Το Gerarda Johanna, που κυκλοφορεί στα κανάλια του Άμστερνταμ, μετρά έναν αιώνα ζωής. Δύσκολα θα μάντευε κανείς ότι κάτω από τις σανίδες κρύβει μπαταρίες ιόντων λιθίου, όπως και ότι ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης τροφοδοτεί την προπέλα.
Η μετατροπή του ξύλινου σκάφους έγινε στο πλαίσιο της απόφασης του νέου δημάρχου του Άμστερνταμ να απαγορεύσει τις μηχανές ντίζελ στα κανάλια της πόλης έως το 2025, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.
Μία πρωτοβουλία που ήταν αναμενόμενο να επικεντρωθεί αρχικά στα πλωτά. Αποτελούν μαγνήτη για τους τουρίστες, κάθε ένα από αυτά κάνουν δρομολόγια έως και 14 ώρες την ημέρα, ενώ 320 από τα σκάφη μεταφέρουν περίπου 4 εκατομμύρια επιβάτες στα κανάλια της πόλης κάθε χρόνο.
Η μετατροπή των εμπορικών σκαφών έχει ξεκινήσει. Ήδη, το 75% από τα 550 που κυκλοφορούν στα νερά της πόλης κατατάσσονται ως σκάφη χωρίς εκπομπές ρύπων, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του δήμου, Βούτερ Κέουνινγκ.
Ένα από αυτά είναι και το Geralda Johanna, που έχει το δικό του αγκυροβόλιο και σταθμό φόρτισης. Η δημιουργία ενός νέου ηλεκτρικού σκάφους θα κόστιζε ένα εκατομμύριο ευρώ. Για αυτό η εταιρεία του εν λόγω κλασικού πλωτού επέλεξε να μετατρέψει τον στόλο του, με κόστος 50.000-150.000 ανά σκάφος.
Ήδη η πόλη τοποθετεί σταθμούς φόρτισης για τα σκάφη. Το σχέδιο είναι να έχουν τοποθετηθεί 100 έως το 2021. Παράλληλα, ήδη υπάρχει και ένας πλωτός σταθμός φόρτισης.
Σε ό,τι αφορά τα 12.000 σκάφη αναψυχής του Άμστερνταμ, τα οποία είναι μικρότερα ιδιωτικά σκάφη, μόνο το 5% είναι μηδενικών εκπομπών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του δήμου. Η μετατροπή τους σε ηλεκτρικά θα κοστίσει 4.000-40.000 ευρώ, ανάλογα με το μέγεθος, αν και θεωρείται πιθανότερο ότι θα αντικατασταθούν.
Με πληροφορίες από Reuters