Διαφήμισέ με σαν την μπανάνα: Πολυεθνικές κολλούν τα προϊόντα τους στον τοίχο

Διαφήμισέ με σαν την μπανάνα: Πολυεθνικές κολλούν τα προϊόντα τους στον τοίχο Facebook Twitter
0

Όταν μετά από 15 χρόνια αποχής από τις μεγάλες φρουάρ, ο διάσημος εικαστικός Μαουρίτσιο Κατελάν αποφάσισε να παρουσιάσει το νέο του έργο, ίσως να μην περίμενε ούτε ο ίδιος το πλήθος των αντιδράσεων που θα προκαλούσε, αποτελώντας πηγή έμπνευσης ακόμα και για ολόκληρες διαφημιστικές καμπάνιες.

Κολλώντας μια απλή μπανάνα με μία ταινία σε έναν τοίχο, στην Art Basel στο Miami Beach, και ανακοινώνοντας την αστρονομική τιμή του έργου - 120.000 δολάρια - ο Κατελάν έγινε σχεδόν αμέσως γνωστός σε εκατομμύρια ανθρώπους στον κόσμο που μέχρι την προηγούμενη ημέρα αγνοούσαν και τον ίδιο και την καλλιτεχνική πορεία του. Τα σχόλια, οι σατιρικές αναρτήσεις και οι κριτικές ειδικών και μη, πήραν πρωτοφανή έκταση σε δεκάδες χώρες. Τηλεοπτικά κανάλια έκαναν αφιερώματα για την μπανάνα και, την περασμένη εβδομάδα, το έργο "Comedian" πουλήθηκε όντως για 120.000 δολάρια. Το Σάββατο όμως, το φρούτο φαγώθηκε «άδοξα» από έναν καλλιτέχνη - ούτε καν από τον αγοραστή του - πυροδοτώντας νέο κύκλο σχολίων. 

Διαφήμισέ με σαν την μπανάνα: Πολυεθνικές κολλούν τα προϊόντα τους στον τοίχο Facebook Twitter

Εκμεταλλευόμενες το παγκόσμιο διαδικτυακό φαινόμενο, πασίγνωστες πολυεθνικές εταιρείες άρχισαν να διαφημίζουν τα προϊόντα τους κολλώντας τα με ταινίες σε τοίχους. Τρόφιμα, ηλεκτρικά ήδη, κοσμήματα, όλα στον τοίχο. Η Carrefour, η Pepsi τα Burger King «μπήκαν στον χορό» σχεδόν αμέσως, συγκρίνοντας τα δικά τους φαγώσιμα προϊόντα με την πανάκριβη μπανάνα.

«Απαντήστε με την καλύτερη προσφορά σας», γράφει η Pepsi στο Twitter.

«Μην καταπιείτε τίποτα», προτρέπουν τους πελάτες τους τα γαλλικά Burger King

«Με τα οργανικά μας αγαθά, η υψηλή τέχνη είναι προσιτή σε όλους», διαβεβαιώνουν τα Carrefour.

Διαφήμισέ με σαν την μπανάνα: Πολυεθνικές κολλούν τα προϊόντα τους στον τοίχο Facebook Twitter

Ακόμα και το βασιλικό νομισματοκοπείο στον Καναδά κόλλησε ένα νόμισμα πάνω σε μπανάνα (πάνω σε τοίχο) και προσφέρει το έργο έναντι 120.000+2 δολαρίων.

«Μην τρώτε την τέχνη», ζητούν τα Popeyes Chicken. «Ακόμα κι αν είναι πεντανόστιμη». 

Διαφήμισέ με σαν την μπανάνα: Πολυεθνικές κολλούν τα προϊόντα τους στον τοίχο Facebook Twitter

Μπουκάλια τζιν ανέβηκαν επίσης στον τοίχο, για χάρη της μπανάνας και φυσικά των πωλήσεων.  

Διαφήμισέ με σαν την μπανάνα: Πολυεθνικές κολλούν τα προϊόντα τους στον τοίχο Facebook Twitter
Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fyre Festival 2: «Δεν ξέρουμε τίποτα για την εκδήλωση» λέει το δημαρχείου του νησιού που θα φιλοξενήσει το φεστιβάλ 

Διεθνή / Fyre Festival 2: Το «μεγαλύτερο φιάσκο των μουσικών φεστιβάλ» επιστρέφει - ή μήπως όχι;

Οι αρχές δεν έχουν ενημερωθεί, άδειες δεν έχουν εκδοθεί και κανένας καλλιτέχνης δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα, αλλά το φεστιβάλ είναι προγραμματισμένο για τον Μάιο του 2025 και ο διοργανωτής επιμένει πως θα γίνει κανονικά
LIFO NEWSROOM
WSJ: Γιατί ο Τραμπ θα καταργήσει το υπουργείο Παιδείας

Διεθνή / WSJ: Γιατί ο Τραμπ ετοιμάζεται να καταργήσει το υπουργείο Παιδείας

Το υπουργείο εποπτεύει, μεταξύ άλλων, τα φοιτητικά δάνεια ύψους 1,6 τρισεκατομμυρίων δολαρίων που κατέχουν δεκάδες εκατομμύρια Αμερικανοί, οι οποίοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν το πανεπιστήμιο εξ ολοκλήρου
LIFO NEWSROOM
Πού είναι το Λεσότο, η χώρα που ο Τραμπ είπε ότι «κάνεις δεν έχει ακούσει ποτέ»

Διεθνή / Πού είναι το Λεσότο, η χώρα που ο Τραμπ είπε ότι «κάνεις δεν έχει ακούσει ποτέ»

Ο υπουργός Εξωτερικών της χώρας δήλωσε προσβεβλημένος μετά τη δήλωση του Αμερικανού προέδρου για περικοπές των «8 εκατ. δολαρίων για τη στήριξη της κοινότητας ΛΟΑΤΚΙ+ στο Λεσότο που κανείς δεν έχει ακουστά»
LIFO NEWSROOM