Πόλεμος υψηλής ευκρίνειας

Πόλεμος υψηλής ευκρίνειας Facebook Twitter
0

Σε περίπτωση που δεν το έχετε αντιληφθεί, υπάρχει ένας πόλεμος που μαίνεται εδώ και αρκετό καιρό. Φυσικά δεν αναφέρομαι στον επικοινωνιακό «πόλεμο» της προεκλογικής περιόδου μεταξύ των κομμάτων που, ως είθισται, είναι υπεύθυνος για τη μαζική παραγωγή οπτικού σκουπιδαριού. Ο εν λόγω πόλεμος έχει να κάνει με το ποιο οπτικό μέσο αποθήκευσης και αναπαραγωγής της εικόνας -Blu-ray ή HD DVD- θα επικρατήσει τα επόμενα χρόνια και θα εισβάλει τόσο στο σαλόνι μας όσο και στο πορτοφόλι μας. Ο πόλεμος των format είναι, κατά πάσα πιθανότητα, μια από τις μεγαλύτερες corporate αναμετρήσεις που έχουν ξεσπάσει τα τελευταία χρόνια στο χώρο της οικιακής διασκέδασης. Ξεκίνησε το 2004 περίπου και οι αναλυτές εκτιμούν πως μπορεί να συνεχιστεί έως το 2010. Πίσω από τον καθένα από τους δύο ισάξιους αντιπάλους κρύβονται οι μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής ηλεκτρονικού εξοπλισμού, χολιγουντιανά στούντιο και αλυσίδες καταστημάτων ενοικίασης ταινιών.

Έτσι, το Blu-ray, με χωρητικότητα 25 Gigabyte, έχει από πίσω του εταιρείες όπως οι Hitachi, LG, Panasonic, Pioneer, Philips, Samsung, Sharp, Sony και Thomson -οι οποίες ευθύνονται και για την ύπαρξή του- καθώς επίσης την Dell και την Apple ως υπεύθυνες για την εκμετάλλευση σε επίπεδο Η/Υ και τέλος τις Sony Pictures Entertainment, MGM, Disney, 20th Century Fox. Να αναφερθεί πως από το Μάρτιο του τρέχοντος έτους το Playstation 3 αποτελεί έναν ισχυρότατο σύμμαχο του μέσου αυτού, αφού διατίθεται με ενσωματωμένο player, διεκδικώντας έτσι μια σειρά από αποκλειστικότητες.

Στην αντίπερα όχθη, το HD DVD, με χωρητικότητα που αγγίζει τα 15 Gigabyte, έχει την υποστήριξη των Toshiba, HP, NEC, Sanyo, Microsoft, RCA, Kenwood, Intel, καθώς και τη μη αποκλειστική υποστήριξη των Hitachi Maxell, LG, Onkyo, Meridan και Samsung. Η Universal και η Paramount Pictures έχουν ταχθεί υπέρ του HD DVD, ενώ οι Paramount Pictures, DreamWorks Pictures και η DreamWorks Animation ανακοίνωσαν στις 20 Αυγούστου την αποκλειστική υποστήριξη του εν λόγω μέσου.

Αν και ακόμα δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιος ξεκάθαρος νικητής μεταξύ των δύο, οικονομικοί αναλυτές αναφέρουν πως όσο περισσότερο διαρκέσει η σύγχυση τόσο οι καταναλωτές θα απαιτούν την επικράτηση ενός εκ των δύο μέσων, ενώ εάν δεν υπάρξει ξεκάθαρος νικητής εντός 2 ετών το ενδιαφέρον του κόσμου θα στραφεί αλλού. Κι όλα αυτά ενώ ακόμα μεσουρανεί το «πρωτόγονο» DVD, οι πωλήσεις του οποίου ξεπερνούν το άθροισμα των πωλήσεων και των δύο φορμάτ από τις αρχές του 2006 έως σήμερα, και ενώ οι έρευνες και στα δύο στρατόπεδα για τη βελτίωσή τους, τόσο σε τεχνικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο, είναι σε εξέλιξη.

VEOH 

» Μια φορά κι ένα καιρό, υπήρχε το user generated video και οι υπηρεσίες ελεύθερης διακίνησής του, μέχρι που πλάκωσαν οι δικηγόροι. Αυτό καταδεικνύει η καινούργια υπόθεση μηνύσεων της Universal Music Group κατά του site διαμοιρασμού βίντεο Veoh (www.veoh.com) για μαζική καταπάτηση πνευματικών δικαιωμάτων. Και αυτό πριν κοπάσει ο θόρυβος από την παρόμοια, πολύκροτη υπόθεση μηνύσεων του ομίλου media Viacom κατά του YouTube. Η Universal κατηγορεί την υπηρεσία Veoh ότι επωφελήθηκε από την καταστρατήγηση των πνευματικών δικαιωμάτων καλλιτεχνών που ανήκουν στο δυναμικό της. Η Veoh, που χαίρει της υποστήριξης μεγαλοστελέχους της AOL-Τime Warner, χρησιμοποιεί παρόμοιες τεχνικές με το YouTube στον εντοπισμό και την απομάκρυνση περιεχομένου που καταπατά πνευματικά δικαιώματα. Εντούτοις, η Universal θεωρεί πως τα μέτρα αυτά δεν αρκούν, παραλληλίζοντας τις πρακτικές του Veoh με αυτές του Napster και του KaZaA, όπου διαπράττεται η μεγαλύτερη υπόθεση ηλεκτρονικής κλοπής. Το αποτέλεσμα των δικαστικών μαχών και των δύο περιπτώσεων, για την ελεύθερη ή μη κυκλοφορία περιεχομένου βίντεο στο διαδίκτυο, θα κρίνει και το μέλλον της πιο δημοφιλούς -άρα και προσοδοφόρας- μορφής user generated content.

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δείτε τις πέντε καλύτερες φωτογραφίες του National Geographic για το 2024

Τech & Science / Δείτε τις 4 καλύτερες φωτογραφίες του National Geographic για το 2024

Οι φωτογραφίες «αποτυπώνουν μια προκλητική ματιά στα θαύματα του κόσμου γύρω μας, τα οποία μας δίνουν ένα αναζωογονητικό διάλειμμα από το ταραχώδες φθινόπωρο που περάσαμε όλοι», γράφει το περιοδικό
LIFO NEWSROOM
ΗΠΑ: Ομάδα φοιτητών εκτόξευσε «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Τech & Science / Φοιτητές Ελληνοαμερικανού κοσμήτορα μηχανικής εκτόξευσαν «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Η επιτυχία έχει και ελληνικό χρώμα, καθώς ο διακεκριμένος Ελληνοαμερικανός επιστήμονας, Γιάννης Γιόρτσος είναι Κοσμήτορας της σχολής μηχανικής του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, στην οποία σπουδάζουν οι φοιτητές που έσπασαν το ρεκόρ
LIFO NEWSROOM