Ναι, είμαι αισιόδοξος

Ναι, είμαι αισιόδοξος Facebook Twitter
Το Ωδείο Αθηνών, το μοναδικό υλοποιημένο κτίριο του διαγωνισμού του 1959 για το «Πνευματικό Κέντρο». Φωτό: Δάφνη Κουγέα
4


Είναι ίσως ένα από τα πέντε πιο αγαπημένα μου κτίρια στο κέντρο της Αθήνας /

μιλάω για το ημιτελές Ωδείο Αθηνών του αρχιτέκτονα Ιωάννη Δεσποτόπουλου, το μοναδικό που υλοποιήθηκε από το πολύ φιλόδοξο «Πνευματικό Κέντρο Αθηνών», πρότζεκτ του αείμνηστου Κωνσταντίνου Καραμανλή που δεν προχώρησε περαιτέρω /

από τα κορυφαία δείγματα του ελληνικού μοντερνισμού, το χαρακτηριστικά παραλληλόγραμμο Ωδείο απηχεί με τις αρχιτεκτονικές του ποιότητες και τη χαμηλόφωνη παρουσία του ένα ήθος που σχεδόν συγκινεί (για πόσα κτίρια στην Αθήνα μπορεί να το ισχυριστεί αυτό κανείς;) /

ύστερα από μια περίοδο χαμηλών πτήσεων το σημαντικό αυτό κτίριο διεκδικεί όλο και περισσότερο μια πιο ισχυρή παρουσία στη ζωή της πόλης /

η αρχή έγινε με την προσωρινή στέγαση του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στις ημιτελείς αίθουσές του, ενώ η ανάληψη της προεδρίας του ιδρύματος από τον αρχιμουσικό Νίκο Τσούχλο συνδέεται με την εκπόνηση ενός νέου αναπτυξιακού σχεδίου που θα καταστήσει το Ωδείο Αθηνών, και με τη βοήθεια των πόρων του ΕΣΠΑ, έναν υπερσύγχρονο και πολυεπίπεδο πολιτιστικό κόμβο /

αλλά μέχρι όλα αυτά τα πολύ ωραία να αρχίσουν να παίρνουν σάρκα και οστά, το Ωδείο Αθηνών μπαίνει από σήμερα ακόμα πιο πολύ στη ζωή της Αθήνας, ύστερα από την πολύ έξυπνη κίνηση να μεταφερθεί εκεί η Έκθεση Βιβλίου /

μπράβο και στους δύο φορείς που συνεργάστηκαν για την υλοποίηση της ιδέας, δηλαδή στον Σύλλογο Εκδοτών Βιβλίου Αθηνών αλλά και στο Ωδείο /

μακάρι να πάει καλά η έκθεση και να είναι η φετινή διοργάνωση απαρχή ανανέωσης για έναν θεσμό που έχει ανάγκη ακριβώς αυτό: ιδέες /

ίσως μία από τις πιο σημαντικές ειδήσεις των τελευταίων ημερών ήταν η ανακοίνωση της Εκκλησίας της Ελλάδας ότι ο Όμιλος Ξενοδοχείων Ηλέκτρα αναδείχθηκε πλειοδότης στον σχετικό διαγωνισμό για την εκμίσθωση του κτιρίου της οδού Μητροπόλεως που στέγασε για πολλά χρόνια το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων /

ο ξενοδοχειακός όμιλος, που διατηρεί άλλα δύο ξενοδοχεία σε κοντινά σημεία από την πλατεία Συντάγματος, είχε καταθέσει πρόταση ενοικίου 700.000 κατ' έτος με επενδυτικό πρόγραμμα ριζικής ανακαίνισης ύψους 15 εκατ. ευρώ /

το σχέδιο των Electra Hotels περιλαμβάνει τη μετατροπή του κτιρίου του πρώην υπουργείου Παιδείας σε ξενοδοχείο 5 αστέρων μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2015, χωρίς πάντως να αποκλείεται και μονάδα μικρότερης κατηγορίας (4 αστέρων), ενώ για τη λειτουργία του ξενοδοχείου θα απασχολούνται 150 άτομα /

εν τω μεταξύ, δύο κλειστές ξενοδοχειακές μονάδες που κατέβασαν ρολά πριν αλλά και μέσα στην κρίση, το Mirage της Ομόνοιας και το Imperial της πλατείας Καραϊσκάκη, δεν αποκλείεται να ανοίξουν μέσα στα επόμενα χρόνια, καθώς δρομολογούνται εξελίξεις /

