Τomahok
Κολεκτίβα, ιντερνετικό καλλιτεχνικό στέκι για Έλληνες ράπερ, κάπως σαν ένα social network των ανθρώπων της χιπ χοπ σκηνής, όπου μπορούν ν’ ανταλλάζουν απόψεις, πληροφορίες για συναυλίες κ.λπ. (tomahok.com)
Word Of Mouth
Ντουέτο ανθρώπινου beatbox. Μπορούν ν’ αντικαταστήσουν μόνο με το στόμα τους κι ένα μικρόφωνο πανάκριβα samplers. Η νίκη του ανθρώπου ενάντια στις μηχανές. Κατάφεραν να παίξουν ακόμα και στο Μέγαρο Μουσικής.
DJs
Είναι καταλυτική η συνεισφορά τους στις εμφανίσεις των MCs και μεγάλο το respect προς αυτούς από την κοινότητα. Οι DJ The Boy (ο οποίος θεωρείται και από τους καλύτερους battle DJs στην Ευρώπη), Cutbrawl, Royal K. , DJ Xquze θεωρούνται οι καλύτεροι στο είδος τους.
Noiz Productions
Έφεραν το 2003 για πρώτη φορά στην Ελλάδα τους σπουδαίους Βρετανούς Phi-Life Cypher κι έδωσαν το στίγμα τους στη χιπ χοπ σκηνή. Έκτοτε έχουν δι- οργανώσει δεκάδες σημαντικές συναυλίες (Delinquent Habits, Mobb Deep, Das Efx), έχουν κάνει μετακλήσεις DJs από το εξωτερικό και στηρίζουν συστηματικά την εγχώρια σκηνή.
Def Poetry
Συνδυασμός χιπ χοπ και ποίησης που έγινε μόδα από την αμερικανική τηλεοπτική εκπομπή «Russell Simmons presents def poetry», όπου σλαμ ποιητές και ποιήτριες απήγγειλαν τα ποιήματά τους στο πλατό του τηλεοπτικού στούντιο. Στις 17/9 έρχεται και στην Ελλάδα (στο An club).
Τάκι Τσαν
Πρωτοπόρος της ελληνικής χιπ χοπ. Ίδρυσε το 1996 τους Ζωντανούς Νεκρούς, που παραμένουν ακόμα και σήμερα μια απ’ τις πιο ιστορικές μπάντες της σκηνής. Μαζί με τον Εισβολέα, ηχογραφούν ως Τιγρέ Σποράκια.
Αkai MPC-2000
«Θρυλικό» sampler (ήδη στα σχετικά φόρουμ υπάρχουν δεκάδες αγγελίες που ζητούν ν’ αγοράσουν ένα τέτοιο μηχάνημα), που εσχάτως χρησιμοποιείται για έναν νέο τρόπο battle. Αντί για ρίμες, χρησιμοποιούν μόνο το sampler και κοντράρουν για το ποιος θα χτίσει σε πραγματικό χρόνο το καλύτερο κομμάτι με samples. (Σύντομα και στην Αθήνα, στο An Club, στις 11 Νοεμβρίου).
Πλατείες
Τα νέα χιπ χοπ κλαμπ. Από τις μπασκέτες του Λατό στο Γαλάτσι μέχρι τις πλατείες της Νίκαιας, του Κορυδαλλού και της Φιλαδέλφειας, το freestyle είναι ζωντανό στα παγκάκια και τα γρασίδια της πόλης. Από εκεί ξεκινούν και οι εκκολαπτόμενοι πιτσιρικάδες.
Εθνικιστικό χιπ χοπ
Υπάρχει, αν και κανένας δεν το παραδέχεται ευθέως. «Ό,τι δεν σε αφορά, απλά δεν το ακούς», λέει ένας ράπερ.
Εισβολέας
Αυθεντικός, ιδιοφυής, χαίρει κοινής αποδοχής απ’ το σύνολο σχεδόν της σκηνής. Από τους Άλφα Γάμα και τα Τιγρέ Σποράκια μέχρι τους Σκοτεινή Πλευρά, έχει αποδείξει ότι έχει τη στόφα του λαϊκού ειδώλου κι ενός εκπληκτικού ριμαδόρου. Ένας γνήσιος χιπ χοπ ρεμπέτης.
No Sponsors
Μόνιμη επισήμανση στο κάτω μέρος της αφίσας των συναυλιών των Active Member, που αντιστέκονται σθεναρά τα τελευταία χρόνια σε οποιασδήποτε μορφής χορηγία. Μάλιστα, πρόσφατα ακύρωσαν δυο live σε Αλεξανδρούπολη και Καβάλα γιατί ο διοργανωτής έβαλε χορηγούς στην αφίσα χωρίς να τους ρωτήσει
Μετανάστες
MC Yinka, Jerome, Νέγρος του Μοριά είναι μερικοί μόνο από τους μετανάστες που έχουν καταφέρει να μπουν στην πρώτη γραμμή του ελληνικού χιπ χοπ.
Bόρεια Αστέρια
Η απάντηση από τη Θεσσαλονίκη. Πολυγραφότατοι. Τα απανωτά sold-out τους σε Block 33 και An Club έχουν μείνει θρυλικά. Οι Τρύπες του χιπ χοπ.
12oς Πίθηκος
Μέλος της πρώτης ομάδας breakdance που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα (των Freakstyle Rockers), μέλος της ομάδας graffiti artists Funky Dust, underground ήρωας της Θεσσαλονίκης και με σημαντική δισκογραφία. Ο δίσκος του «Μόνο η αρχή» και το Dope Beat Studio που ίδρυσε με τον krase κίνησαν τα γρανάζια του χιπ χοπ της Βόρεια Ελλάδας.
Μικρός Νικόλας
Καλτ φαινόμενο από τη Ζαχάρω Ηλείας, με το εκκωφαντικό νούμερο των 1,2 εκατομμυρίων views στο YouTube για το βιντεοκλίπ του κομματιού «Νόμιζες πως τα 'δες όλα». Είναι μόλις 14 ετών.
Zoltan Tribe
Η κολεκτίβα απ’ τη Θεσσαλονίκη απολαμβάνει το απόλυτο respect απ’ την κοινότητα του χιπ χοπ. Διοργανώνουν συναυλίες και φεστιβάλ (μεταξύ των οποίων και το Thessaloniki Hip Hop Festival), στηρίζουν τα νέα σχήματα και τους ταλαντούχους MCs κι έχουν δημιουργήσει ένα δίκτυο που περιστρέφεται γύρω απ’ όλα τα είδη της χιπ χοπ, με ανοίγματα σε breakbeats, ρέγκε, φανκ κ.λπ.
σχόλια