Άνοδο 1,4% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο

Άνοδο 1,4% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο Facebook Twitter
pixabay
0

Άνοδο 1,4% σημείωσε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο εφέτος σε σχέση με τον Ιούλιο 2020, από άνοδο 1% τον Ιούνιο εφέτος και έναντι μείωσης 1,8% τον Ιούλιο πέρυσι σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.

Ωστόσο, μεταξύ Ιουλίου και Ιουνίου εφέτος υπήρξε μείωση 1,4%, η οποία προήλθε από τα εξής:

*Από τις ανατιμήσεις σε: Ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία (7,8%), Φυσικό αέριο (7%), Καύσιμα και λιπαντικά (3,1%), Ψάρια νωπά (2,3%), Τυριά (1,9%), Ψωμί και δημητριακά (0,7%), 'Αλλα είδη ατομικής φροντίδας (0,7%) και Αυτοκίνητα καινούργια (0,5%).

*Από τις μειώσεις τιμών σε: Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (11,8%), Φρούτα νωπά (9%), Πατάτες (7,1%), Άλλα προσωπικά είδη (2,7%), Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (0,9%) και Κρέατα γενικά (0,4%).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 1,4% τον Ιούλιο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών: 1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

*1,7% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αρνί και κατσίκι, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά.

Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, γάλα νωπό πλήρες, γιαούρτι.

*4,2% στην ομάδα «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

*5,8% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά: *1,4% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

*0,7% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές. *0,8% στην ομάδα «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

*2,7% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

*0,8% στην ομάδα «Αναψυχή- πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.

*0,3% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- καφέ- εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία. Μέρος της μείωσης αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία.

*1,2% στην ομάδα «'Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων. Σε μηνιαία σύγκριση, ο γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 1,4% τον Ιούλιο 2021 σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2021, έναντι μείωσης 1,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 0,7% τον Ιούλιο εφέτος, από αύξηση 0,6% τον προηγούμενο μήνα και έναντι μείωσης 2,1% τον Ιούλιο 2020. Σε μηνιαία σύγκριση, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε μείωση 1,3% τον Ιούλιο 2021 σε σύγκριση με τον Ιούνιο 2021, έναντι μείωσης 1,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρεκόρ μετανάστευσης σε ορισμένες από τις πλουσιότερες χώρες του κόσμου το 2023

Διεθνή / Ρεκόρ μετανάστευσης σε ορισμένες από τις πλουσιότερες χώρες του κόσμου το 2023

Ανάλυση της Goldman Sachs έδειξε ότι η μόνιμη και νόμιμη μετανάστευση ευθύνεται για το σύνολο σχεδόν της αύξησης της απασχόλησης στον Καναδά, τη Νέα Ζηλανδία, τη Νορβηγία, τη Σουηδία, τη Γερμανία και τη Βρετανία
LIFO NEWSROOM
Κατέρρευσαν διεθνώς οι τιμές στο ελαιόλαδο: Πόσο θα πωλείται το λίτρο στην Ελλάδα

Οικονομία / Κατέρρευσαν διεθνώς οι τιμές στο ελαιόλαδο: Πόσο θα πωλείται το λίτρο στην Ελλάδα

Τα προκαταρκτικά στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν ότι η παραγωγή λαδιού φέτος στην Ελλάδα θα φτάσει τους 250 χιλ. τόνους, ποσότητα που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 42,9% σε σχέση με πέρυσι
LIFO NEWSROOM
Deutche Bank: Απολύθηκαν πάνω από 100 διευθυντικά στελέχη

Διεθνή / Deutche Bank: Απολύθηκαν πάνω από 100 διευθυντικά στελέχη

Ο Κλαούντιο ντε Σάνκτις κλείνει περισσότερα από 300 υποκαταστήματα στη Γερμανία, έχει συγχωνεύσει τρία επίπεδα διοίκησης και μείωσε τον αριθμό των εργαζομένων στο front-office κατά 6,5% καθώς προσπαθεί να περιορίσει τα έξοδα
LIFO NEWSROOM