Έπεσε ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο, στο 9,1%

Έπεσε ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο, στο 9,1% Facebook Twitter
0

Έπεσε ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).

Όπως γίνεται γνωστό, ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 9,1%, συγκριτικά με τον προηγούμενο μήνα που ήταν 12%.

Οι λόγοι της πτώσης αυτής φαίνεται πως είναι η μείωση της τιμής χονδρικής του φυσικού αερίου αλλά και η επιδότηση στο ρεύμα.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) κατά 9,1% τον μήνα Οκτώβριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

  • 14,8% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρησοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
  • 13,8% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
  • 11,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας,
  • υπηρεσίες κοινοχρήστων, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  • 10,6% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 8,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • 5,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 4,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
  • 2,7% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικέςοδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 2,5% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.
  • 2,2% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 2,0% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 2,0% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: τηλεφωνικό εξοπλισμό κινητών τηλεφώνων, τηλεφωνικές υπηρεσίες.
Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σκυλακάκης: Προσεγγίζει το 1 δισ. ευρώ ο συνολικός προϋπολογισμός για «Εξοικονομώ» και «Αλλάζω σύστημα θέρμανσης και θερμοσίφωνα»

Οικονομία / Σκυλακάκης: Προσεγγίζει το 1 δισ. ευρώ ο συνολικός προϋπολογισμός για «Εξοικονομώ» και «Αλλάζω σύστημα θέρμανσης και θερμοσίφωνα»

Σε σχέση δε με τις καθυστερήσεις στα προηγούμενα «Εξοικονομώ», είπε ότι δεν οφείλονται στην έλλειψη των πόρων αλλά στις διαδικασίες και τους ελέγχους που εφαρμόζονται από την ΕΕ, παράγοντες που έχουν εξαλειφθεί στα νέα προγράμματα
LIFO NEWSROOM
Υπερωρίες: Σε ποιους κλάδους της οικονομίας αυξήθηκαν μετά την υιοθέτηση της ψηφιακής κάρτας εργασίας

Οικονομία / Υπερωρίες: Σε ποιους κλάδους της οικονομίας αυξήθηκαν μετά την υιοθέτηση της ψηφιακής κάρτας εργασίας

«Σύμφωνα με τα στοιχεία του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, οι υπερωρίες στους κλάδους εφαρμογής της αυξήθηκαν αθροιστικά κατά 815.509 σε σχέση με τα έτη πριν την εφαρμογή του μέτρου» ανέφερε ο Παύλος Μαρινάκης
LIFO NEWSROOM
Η Target τερματίζει τις πρωτοβουλίες συμπερίληψης, ακολουθώντας το δόγμα Τραμπ 

Διεθνή / Η Target τερματίζει τις πρωτοβουλίες συμπερίληψης, ακολουθώντας το δόγμα Τραμπ 

Ο γίγαντας της λιανικής στις ΗΠΑ που θεωρούνταν πως υποστηρίζει τα δικαιώματα της LGBTQ+ κοινότητας, ακολουθεί τις επιταγές Τραμπ για τις πολιτικές DEI και τα προγράμματα διαφορετικότητας
LIFO NEWSROOM