Ο μαγικός αυλός (ξανά) αποκαλύπτεται

Ο μαγικός αυλός (ξανά) αποκαλύπτεται Facebook Twitter
0
  • Η πρώτη πρεμιέρα του έργου έγινε στη Βιέννη, στις 30 Σεπτεμβρίου του 1791.
  • Είναι η 21η από τις 22 όπερες που συνέθεσε ο Μότσαρτ μέχρι τα 35 του, οπότε πέθανε.
  • Βασίζεται σε κείμενο του θεατρανθρώπου Εμάνουελ Σικανέντερ. Η υπόθεση αφορά την προσπάθεια του Ταμίνο να ελευθερώσει την όμορφη Παμίνα από τον Ζαράστρο.
  • Ο Μαγικός Αυλός έχει παρουσιαστεί από την Εθνική Λυρική Σκηνή 13 φορές (δηλαδή σε 13 διαφορετικές καλλιτεχνικές περιόδους). Η πρώτη ήταν το 1969, σε μουσική διεύθυνση Αντίοχου Ευαγγελάτου και σκηνοθεσία Γιόζεφ Βιτ (Joseph Witt).
  • Το έργο χωρίζεται σε 2 πράξεις.
  • 2 ώρες και 30 λεπτά είναι η διάρκεια του έργου.
  • 13.068 λέξεις αποτελούν το ελληνικό λιμπρέτο.
  • Η μουσική διεύθυνση είναι των Ηλία Βουδούρη και Μίλτου Λογιάδη. Η σκηνοθεσία του Αρνώ Μπερνάρ.
  • Στην παράσταση συμμετέχουν 52 μέλη της χορωδίας, 70 μουσικοί στην ορχήστρα, 34 τραγουδιστές (στις τρεις διανομές), ενώ οι συντελεστές της παραγωγής είναι 148 (μεταξύ αυτών, μηχανικοί σκηνής, ηλεκτρολόγοι, φωτιστές, φροντιστές, μακιγιέρ, κομμωτές, ενδύτριες, ηχολήπτες, ξυλουργοί, ταπετσιέρηδες, σιδηροκατασκευαστές, ζωγράφοι, μοδίστρες, υπεύθυνοι παραγωγοί, καλλιτεχνικοί συντελεστές).
  • Θα παρουσιαστούν 8 παραστάσεις φέτος σε διάστημα 2 μηνών (Δεκέμβριος-Ιανουάριος).

Έγραψαν για την παράσταση του 2010:

❝ Ούτε απλοϊκή, ούτε παραφορτωμένη με αναλύσεις και επισχολιασμούς που ο Μότσαρτ και ο Σικανέντερ θα έβρισκαν εκτός των προθέσεών τους, η ανάλαφρη ανάγνωσή της διασκέδασε, συγκίνησε και πρόσφερε κάθαρση. Ταυτόχρονα, έκλεινε καλοπροαίρετα το μάτι στον σύγχρονο θεατή, αναδεικνύοντας αβίαστα σχέσεις με το λαϊκό θέατρο και τον φθίνοντα κόσμο του μπαρόκ, ενώ φώτισε νηφάλια και τίμια τις απερίφραστα ιδεολογικές υπαγορεύσεις από τους κόσμους του Διαφωτισμού και του τεκτονισμού ❞

Γιάννης Σβώλος, Ελευθεροτυπία

❝ Ο Γάλλος Αρνώ Μπερνάρ (γνωστός στο αθηναϊκό κοινό από την προ ολίγων ετών αριστουργηματική παράσταση της Θαΐδας στο Μέγαρο Μουσικής) δεν έπεσε στην παγίδα. Η νέα παραγωγή της εν λόγω όπερας που παρουσίασε στην Εθνική Λυρική Σκηνή κέρδισε δίκαια το θερμό χειροκρότημα του κοινού, αφού, αν και δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί τολμηρή, ήταν ισορροπημένη, ξεκάθαρη, θεαματική και ταυτόχρονα άφηνε τον απαιτούμενο χώρο στη μουσική ν’ αναδειχτεί και να γοητεύσει ❞

Ίσμα Τουλάτου, Το Βήμα

❝ Ο Μαγικός Αυλός ηχεί στη Λυρική. Ο σκηνοθέτης Αρνώ Μπερνάρ έχει στήσει μια κλασική παράσταση, στην οποία αναδεικνύεται η δύναμη της μουσικής με υπέροχα σκηνικά και κουστούμια του Μπρούνο Σβενγκλ κι εξαιρετικές ερμηνείες ❞

Σχόλιο στο Αθηνόραμα

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