Με το ΣτΕ να μην εκδικάζει καθόλου νέες προσφυγές, λόγω της κρίσης του κορωνοϊού, προβληματισμός επικρατεί τόσο στο υπουργείο Υποδομών όσο και στους εργολάβους που διεκδικούν την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής, «Αττικό Μετρό» και υποψήφιες ανάδοχες κοινοπραξίες υποστηρίζουν ότι δεν έχει επέλθει το τέλος του διαγωνισμού και πως το αδιέξοδο μπορεί να ξεπεραστεί μέσω της επανεξέτασης των αρχικών ενστάσεων των δύο κοινοπραξιών.
Και στις δύο αποφάσεις, όπου γίνονται δεκτές οι ενστάσεις και των δύο κοινοπραξιών (ΑΚΤΩΡ - Ansaldo - Hitachi και J&P ΑΒΑΞ - Ghella - Alstom Transport), το Δ΄ τμήμα του ΣτΕ καταλήγει με την ίδια εντολή: «Να διαταχθεί η αναστολή εκτέλεσης της προσβαλλόμενης απόφασης της Αττικό Μετρό και η αναστολή της προόδου του διαγωνισμού έως την έκδοση οριστικής απόφασης για την αίτηση ακυρώσεως».
Όπως ερμηνεύεται η απόφαση, η «Αττικό Μετρό» είναι υποχρεωμένη να «παγώσει» κάθε ενέργεια γύρω από τον διαγωνισμό και να αναμένει την εκδίκαση των κύριων προσφυγών των δύο κοινοπραξιών.
Επιπλέον, στην «Αττικό Μετρό» εκτιμούν ότι το ΣτΕ ουσιαστικά «ανοίγει» όλες τις επιλογές για την «Αττικό Μετρό», δηλαδή και τη συνέχιση και την ακύρωση του διαγωνισμού. Αλλά εφόσον υπάρξει πρόθεση, το αδιέξοδο μπορεί να ξεπεραστεί με την επανεξέταση της απόφασης, με την οποία απορρίφθηκαν οι αντιρρήσεις των δύο κοινοπραξιών.
Από την πλευρά των ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ εκφράζεται η βεβαιότητα ότι το ΣτΕ ζητεί την επανεξέταση της απόφασης της «Αττικό Μετρό». Σε αυτό το ενδεχόμενο, δεν αποκλείεται να παραιτηθούν και από τις κύριες προσφυγές τους.
Και στις δύο περιπτώσεις, πάντως, οι διαγωνιζόμενοι μπορούν να καταθέσουν νέες αιτήσεις αναστολής και νέες προσφυγές, και ο κύκλος αυτός να συνεχιστεί.
Με πληροφορίες από Καθημερινή