ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Διαδικτυακές αγορές: Πλήθος καταγγελιών για παγίδες και απάτες - Οδηγίες προστασίας

Διαδικτυακές αγορές: Πλήθος καταγγελιών για παγίδες και απάτες - Οδηγίες προστασίας Facebook Twitter
0

Πλήθος καταγγελιών έχει καταγράψει το τελευταίο διάστημα ο «Συνήγορος του Καταναλωτή» όσον αφορά προβλήματα, παγίδες και απάτες με διαδικτυακές αγορές.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ΣΚΑΪ, οι καταναλωτές καταγγέλλουν προβλήματα με την εκτέλεση των παραγγελιών τους από ηλεκτρονικά καταστήματα με προνομιακές τιμές.

Όπως διαπιστώθηκε από την Αρχή κάποια από αυτά τα καταστήματα δεν παραδίδουν τα προϊόντα εντός του συμφωνημένου κατά περίπτωση χρόνου, μεταθέτοντας διαρκώς την παράδοση, χωρίς να προβαίνουν σε επιστροφή των χρημάτωνπου έχουν προεισπράξει προς ολοσχερή εξόφληση του τιμήματος των αγαθών, κατά πάγια πολιτική τους. Στις περισσότερες, δε, περιπτώσεις, οι εν λόγω επιχειρήσεις διακόπτουν, μετά τη συναλλαγή, και κάθε επικοινωνία με τους καταναλωτές, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να λάβουν καμία πληροφόρηση σε σχέση με την πορεία των αγορών τους ή την επιστροφή των χρημάτων τους.

Συστάσεις προς τους καταναλωτές

1. Να προτιμούν την πραγματοποίηση αγορών από αξιόπιστα και γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα. Σημαντική ένδειξη αξιοπιστίας είναι η μακρόχρονη λειτουργία των καταστημάτων στην αγορά και η ύπαρξη φυσικής έδρας τους.

2. Να ελέγχουν πάντοτε τις βασικές πληροφορίες που παρέχονται για το ηλεκτρονικό κατάστημα από τον ιστότοπό του. Να αναζητούν, ειδικότερα, την επωνυμία της εταιρείας και τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένης ταχυδρομικής διεύθυνσης. Η ύπαρξη μόνο ηλεκτρονικής διεύθυνσης (e-mail) και κινητού τηλεφώνου δεν αρκεί και αποτελεί, μάλιστα, ένδειξη απάτης.

3. Να ελέγχουν, οπωσδήποτε, πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών. Να βεβαιώνονται ότι το σύμβολο ασφαλούς μετάδοσης δεδομένων εμφανίζεται στο πεδίο ''διεύθυνση του προγράμματος περιήγησης" - browser με τη μορφή HTTPS. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζουν ότι το e-shop διαθέτει SSL (Secure Sockets Layer), δηλαδή πρωτόκολλο ασφαλούς μετάδοσης ευαίσθητων δεδομένων στο διαδίκτυο, ειδικά για αγορές με πιστωτικές-χρεωστικές κάρτες και paypal.

4. Να εντοπίζουν στο διαδίκτυο τυχόν σχόλια, εμπειρίες ή συστάσεις άλλων καταναλωτών που έχουν ήδη συναλλαγεί με το κατάστημα. Αυτό γίνεται εύκολα, πληκτρολογώντας το όνομα της εταιρείας ή του ηλεκτρονικού καταστήματος σε μία μηχανή αναζήτησης. Να προσεγγίζουν τις συστάσεις με κριτικό μάτι, διότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες.

5. Τα αναγνωρισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν στον ιστότοπό τους σήματα εμπιστοσύνης των ενώσεων ηλεκτρονικού εμπορίου και των οργανισμών που διαθέτουν πιστοποιητικά ασφαλείας και απορρήτου προσωπικών δεδομένων. Αυτό δείχνει ότι η εταιρεία είναι αξιόπιστη και ότι τηρεί τους βασικούς κανόνες στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, οπότε ο καταναλωτής μπορεί να αγοράσει από αυτήν με ασφάλεια.

6. Να αποφεύγουν την πραγματοποίηση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα που απαιτούν, αποκλειστικά, την προείσπραξη του τιμήματος των αγαθών μέσω πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας, paypal ή τραπεζικού εμβάσματος και δεν διαθέτουν την αντικαταβολή ή την ηλεκτρονική πληρωμή τη στιγμή της παράδοσης του προϊόντος ως εναλλακτικό τρόπο πληρωμής.

7. Να μην πείθονται από τις υπερβολικά δελεαστικές τιμές των προϊόντων σε σχέση με τον ανταγωνισμό ή, εν πάση περιπτώσει, αυτό να μην είναι το μοναδικό κριτήριο για την πραγματοποίηση των αγορών τους.

