DW: Στην Τουρκία, εκτός απροόπτου, το νέο εργοστάσιο της VW - Αντιδράσεις στην Ευρωβουλή

DW: Στην Τουρκία, εκτός απροόπτου, το νέο εργοστάσιο της VW - Αντιδράσεις στην Ευρωβουλή Facebook Twitter
2

Θέμα ημερών θεωρείται η ανακοίνωση της απόφασης της Volkswagen να κατασκευάσει το νέο της εργοστάσιο στην Τουρκία.

«Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο των συζητήσεων», είπε την περασμένη εβδομάδα ο υπεύθυνος παραγωγής της VW Αντρέας Τόστμαν προαναγγέλλοντας την ολοκλήρωση των σχετικών διαπραγματεύσεων εντός των επόμενων ημερών. Σε ερώτηση εάν εξακολουθούν να υπάρχουν στο τραπέζι και άλλες υποψήφιες χώρες, ο ίδιος απάντησε ότι η VW επικεντρώνει στην ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με την Τουρκία.

Σύμφωνα με αναλυτές η απόφαση για την κατασκευή του νέου εργοστασίου στην Τουρκία συνολικού προϋπολογισμού άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ μπορεί να θεωρείται πλέον δεδομένη. «Το ότι η VW επενδύει στην Τουρκία θα ωφελήσει το σύνολο της τουρκικής οικονομίας», εκτιμά ο Αλπέρ Καντσά, πρόεδρος του τουρκικού συνδέσμου προμηθευτών αυτοκινητοβιομηχανιών Taysad. O ίδιος κάνει λόγο για ένα «ισχυρό μήνυμα».

Υπό ομαλές οικονομικές συνθήκες ο όμιλος Volkswagen πουλάει ετησίως περί τα 170.000 οχήματα στην Τουρκία. Με το νέο εργοστάσιο η VW διασφαλίζει αυτό το μερίδιο στην αγορά και αυτό είναι προς όφελος και των δυο χωρών, επισημαίνει ο Καντσά.

Έναρξη παραγωγής ήδη το 2022

Η νέα μονάδα θα κατασκευαστεί στη Μανίσα, κοντά στη Σμύρνη, και θα απασχολεί περίπου 4.000 εργαζόμενους ενώ θα διαθέτει ετήσια δυναμικότητα 300.000 οχημάτων. Οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν το 2020 και η έναρξη της παραγωγής προβλέπεται για το 2022.

«Τα οικονομικά χαρακτηριστικά της περιοχής είναι ιδανικά για ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων», εκτιμά ο Καντσά. Στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο θα κατασκευάζονται τα μοντέλα VW Passat και Skoda Superb τα οποία προορίζονται κυρίως για τις χώρες της ανατολικής Ευρώπης.

Καθοριστικό ρόλο στην απόφαση της Volkswagen να επιλέξει την Τουρκία φαίνεται πως έπαιξε η κρατική επιδότηση. Ο Αλπέρ Καντσά ισχυρίζεται πάντως ότι η Άγκυρα δεν προσέφερε συγκεκριμένα επενδυτικά κίνητρα για να προσελκύσει τον όμιλο. Η Τουρκία δίνει κίνητρα και επιδοτήσεις σε όλους ανεξαιρέτως τους επενδυτές και συνεπώς σε κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, λέει ο ίδιος, υπονοώντας ότι δεν υπήρξε προνομιακή μεταχείριση της Volkswagen.

Αντιδράσεις για αθέμιτο ανταγωνισμό

Τελείως διαφορετική είναι η ανάγνωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ευρωβουλευτές των Χριστιανοδημοκρατών, των Πρασίνων και των Φιλελευθέρων στηλιτεύουν την απόφαση της VW και κατηγορούν την Τουρκία ότι με τις υποσχεθείσες υψηλές επιδοτήσεις παραβίασε τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την τελωνειακή ένωση με την ΕΕ, αποκτώντας έτσι αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ευρωπαϊκών χωρών που ήταν επίσης υποψήφιες για την κατασκευή του νέου εργοστασίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για μεγάλο διάστημα η Βουλγαρία -σε μια πρώιμη φάση και η Σερβία- συγκαταλεγόταν στα φαβορί. Ωστόσο, αν και έχει εξίσου χαμηλούς μισθούς με την Τουρκία, ως χώρα μέλος της ΕΕ, η Βουλγαρία δεσμεύεται από το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο για τις κρατικές επιδοτήσεις.

Με επιστολή τους προς την Κομισιόν την οποία επικαλείται η Berliner Morgenpost, επτά ευρωβουλευτές των προαναφερθέντων κομμάτων βάζουν στο τραπέζι το ενδεχόμενο διεξαγωγής έρευνας στο πλαίσιο της επιτροπής Σύνδεσης ΕΕ-Τουρκίας.

Η συνυπογράφουσα ευρωβουλευτής των Γερμανών Πρασίνων φον Κράμον-Ταουμπάντελ απευθύνει την ίδια ώρα έκκληση στο εποπτικό συμβούλιο της VW να αναιρέσει την απόφασή του. Με την επιλογή της Τουρκίας η VW ενισχύει το «αυταρχικό καθεστώς του Ερντογάν» και στέλνει ένα «καταστροφικό μήνυμα» στην συνυποψήφια Βουλγαρία, λέει η ίδια και προσθέτει: «Η VW δεν φαίνεται να έχει διδαχθεί τίποτα από τα τελευταία σκάνδαλα».

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Οικονομία
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χατζηδάκης: Έρχεται νέο νομοσχέδιο για να γίνει το Χρηματιστήριο πιο ελκυστικό

Οικονομία / Χατζηδάκης: Έρχεται νέο νομοσχέδιο για να γίνει το Χρηματιστήριο πιο ελκυστικό

Σε ερώτηση για το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, ο Κωστής Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι παρά την πρόοδο και τη μεγάλη αύξηση των εξαγωγών την τελευταία πενταετία, παραμένει το πιο σημαντικό πρόβλημα
LIFO NEWSROOM