Μέσω του gov.gr θα γίνεται στο εξής η έναρξη ατομικής επιχείρησης.
Οι αλλαγές αναμένεται να τεθούν σε ισχύ στο προσεχές χρονικό διάστημα, καθώς η γενική γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών σε συνεργασία με την ΑΑΔΕ και τη γενική γραμματεία Εμπορίου συνεργάζονται για την απλούστευση και ψηφιοποίηση της διαδικασίας έναρξης ατομικής επιχείρησης.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση η ατομική επιχείρηση αποτελεί την πλέον διαδεδομένη μορφή επιχειρηματικής δραστηριότητας. Όπως επισημαίνει, ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος «στην εποχή μετά την πανδημία, οφείλουμε να δημιουργήσουμε ένα φιλικό και σταθερό επιχειρηματικό περιβάλλον, που θα στηρίζει τόσο τις επενδύσεις όσο και την εργασία.
Για αυτό το λόγο, η απλούστευση και ψηφιοποίηση της διαδικασίας έναρξης ατομικής επιχείρησης, η οποία πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών, αποτελεί προσωπικό στοίχημα και πολιτική προτεραιότητα».
Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης Παναγιώτης Σταμπουλίδης τονίζει ότι «η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση συνεργάστηκε στενά με τη γενική γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και την ΑΑΔΕ, προκειμένου να υλοποιηθεί η ηλεκτρονική έναρξη εργασιών ατομικής επιχείρησης. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική δράση, καθώς αφορά χιλιάδες επιχειρηματίες, οι οποίοι προκειμένου να κάνουν έναρξη εργασιών ήταν υποχρεωμένοι να επισκέπτονται μια σειρά διαφορετικών δημοσίων υπηρεσιών.
Τι προβλέπεται
Με τη νέα διαδικασία αναμένεται να μειωθούν τα δικαιολογητικά που πρέπει κάθε φορά να υποβάλλονται, πολλαπλώς, σε διαφορετικούς φορείς (φωτοτυπία ταυτότητας, μισθωτήριο συμβόλαιο, υπεύθυνες δηλώσεις, πολλαπλά έγγραφα ασφαλιστικής ενημερότητας κλπ), ενώ θα καταργηθούν και επιμέρους διαδικασίες που συνεπάγονται περιττά διοικητικά βάρη.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη νέα διαδικασία: 1. Δεν απαιτείται φυσική παρουσία του πολίτη στις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες 2. Καταργείται η προεγγραφή σε όλους τους φορείς 3. Είναι φιλική προς το χρήστη, περισσότερο άμεση, ενώ παράλληλα εξοικονομεί για το δημόσιο πολύτιμους ανθρώπινους πόρους και χρόνο.
Πώς θα γίνεται ψηφιακά η έναρξη της ατομικής επιχείρησης
Ο πολίτης (είτε ο ίδιος, είτε ο εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπός του), θα εισέρχεται στην υπηρεσία με τους προσωπικούς κωδικούς του taxisnet και θα συμπληρώνει τα απαραίτητα στοιχεία, όπου δεν αντλούνται αυτόματα, για την έκδοση «Βεβαίωσης Έναρξης Εργασιών». Αφού ολοκληρωθεί ο απαιτούμενος έλεγχος, θα εκδίδεται από την ΑΑΔΕ η «Βεβαίωση Έναρξης Εργασιών» και ακολούθως θα γίνεται και η εγγραφή στο ΓΕΜΗ(Γενικό Εμπορικό Μητρώο).
Αξίζει να σημειωθεί πως με την ολοκλήρωση της διαδικασίας έναρξης ατομικής επιχείρησης, ο πολίτης θα λαμβάνει μοναδικό αριθμό της επιχείρησής του που θα έχει αντίστοιχη λειτουργικότητα με τον αριθμό Γ.Ε.ΜΗ.