του ζωής.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM