"Επιλέξαμε να βελτιώσουμε τις συνθήκες για τους πεζούς και όχι για τα αυτοκίνητα".

"Επιλέξαμε να βελτιώσουμε τις συνθήκες για τους πεζούς και όχι για τα αυτοκίνητα". Facebook Twitter
0

O Enrique Penalosa Londonο υπήρξε δήμαρχος της Μπογκοτά από το 1998 μέχρι το 2001. Πλέον δουλεύει ως σύμβουλος σε θέματα σχετικά με την αστική στρατηγική και δίνει διαλέξεις για το πώς να γίνουν οι πόλεις βιώσιμες σε όλο τον κόσμο.

Γιατί είναι η γνώμη του τόσο πολύτιμη; Επειδή υπήρξε ένας πετυχημένος δήμαρχος, κάτι που τώρα δεν αμφισβητείται, ακόμα κι αν, όταν τελείωσε η θητεία του, η δημοτικότητά του ήταν χαμηλή και δεν κατάφερε να εκλεγεί για δεύτερη φορά. Όταν εξελέγη δήμαρχος, το όνομα Μπογκοτά έφερνε στον νου ιστορίες φόνων, απαγωγών κι εγκλημάτων σχετικών με τα ναρκωτικά. Μερικά χρόνια αργότερα η πόλη ήταν πιο ασφαλής από την Ουάσινγκτον.

Ποια ήταν η μαγική του λύση; Τίποτε το μαγικό, μόνο μία καινούργια φιλοσοφία: όλες οι υποδομές, όλες οι διευκολύνσεις, όλα τα καινούργια έργα έγιναν για τους ανθρώπους και όχι για τα αυτοκίνητα. Καλύτερα, όμως, να το δούμε μέσα από τα δικά του λόγια:

«Το κριτήριο που καθορίζει πόσο καθαρό είναι ένα ρυάκι είναι η ύπαρξη ή όχι της πέστροφας. Αν υπάρχουν πέστροφες, το περιβάλλον είναι υγιές. Το ίδιο συμβαίνει και με τα παιδιά στην πόλη. Τα παιδιά είναι ο δείκτης καλής λειτουργίας της πόλης. Αν καταφέρουμε να δημιουργήσουμε μία πόλη φιλική προς τα παιδιά, θα έχουμε μία πόλη ιδανική για όλους τους κατοίκους».

«Την πρώτη μέρα της θητείας μου μού έδωσαν μία συγκοινωνιακή μελέτη που κατέληγε στο ότι το πιο σημαντικό έργο για την πόλη ήταν μία καινούργια υπέργεια λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας με προϋπολογισμό 600 εκατομμυρίων δολαρίων. Εμείς φτιάξαμε πεζόδρομους, πάρκα, πλατείες, ποδηλατοδρόμους, φυτέψαμε δέντρα και πετάξαμε όλες τις διαφημιστικές ταμπέλες που δημιουργούσαν ακαταστασία. Φτιάξαμε τον μεγαλύτερο σε μήκος πεζόδρομο στον κόσμο. Στην αρχή μας πέρασαν για τρελούς, γιατί αυτός ο δρόμος περνούσε μέσα από τις πιο φτωχές περιοχές της Μπογκοτά, μερικοί από τους γειτονικούς δρόμους ήταν χωματόδρομοι. Επιλέξαμε να βελτιώσουμε τις συνθήκες για τους πεζούς και όχι για τα αυτοκίνητα. Αυτές οι υποδομές δείχνουν σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια».

«Έτσι, είπαμε στους ανθρώπους: είσαστε σημαντικοί όχι επειδή είσαστε πλούσιοι ή επειδή είσαστε κάτοχοι διδακτορικού, αλλά επειδή είσαστε άνθρωποι. Όταν οι άνθρωποι νιώθουν ξεχωριστοί, φέρονται ανάλογα. Αυτό δημιουργεί ένα άλλο είδος κοινωνίας».

Αθήνα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αυτοψία Μπακογιάννη σε «πάρκο τσέπης» στο Παγκράτι: «Θύμωσα πολύ με την εγκατάλειψη»

Αθήνα / Αυτοψία Μπακογιάννη σε «πάρκο τσέπης» στο Παγκράτι: «Θύμωσα πολύ με την εγκατάλειψη»

Με ένα βίντεο – αυτοψία σε ένα από τα πάρκα τσέπης που δημιουργήθηκαν επί των ημερών του, ο πρώην δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, καταδεικνύει ότι έχουν αφεθεί χωρίς φροντίδας
LIFO NEWSROOM
Το 28ο Παζάρι Βιβλίου επιστρέφει στην Πλατεία Κλαυθμώνος

Αθήνα / Το 28ο Παζάρι Βιβλίου επιστρέφει στην Πλατεία Κλαυθμώνος

Με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.), το παζάρι συνεχίζει την παράδοσή του για 28η χρονιά, προωθώντας την πρόσβαση στη γνώση και την ανάγνωση
LIFO NEWSROOM
Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Αθήνα / Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Ένα άψυχο φυσικό τοπίο με ξερά δέντρα και κομμένους κορμούς είναι η δυσάρεστη έκπληξη που αντικρίζει κανείς ανεβαίνοντας στον λόφο του Φιλοπάππου. Ποια είναι η ευθύνη του δήμου, τι καταγγέλλουν οι πολίτες, τι λέει το υπουργείο Πολιτισμού και τι δηλώνει η Αγνή Πικιώνη, πρόεδρος της ΑΜΚΕ «Δημήτρης Πικιώνης».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Αθήνα / «Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Η Περιφέρεια Αττικής δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα, μέσω της οποίας υποστηρίζει ότι θέλει να φέρει κοντά ανθρώπους και πρωτοβουλίες που έχουν κοινό σημείο προβληματισμού τη βιωσιμότητα του Λεκανοπεδίου.
LIFO NEWSROOM