Τα πρώτα σχέδια για να γίνει το Facebook o μεγάλος (και μάλλον μοναδικός) ανταγωνιστής του YouTube αρχίζουν να φαίνονται στο χάρτη. Ο μεγάλος γίγαντας των κοινωνικών μέσων δικτύωσης (και ενημέρωσης) συνεργάζεται, σύμφωνα με το Bloomberg, με τους μεγάλους ηγέτες της μουσικής βιομηχανίας για να χτίσει ένα σύστημα το οποίο θα αναγνωρίζει, θα προσδιορίζει και θα επισημαίνει τα πνευματικά δικαιώματα σε κάθε μουσικό κομμάτι που θα ανεβαίνει στο τηλεοπτικό του κανάλι Watch. Βέβαια, για να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων (για ένα τρομακτικά μεγάλο μέρος του μουσικού έργου που είναι ήδη διαθέσιμο στα ψηφιακά δισκοπωλεία) θα χρειαστούν πάνω από δύο χρόνια. Αλλά, αν υποθετικά μπορεί αυτή η ιδέα να ξεκινήσει από αύριο, τότε το Facebook απαιτεί από τους κατόχους μουσικών δικαιωμάτων την άμεση άδεια και πρόσβαση των χρηστών του σε υλικό που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα. Γι΄αυτόν τον λόγο άλλωστε δίνει μια καλή προκαταβολή εκατοντάδων εκατομμύριων στις δισκογραφικές και τους εκδότες.
Σύμφωνα με την IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) η οποία Εκπροσωπεί περισσότερες από 1300 δισκογραφικές εταιρείες σε 57 χώρες και συνεργαζόμενες Ενώσεις του κλάδου σε 60 χώρες, οι εγγεγραμμένοι κάτοχοι μουσικών δικαιωμάτων έλαβαν την προηγούμενη χρονιά 553 εκατομμύρια δολάρια από υπηρεσίες βίντεο streaming. Τι σημαίνει αυτό; Αν το Facebook μπορεί (σχεδόν) να διπλασιάσει το ποσό αυτό μέσα στο 2017, αυτόματα μπορεί να στρέψει και τους επικεφαλής των σημαντικών εταιρειών πιο μακριά από το YouTube. Ωστόσο, εάν όπως αναφέρεται το Facebook θέλει να διανεμηθεί η εννεαψήφια προσφορά του σε όλο το μερίδιο αγοράς, τότε θα πρέπει να δούμε τι έχει να πει και ο «ανεξάρτητος» δισκογραφικός τομέας, ο οποίος σήμερα είναι ισχυρότερος από ποτέ.
Το Facebook φέρεται να θέλει να κλείσει μια συνολική συμφωνία της αδειοδότησης μουσικών κομματιών πριν το μεγάλο λανσάρισμα του Watch, καθώς αναπτύσσει σχέδια για τη χρηματοδότηση τοπικών τηλεοπτικών παραγωγών και πρωτότυπων σειρών. Εξάλλου, όλοι ξέρουμε ότι σαν εταιρεία έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη και των δισκογραφικών και των καλλιτεχνών σε ό,τι αφορά την προώθηση της σύγχρονης μουσικής παραγωγής τα τελευταία χρόνια. Επίσης, τον περασμένο Ιούλιο, το Facebook εξαγόρασε την πλατφόρμα αναγνωρισης πνευματικών δικαιωμάτων Source3, ένα σύστημα που μπορεί να αναγνωρίζει πολύ γρήγορα την μουσική που παίζει σε ένα βίντεο. Το Source3 είναι δημιουργία δύο πιονέρων της ψηφιακής δισκογραφίας, του Patrick Sullivan (το μεγάλο κεφάλι πίσω από τον ψηφιακό διανομέα The Orchard και το «φτηνό» ψηφιακό δισκάδικο eMusic) και του στενού του συνεργάτη Ben Cockerham, με τον οποίο έστησαν το 2007 την RightsFlow, μια αμερικανική εταιρεία που παρέχει σε οργανισμούς, συγκροτήματα και τραγουδιστές υπηρεσίες αδειοδότησης μουσικής (licensing) και λύσεις πληρωμής δικαιωμάτων.
σχόλια