8. Επί σοβαρών ενδείξεων προβληματικής συναλλαγής, να προβαίνουν άμεσα σε αμφισβήτηση προς τα τραπεζικά τους ιδρύματα, εφόσον η εξόφληση των αγαθών έχει γίνει μέσω κάρτας (χρεωστικής ή πιστωτικής) και, αντίστοιχα, προς τους οργανισμούς διενέργειας ηλεκτρονικών πληρωμών (πχ. paypal).

9. Θα πρέπει, τέλος, οι καταναλωτές να λαμβάνουν επιβεβαίωση της παραγγελίας, την οποία να φυλάσσουν μαζί με κάθε άλλο έγγραφο που σχετίζεται με αυτή. Αν χρειάζεται να επικοινωνήσουν με τον έμπορο, να προτιμούν το ηλεκτρονικό μήνυμα. Με αυτό τον τρόπο, σε περίπτωση προβλήματος, θα έχουν στη διάθεσή τους έμπρακτες αποδείξεις της επαφής-επικοινωνίας τους, καθώς και όλες τις λεπτομέρειες της συναλλαγής που έχουν συμφωνηθεί.

Με πληροφορίες από ΣΚΑΪ

Ελλάδα
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

maps.ktimatologio.gr: Ποιοι οφείλουν να δηλώσουν το ακίνητό τους μέχρι τις 30 Νοεμβρίου

Ελλάδα / maps.ktimatologio.gr: Ποιοι οφείλουν να δηλώσουν το ακίνητό τους στο Κτηματολόγιο μέχρι τις 30 Νοεμβρίου

Ποιοι οφείλουν να δηλώσουν το ακίνητό τους στο Κτηματολόγιο μέχρι τις 30 Νοεμβρίου - Πώς μπορεί κάθε πολίτης να δει εάν το ακίνητό του οφείλει να δηλωθεί στο Κτηματολόγιο μέχρι τις 30 Νοεμβρίου και να λύσει την σπαζοκεφαλιά - Πώς λειτουργεί ο χάρτης maps.ktimatologio.gr
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Πράσινο φως για την ανάπλαση της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Πράσινο φως για την ανάπλαση της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ

Εκδόθηκε το Προεδρικό Διάταγμα που ανοίγει τον δρόμο για την υλοποίηση της πολυσυζητημένης ανάπλασης στις εγκαταστάσεις της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης. Ποιες είναι οι προβλέψεις, τι θα δημιουργηθεί στον χώρο.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Χανιά: Έξαρση κρουσμάτων γαστρεντερίτιδας - Ο ΕΟΔΥ ψάχνει απαντήσεις σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο

Ελλάδα / Χανιά: Έξαρση γαστρεντερίτιδας με εκατοντάδες κρούσματα - Ο ΕΟΔΥ δεν μπορεί να εντοπίσει την πηγή της μόλυνσης

Από 14 Οκτωβρίου έχουν καταγραφεί εκατοντάδες κρούσματα γαστρεντερίτιδας στον νομό - Ο ΕΟΔΥ έστειλε στο Πολυτεχνείο ερωτηματολόγιο για να επιχειρηθεί ιχνηλάτηση
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Τον εγχείρησαν για σκωληκοειδίτιδα, αλλά τον ενημέρωσαν έπειτα από έναν χρόνο ότι έχει καρκίνο

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Τον εγχείρησαν για σκωληκοειδίτιδα, αλλά τον ενημέρωσαν έπειτα από έναν χρόνο ότι έχει καρκίνο

«Δίνω μάχη για την ζωή μου -Έναν χρόνο δεν ενημερώθηκα ώστε να λάβω κάποια προφυλακτική φαρμακευτική αγωγή» αναφέρει ο αστυνομικός στη μήνυση που κατέθεσε εναντίον των γιατρών του νοσοκομείου
LIFO NEWSROOM
Ο Νίκος Πλακιάς καταγγέλλει το ΑΠΘ που δεν απένειμε τον τίτλο σπουδών στην Κέλλυ Πορφυρίδου

Ελλάδα / «Η ντροπή του πανεπιστημίου»: Ο Νίκος Πλακιάς ξεσπά για τον πρύτανη και τη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ

Είχαν ειδοποιήσει τους γονείς της Κέλλυς Πορφυρίδου να παραλάβουν τιμητικά τον τίτλο σπουδών του κοριτσιού που δολοφονήθηκε στα Τέμπη αλλά ανασκεύασαν την απόφασή τους και αρνήθηκαν χωρίς να ειδοποιήσουν την οικογένεια
LIFO NEWSROOM