υποψήφιοι επενδυτές εμφανίζονται πρόθυμοι να αξιοποιήσουν την ευκαιρία παρακολουθώντας τα ρεκόρ του τουρισμού να σπάνε το ένα μετά το άλλο /

σε μια άλλη καλή είδηση, ανάσχεση των «λουκέτων» στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας για πρώτη φορά από τον Σεπτέμβριο του 2012 καταγράφει η νέα, επικαιροποιημένη έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου /

μπορεί το ποσοστό των κλειστών εμπορικών καταστημάτων να εξακολουθεί να υπερβαίνει το εφιαλτικό 30%, αλλά σημειώνουμε ότι για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ελαφρά υποχώρηση: από το 32,4% του Μαρτίου του 2013 πέσαμε στο 31,2% φέτος /

είναι αυτό που λέμε «πιάσαμε πάτο» /

με τις υγείες μας.

Αθήνα
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αυτοψία Μπακογιάννη σε «πάρκο τσέπης» στο Παγκράτι: «Θύμωσα πολύ με την εγκατάλειψη»

Αθήνα / Αυτοψία Μπακογιάννη σε «πάρκο τσέπης» στο Παγκράτι: «Θύμωσα πολύ με την εγκατάλειψη»

Με ένα βίντεο – αυτοψία σε ένα από τα πάρκα τσέπης που δημιουργήθηκαν επί των ημερών του, ο πρώην δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, καταδεικνύει ότι έχουν αφεθεί χωρίς φροντίδας
LIFO NEWSROOM
Το 28ο Παζάρι Βιβλίου επιστρέφει στην Πλατεία Κλαυθμώνος

Αθήνα / Το 28ο Παζάρι Βιβλίου επιστρέφει στην Πλατεία Κλαυθμώνος

Με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.), το παζάρι συνεχίζει την παράδοσή του για 28η χρονιά, προωθώντας την πρόσβαση στη γνώση και την ανάγνωση
LIFO NEWSROOM
Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Αθήνα / Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Ένα άψυχο φυσικό τοπίο με ξερά δέντρα και κομμένους κορμούς είναι η δυσάρεστη έκπληξη που αντικρίζει κανείς ανεβαίνοντας στον λόφο του Φιλοπάππου. Ποια είναι η ευθύνη του δήμου, τι καταγγέλλουν οι πολίτες, τι λέει το υπουργείο Πολιτισμού και τι δηλώνει η Αγνή Πικιώνη, πρόεδρος της ΑΜΚΕ «Δημήτρης Πικιώνης».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Αθήνα / «Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Η Περιφέρεια Αττικής δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα, μέσω της οποίας υποστηρίζει ότι θέλει να φέρει κοντά ανθρώπους και πρωτοβουλίες που έχουν κοινό σημείο προβληματισμού τη βιωσιμότητα του Λεκανοπεδίου.
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
μιας και λεμε για το ωδειο: το αριστουργηματικο ωδείο ειναι το παράδειγμα κτηρίου που έχει πνιγεί απο τα δέντρα, και δεν μπορεις να το δεις πλεον καν. Ρωτηστε κάποιον στο δρόμο που περναει αν μπορει να το δεί, οι λιτές και χαμηλές του γραμμές σε συνδυασμό με αλλο ενα παρκάκι με πευκα εκτος τοπου και χρονου επετρεψαν να θαφτει ενα αριστουργηματικο κτηριο του μοντερνισμου.Ειναι το αντιπαράδειγμα της κυριαρχίας των δέντρων, ατάκτων ερριμένων στον δημόσιο χώρο και ενα παράδειγμα για το τι μπορεί να γινει αν το παρακάνουμε στο δέντρο στην νέα πεζοδρομημένη Πανεπιστημιου.
σε αυτους που ψηφισαν αρνητικά αραγε - ξερουν που πεφτει το ωδειο;- εχουν ανεβει ποτε την Β.Κων/νου και το εχουν προσέξει;αυτο που θα ταιριαζε μπροστα στο ωδειο θα ηταν ενα κηπος με χαμηλη βλαστηση και οχι το "δάσος" που υπαρχει τωρα
το κύριο προβλημα της αθηνας και η διαφορα της με της αλλες πιο ανθρωπινες πολεις δεν ειναι κατα κυριο λογο τοσο η ελλειψη πρασινου, αλλά κοινου χώρου. Π.χ. το ωδειο ξανα δινει καταπληκτικο παραδειγμα: εχεις δει κανενα να καθεται στα δεντρα μπροστα στο ωδειο; Εγω οχι. Αρα;